اخباراخبار تکنولوژی

قیمت ASUS ROG ALLY در ۱۱ می اعلام خواهد شد

ایسوس در ۱ آوریل ۲۰۲۳، از ROG ALLY رونمایی کرد. یک پیسی قدرتمند به شکل یک کنسول دستی! همه فکر می‌کردن که این محصول دروغ آوریل یا همون دروغ ۱۳ خودمونه، و حتی ما هم اونو در لیست دروغ‌های آوریل امسال قرار دادیم! اما ایسوس اعلام کرد که این محصول واقعیه و در حال ساخت اونه.

امروز AMD در مراسمی از APUهای سری Z1 رونمایی کرد، که ایسوس در ROG ALLY از اون استفاده کرده. AMD این APU رو در دو مدل Z1 و Z1 Extreme رو معرفی کرد که از معماری پردازنده Zen 4 و معماری گرافیکی RDNA 3 بهره می‌برن. این شرکت گفته که ایسوس قراره در ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) از قیمت، موجودی و زمان عرضه این محصول رو اعلام کنه.

AMD Ryzen Z1 اولین پردازنده این سریه. این پردازنده ۶ هسته و ۱۲ ترد پردازشی، ۴ هسته گرافیکی داره و مجموعا ۲۲ مگابایت حافظه کش داره، که خیلی کمتر از مقداریه که روی پردازنده‌ها و کارت گرافیک های امروزی می‌بینیم. Z1 طبق ادعای AMD تا ۲.۸ ترافلاپس قدرت گرافیکی FP32 داره، که در مقایسه‌های این شرکت ۷ برابر کنسول پرتابل ۶ ساله نینتندو سوییچه.

AMD Ryzen Z1 Extreme خیلی جالب‌تره! این پردازنده ۸ هسته و ۱۶ ترد داره، و ۱۲ هسته گرافیکی و ۲۴ مگابایت حافظه کش و تا ۸.۶ ترافلاپس توان گرافیکی FP32 داره! این تقریبا دو برابر توان گرافیکی کنسول Playstation 4 Pro‍ه! برای همچنین پردازنده کوچیکی که قراره در یک کنسول دستی قرار بگیره واقعا خیلی خوبه.

مدیر ارشد بازاریابی فنی پردازنده AMD ( بله این یه مقام واقعی و مهم در شرکت‌های تولیدکننده پردازنده‌ست) گفته که پردازنده‌های سری Z1 در واقع همون پردازنده‌های کلاس لپتاپ Ryzen 7 7840U هستن، و شباهت زیادی در مشخصات به هم دارن، اما در این سری، مصرف برق و چیزهای دیگه متفاوت هستن تا این پردازنده در یک کنسول دستی جا بشه. در مقایسه با Steam Deck، پردازنده Z1 جدیدتر، قدرتمندتر و بهینه‌تره و احتمالا به همین خاطره که می‌تونه تو این بدنه کوچیک که ظرفیت باتری کمتری داره جا بشه.

منبع: Videocardz

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۰ / ۵. تعداد امتیازات ۰

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×