@benchfa_team
اخباراخبار تکنولوژی

مایکروسافت نسخه جدید XBOX Series S با حافظه یک ترابایتی رو معرفی کرد

مایکروسافت در جریان XBOX Games Showcase کلی بازی جدید و جذاب معرفی کرد، اما به جز بازی‌ها، از یه کنسول جدیدم معرفی کرد، البته نه خیلی جدید، فقط یه رفرش برای کنسول‌هاش. با بنچفا همراه باشید تا نگاهی به نسخه جدید XBOX Series S با رنگ مشکی و حافظه یک ترابایتی داشته باشیم.


مایکروسافت در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (بله بیش از ۲ سال و نیم گذشته) از نسل نهم کنسول‌هاش رونمایی کرد. این شرکت از دو کنسول همزمان معرفی کرد، XBOX Series X که کنسول بالارده‌ست و یه ترابایت حافظه SSD داره، و XBOX Series S که کنسول پایین‌رده نسل ۹ مایکروسافت با تنها ۵۰۰ گیگابایت حافظه SSD‍ه. اگه با XBOX آشنایی داشته باشید، می‌دونید که تنها راه افزایش حافظه این کنسول، اینه که کارت توسعه حافظه Seagate یا WD که با کنسول‌های مایکروسافت سازگاره رو خریداری کنید. قضیه جایی جالب میشه که یک ترابایت از این حافظه، ۱۵۰ دلار قیمت داره! به خاطر همین اصلا ارزش خرید نداره.

حالا مایکروسافت بزرگ‌ترین مشکل XBOX Series S رو حل کرده. نسخه جدید این کنسول، از نظر سخت‌افزار با نسخه قبلی برابره، اما با ۵۰۰ گیگابایت حافظه SSD بیشتر، مجموعا یک ترابایت. همچنین این نسخه از این کنسول، در رنگ Carbon Black یا همون مشکی خودمون عرضه میشه و ۳۵۰ دلار قیمت داره، ۵۰ دلار بیشتر از مدل ۵۰۰ گیگابایتی. در ویدیوی معرفی این کنسول می‌تونید اونو کامل ببینید. این کنسول قراره از سپتامبر راهی بازار بشه.

این کنسول تمام مشکلات کنسول XBOX Series S رو حل نمی‌کنه، مثل سخت‌افزار ضعیف اون و یا اینکه همچنان حافظه اون قابل افزایش نیست. کنسول Playstation 5 از درگاه PCIe 4.0 بهره می‌بره، و شما هر حافظه‌ای که بخواید با هر سایزی می‌تونید در اون نصب کنید و کنسول بدون مشکل از اون استفاده می‌کنه، اما روی XBOX همچنان به حافظه پیش فرض کنسول محدودید. اما با این حال، باز هم به خریداران حق انتخاب بیشتری میده.

Xbox Series SXbox Series S 2023Xbox Series XSony PlayStation 5BENCHFA.COM
۷nm AMD Zen2۷nm AMD Zen2۷nm AMD Zen2۷nm AMD Zen2
(سال ۲۰۲۲ به ۶nm تغییر کرد)
معماری پردازنده
۸C/16T۸C/16T۸C/16T۸C/16Tتعداد هسته/ترد
تا ۳.۶ گیگاهرتزتا ۳.۶ گیگاهرتزتا ۳.۸ گیگاهرتزتا ۳.۵ گیگاهرتزفرکانس پردازنده
AMD RDNA2AMD RDNA2AMD RDNA2AMD RDNA2پردازنده گرافیکی
۲۰ CU۲۰ CU۵۲ CU۳۶ CUهسته‌های گرافیکی
۴ ترافلاپس۴ ترافلاپس۱۲.۵ ترافلاپس۱۰.۲۸ ترافلاپسقدرت FP32 گرافیک
۵۰۰ گیگابایت۱ ترابایت۱ ترابایت۸۲۵ گیگابایتحافظه داخلی
۲۹۹ دلار۳۴۹ دلار۴۹۹ دلار۳۹۹ دلار مدل دیجیتال
۴۹۹ دلار مدل دیسک
قیمت
نوامبر ۲۰۲۰سپتامبر ۲۰۲۳نوامبر ۲۰۲۰نوامبر ۲۰۲۰زمان عرضه

نظر شما درباره این کنسول چیه؟ شما XBOX رو ترجیح میدید یا PS5؟ ما که PC😎

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×