راهنمای خریدراهنمای خرید قطعات

بهترین کارت گرافیک از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان – تابستان ۱۴۰۲

بازار کارت گرافیک های اقتصادی همیشه داغه و همیشه کارت‌های نسبتا ارزون هستن. امروز می‌خوایم نگاهی به چندتا از کارت گرافیک های خوب محدوده قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان داشته باشیم و ببینیم چه کارت‌هایی هستن و آیا ارزش خرید دارن یا نه. با بنچفا همراه باشید.

هدف بنچفا در این مطلب چیه؟

همونطور که گفتیم، بازار کارت گرافیک های اقتصادی داغه، اما شرکت‌های مختلف از AMD و انویدیا گرفته تا خرده‌فروش‌های داخلی، انتخاب بین این کارت‌ها رو سخت می‌کنن. ما در بنچفا با نگاهی به موقعیت بازار و قیمت و ارزش کارت گرافیک ها، می‌تونیم این کارت‌ها رو بررسی کنیم و به شما اطلاعات لازم برای خرید کارت گرافیک رو بدیم.

هدف ما در این مطالب، صرفا کمک به شما در انتخاب کارت گرافیک مناسب شماست. فقط حواستون باشه که ما اینجا مدل‌های نسبتا بهتر و با قیمت پایین‌تر رو در زمان نوشتن انتخاب کردیم. اگه شما مدل دیگه‌ای از این کارت‌ها رو پیدا کردید که قیمت و گارانتی خوبی دارن، می‌تونید اون‌ها رو تهیه کنید. اکثر کارت‌های این محدوده قیمت مصرف پایینی دارن، و تفاوت بین کولرها تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کنه.


مشاوره اختصاصی بنچفا

اگر برای خرید قطعات کامپیوتر یا سیستمتون کمک لازم دارید، تیم بنچفا می‌تونه به‌صورت اختصاصی متناسب با کاربری و نیاز شما، یک کانفیگ حرفه‌ای آماده کنه که تک‌تک قطعاتش با توجه به سلیقه و نیاز شما انتخاب شدن. همچنین تو خرید قطعات هم می‌تونه کمکتون کنه تا بهترین قطعات رو با پایین‌ترین قیمت از بازار تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر، وارد صفحه «مشاوره حرفه‌ای خرید قطعات کامپیوتر با بنچفا» بشید. 👌😎❤️


چرا کارت گرافیک ۱۰ تا ۲۰ میلیونی بخریم؟

در این لیست، فقط سراغ کارت گرافیک های محدوده قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان رفتیم. البته اگر بودجه کمتری دارید میتونید سراغ لیست «بهترین کارت گرافیک های بازار ایران تا ۱۰ میلیون تومان» برید.

اما چرا باید کارتی در این محدوده قیمت بخریم؟ خب اگه دنبال اسمبل یه سیستم میان رده و خوش قیمت هستید، کارت‌های این محدوده قیمت بهترین عملکرد رو به نسبت قیمتشون دارن. برخی از این کارت‌ها، بهترین کارت‌های امروزی مخصوص رزولوشن ۱۰۸۰p هستن، که اگه قصد بازی با این رزولوشن رو دارید، عملکرد خیلی خوبی رو در اختیارتون می‌ذارن. اکثرا هم کارت‌های به روزی هستن و عملکرد خوبی هم در بازی‌ها و هم در عملیات‌های رندرینگ و سنگین دارن؛ پس اگه از یه پلتفرم قدیمی یا کنسول‌های نسل قبل قصد مهاجرت به پیسی گیمینگ رو دارید، این کارت‌ها انتخاب خیلی خوبی هستن.


۱. پیشنهاد خرید کارت گرافیک گیمینگ یا رندرینگ تا ۱۴ میلیون:

Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti OC WINDFORCE 6G

کارت گرافیک ۱۶۶۰Super هم از پردازنده گرافیکی ۱۶۶۰Ti بهره می‌بره و تنها تعدادی هسته کودا کمتر داره و مقداری ارزون‌تره، اما ما نتونستیم کارت گرافیک GTX 1660 Super رو با قیمت خوبی پیدا کنیم. پس پیشنهاد ما، شد GTX 1660 Ti. این کارت گرافیک در سال ۲۰۱۹ برای کمبود کارت گرافیک های ارزون‌قیمت باکیفیت عرضه شد، و چون در اون زمان ری تریسینگ هنوز به خوبی جا نیفتاده بود و گیمرها اهمیت زیادی به اون نمی‌دادن، این کارت مورد قبول واقع شد و حتی یک رقیب جدی برای RTX 2060 محسوب میشد.

کارت گرافیک GTX 1660 Ti از پردازنده گرافیکی TU116 بهره می‌بره؛ پردازنده سری تورینگ انویدیا بر پایه لیتوگرافی ۱۲ نانومتری TSMC، با ۲۴ هسته SM و مجموعا ۱۵۳۶ واحد شیدر یا هسته کودا، و ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 با باس ۱۹۲ بیتی، که مجموعا ۱۲۰ وات برق مصرف می‌کنه. این کارت پس از گذشت ۴ سال از عرضه، همچنان برای رزولوشن ۱۰۸۰p انتخاب خوبیه، اما در عناوین به‌روزتر، کم میاره و نیازمند به تکنولوژی‌های آپسکیل میشه. البته تکنولوژی DLSS، مخصوص کارت‌های سری RTX شرکت انویدیاست و این کارت گرافیک از اون محرومه، اما تکنولوژی FSR شرکت AMD، اپن سورسه و توسط تمام کارت گرافیک ها از جمله GTX 1660 Ti قابل استفاده‌ست. بازی‌های کمتری از FSR پشتیبانی می‌کنن، اما همچنان اینکه قابلیت استفاده از اون روی کارت گرافیک هایی غیر از سری RTX موجوده، نعمت بزرگیه.

مدل انتخابی ما، کارت گرافیک Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti OC 6G‍ه که اورکلاک شده و ۹۰ مگاهرتز سرعت بوست بالاتری نسبت به مدل پایه داره؛ این مقدار ممکنه در تمام مدل‌های OC از شرکت‌های مختلف متفاوت باشه. این کارت گرافیک ۴ پورت خروجی تصویر داره، و برق اون از طریق یه کانکتور ۶+۲ پین تامین میشه. این کارت تقریبا کوتاه و جمع و جوره، ۲۶۵ میلی‌متر طول، ۱۲۱ میلی‌متر عرض و ۴۰ میلی‌متر ارتفاع داره، دقیقا به اندازه ۲ اسلات توسعه و در اکثر سیستم‌ها به راحتی جا میشه.

BENCHFA.COMGigabyte GeForce GTX 1660 Ti OC WINDFORCE 6G
قیمت۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان
(مرداد ۱۴۰۲)
قدرت FP32۵.۷۱۴ ترافلاپس (این مدل)
واحد شیدر۱۵۳۶
حافظه گرافیکی۶GB GDDR6
خروجی صفحه نمایش۱x HDMI 2.0
۳x DisplayPort 1.4a
مصرف برق۱۲۰ وات
کانکتور برق۱x 6+2-pin
میزان پاور پیشنهادی>400 وات

۲. پیشنهاد خرید کارت گرافیک گیمینگ یا رندرینگ تا ۲۰ میلیون:

Gigabyte GeForce RTX 2060 OC WINDFORCE 6GB

کارت گرافیک RTX 2060 از آخرین کارت گرافیک های سری RTX 20 انویدیا بود که از ری تریسینگ پشتیبانی می‌کنه، ما قبلا در بررسی کارت گرافیک RTX 2060 عملکرد اون رو بررسی کردیم تا ببینیم در مقایسه با رقبا و کارت‌های جدیدتر چه عملکردی داره. همچنین این کارت گرافیک مجهز به نسل دوم هسته‌های تنسوره، که کارشون تسریع یادگیری ماشینیه، و به کمک اون، از DLSS بهره می‌بره. البته DLSS 3 مختص به کارت گرافیک‌های RTX 40 این شرکته که از نسل چهارم هسته‌های تنسور بهره می‌برن، و این کارت به نسخه دوم DLSS محدوده. FSR هم که همونطور که گفتیم اپن سورسه و تمام کارت‌ها می‌تونن از اون بهره ببرن، پس این کارت مشکلی در استفاده از

RTX 2060 از سری تورینگ انویدیا، از پردازنده گرافیکی TU106 بر اساس لیتوگرافی ۱۲ نانومتری TSMC استفاده می‌کنه. این کارت ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 با باس ۱۹۲ بیتی داره، مجموعا ۳۳۶ گیگابایت بر ثانیه پهنای باند. ۳۰ هسته SM و مجموعا ۱۹۲۰ هسته کودا داره، ۳۰ هسته ری تریسینگ و ۲۴۰ هسته تنسور. همونطور که گفتیم، این کارت گرافیک از اولین نسل سری RTX انویدیاست که از تکنولوژی ری تریسینگ برای اولین بار به صورت سخت‌افزاری و توسط کارت گرافیک انجام میشد. در استفاده از ری تریسینگ فریم ریت کارت گرافیک افت می‌کنه، اما تصاویر باکیفیت‌تر و واقعی‌تری به شما ارائه میده. البته با استفاده از DLSS و FSR، عملکرد خیلی خوبی ارائه میده. رزولوشن هدف این کارت گرافیک هم ۱۰۸۰p‍ه، و نباید از اون انتظار رزولوشن بالاتر رو داشته باشید، چون هم اینکه قدرت بالایی نداره و هم چون رزولوشن ۱۴۴۰p و ۴K در اون زمان هنوز جا نیفتاده بود، انویدیا این کارت رو برای این رزولوشن بهینه نکرده.

مدل انتخابی ما، باز هم از گیگابایته، و دقیقا همون مدلی که کارت RTX 1660 Ti هم بود، یعنی مدل Gigabyte GeForce RTX 2060 OC WINDFORCE 6GB. این کارت گرافیک هم OC شده و ۵% سرعت بالاتری داره. ما در بررسی کارت گرافیک RTX 2060، از هیچ پروفایل اورکلاکی استفاده نکردیم. این کارت با اورکلاک پیش‌فرض، ممکنه مقداری عملکرد بهتری به نمایش بذاره، البته پیشرفت زیادی نخواهد بود.

این کارت در قالب همون کارت قبلی تولید شده، یا بهتره بگیم مدل ۱۶۶۰ Ti در قالب RTX 2060 و تولید شده. هر دو اون‌ها ۲۶۵ میلی‌متر طول، ۱۲۱ میلی‌متر عرض و ۴۰ میلی‌متر ارتفاع دارن. این کارت چیپ گرافیک رو با دو هیت پایپ و دو فن خنک می‌کنه، و از یه کانکتور ۶+۲ پین برای تامین ۱۷۵ وات برق استفاده می‌کنه.

بزرگ‌ترین مشکل این کارت گرافیک، قیمتش در ایرانه. موجودی این کارت گرافیک کاهش پیدا کرده و به خاطر همین قیمت اون بالا رفته و به بالای ۱۸ میلیون تومان رسیده. پیشنهاد ما اینه که در این محدوده قیمت سراغ این کارت نرید، اما اگه مدل خوبی مثل کارت‌های ایسوس، MSI، گیگابایت و زوتک پیدا کردید که قیمت و گارانتی خوبی هم داشت، می‌تونه انتخاب خوبی باشه. همچنین این محدوده قیمت رو با RTX 2060 SUPER شریکه، اما ارزش اون هم باز به موجودی و قیمتش داره. هیچکدوم اون‌ها ۱۸ میلیون تومان ارزش ندارن!

BENCHFA.COMGigabyte GeForce RTX 2060 OC WINDFORCE 6GB
قیمت۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان
(مرداد ۱۴۰۲)
قدرت FP32۶.۷۹۷ ترافلاپس (این مدل)
واحدهای شیدر۱۹۲۰
حافظه گرافیکی۶GB GDDR6
خروجی صفحه نمایش۱x HDMI 2.0
۳x DisplayPort 1.4a
مصرف برق۱۶۰ وات
کانکتور برق۱x 6+2-pin
میزان پاور پیشنهادی>450 وات

۳. بهترین کارت گرافیک گیمینگ تا قیمت ۱۴ میلیون تومان:

XFX AMD Radeon RX 6600 XT SWFT 210 8GB GDDR6

کارت گرافیک های سری RX 6000 شرکت AMD از نظر قدرتی فوق‌العاده بودن، و بعضی از اون‌ها قیمت خیلی خوبی هم دارن. سری RX 6000 اولین کارت گرافیک های AMD با پشتیبانی از ری تریسینگ بودن، و عملکرد قابل قبولی ارائه میدن. بودن کارت گرافیک RX 6600 XT هم از همون کارت‌هاست، که قیمت خیلی خوبی داره و برای گیمینگ در رزولوشن ۱۰۸۰p طراحی شده.

کارت گرافیک RX 6600 XT یکی از کارت‌های پایین رده AMD در سری ۶۰۰۰ به حساب میاد، که از پردازنده گرافیکی Navi 23 بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری TSMC استفاده می‌کنه. این کارت ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 داره، با باس ۱۲۸ بیتی که پهنای باند ۲۵۶ گیگابایت بر ثانیه در اختیار شما می‌ذاره؛ به خاطر همین پهنای باند محدوده که این کارت گرافیک تا حدودی به رزولوشن ۱۰۸۰p محدود شده، و در رزولوشن‌های بالاتر عملکرد جالبی به نمایش نمی‌ذاره. همچنین این کارت ۳۲ هسته Compute Unit داره، که معادل همون هسته‌های SM انویدیا هستن فقط نام‌گذاری و معماری تفاوت داره. در مجموع، این کارت ۲۰۴۸ واحد شیدر، ۱۲۸ واحد جاگذاری تکسچر و ۳۲ واحد RT داره. TDP این کارت گرافیک ۱۶۰ واته، منتها TDP اعلامی AMD برابر با مصرف برق کارت نیست. AMD بر خلاف انویدیا از DLSS بهره نمی‌بره چون این تکنولوژی به هسته‌های تنسور کارت‌های RTX احتیاج داره؛ البته AMD نسخه خودش از این تکنولوژی به نام FSR رو داره که بر خلاف DLSS از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنه و از الگوریتم‌های تعریف شده پیروی می‌کنه. این تکنولوژی شاید به اندازه DLSS خوب و تاثیرگذار نباشه، اما می‌تونه عملکرد رو به شکل چشمگیری بهبود ببخشه.

تصویر بهتری از براکت این کارت پیدا نکردیم:)

بزرگ‌ترین مشکل این کارت، اینه که از ۱۶ مسیر PCIe که ظاهرا داره، تنها از ۸ تای اون‌ها استفاده می‌کنه، یعنی نیمی از اون. این کار به خاطر پایین آوردن هزینه توسعه پردازنده و کارته، اما از طرفی باعث میشه ترافیک در مسیرهای PCIe بالا بره؛ درسته که این کارت قدرت بالایی نداره، اما این محدودیت می‌تونه کمی تاثیر در عملکرد اون داشته باشه. همچنین این کارت از PCIe 4.0 بهره می‌بره، و اگه شما قصد استفاده از اون با درگاه PCIe 3 رو داشته باشید، شاهد افت ۶-۷ درصدی عملکرد خواهید بود. این میزان افت در استفاده از ۱۶ مسیر کامل، تنها ۳ درصده.

مدل انتخابی کارت ما، کارت گرافیک XFX AMD Radeon RX 6600 XT SWFT 210 8GB‍ه که دو تا فن داره. این کارت ۴ تا پورت خروجی مانیتور داره، و برق اون توسط یه کانکتور ۶+۲ پین تامین میشه. این کارت ۲۴۱ میلی‌متر ارتفاع، ۱۳۱ میلی‌متر عرض و ۴۱ میلی‌متر ارتفاع داره، که این اندازه از هیت سینکی که داره به خوبی این پردازنده گرافیکی کم مصرف رو خنک می‌کنه، البته برای داده‌های دقیق خودمون باید این کارت رو تست کنیم. علت انتخاب این مدل، قیمت خوب اون نسبت به مدل‌های دیگه موجود در بازاره؛ کارت گرافیک XFX AMD Radeon RX 6600 XT SWFT با قیمت ۱۳ میلیون تومان با گارانتی در بازار ایران موجوده، که همین قضیه به تنهایی باعث میشه ارزش این کارت گرافیک نسبت به RTX 2060 که نسبت به اون گرون‌تره بهتر باشه!

BENCHFA.COMXFX AMD Radeon RX 6600 XT SWFT 210 8GB
قیمت۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان
(مرداد ۱۴۰۲)
قدرت FP32۱۰.۶ ترافلاپس (این مدل)
واحدهای شیدر۲۰۴۸
حافظه گرافیکی۸GB GDDR6
خروجی صفحه نمایش۱x HDMI 2.1
۳x DisplayPort 1.4a
مصرف برق۱۶۰ وات
کانکتور برق۱x 6+2-pin
میزان پاور پیشنهادی>450 وات

۴. پیشنهاد خرید کارت گرافیک گیمینگ یا رندرینگ تا ۱۸ میلیون:

Msi GeForce RTX 3050 VENTUS 2X 8G OC

کارت گرافیک های سری ۳۰ انویدیا در سال ۲۰۲۰ با پیشرفت‌های زیادی نسبت به سری ۲۰ عرضه شدن، و متاسفانه از همون شروع عرضه، با اوج گرفتن استخراج ارز دیجیتال روبرو شدن و گیمرها به سختی اون‌ها رو پیدا می‌کردن! انویدیا هم در بین این قضیه برای بالا بردن سود خودش، شروع به فروش مستقیم به ماینرها کرد و عملا گیمرها برای بیش از یک سال کارت گرافیک خوبی نداشتن. کارت گرافیک RTX 3050 از آخرین کارت‌های سری ۳۰ انویدیا بود، که طبق آمار استیم، گیمرهای زیادی از این کارت گرافیک استفاده می‌کنن و بیش از ۲.۵% کارت گرافیک های فعال استیم، کارت RTX 3050 هستن.

کارت گرافیک RTX 3050 در سال ۲۰۲۲ با قیمت پایه ۲۵۰ دلار عرضه شد. این کارت گرافیک، بر پایه معماری Ampere طراحی شده و از لیتوگرافی ۸ نانومتری TSMC بهره می‌بره. ۲۰ هسته SM با مجموعا ۲۵۶۰ واحد شیدر و ۸۰ واحد جاگذاری تکسچر داره، و به ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 با باس ۱۲۸ بیتی مجهزه. کارت گرافیک های سری ۳۰ انویدیا از نسل دوم هسته‌های RT و نسل سوم هسته‌های تنسور بهره می‌بره، که باعث شدن عملکرد این کارت گرافیک در بازی‌های خیلی بهتر بشه. ما در بررسی کارت گرافیک RTX 3050 به طور کامل درباره عملکرد این کارت گرافیک صحبت کردیم، و دیدیم در مقایسه با کارت گرافیک های دیگه چه نتایجی رو به نمایش می‌ذاره. تمام این‌ها، با ۱۳۰ وات مصرف برقه، که به لطف لیتوگرافی بهینه‌تره. این کارت گرافیک هم تنها از ۸ مسیر PCIe 4.0 استفاده می‌کنه، که اگه اونو در درگاه PCIe 3.0 نصب کنید شاهد مقداری افت عملکرد خواهید بود.

مدل انتخابی ما، Msi GeForce RTX 3050 VENTUS 2X 8G OC‍ه که از نظر خنک‌کنندگی کمی ضعیفه، اما به طور کلی کارت خوبیه. این کارت OC هم شده، و کمی فرکانس بوست بیشتری داره. مدلی که ما در بررسی نگاهی بهش داشتیم، مدل MSI Gaming X بود، اون کارت کولر بهتر و راندمان بهتری داره، اما چون این کارت کمتر از ۱۵۰ وات مصرف داره، این موضوع خیلی مهم نیست. دلیل اصلی ما برای انتخاب این مدل، قیمت پایین اون در مقایسه با مدل‌های دیگه بود، شما می‌تونید Msi GeForce RTX 3050 VENTUS 2X 8G OC رو با قیمت ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان در بازار ایران خریداری کنید.

این کارت گرافیک دو فن داره، که روی هیت سینکی با دو هیت پایپ نصب شده. ۲۳۵ میلی‌متر طول، ۱۲۴ میلی‌متر عرض و ۴۲ میلی‌متر ارتفاع داره، و از یه کانکتور ۶+۲ پین برای تامین برق استفاده می‌کنه. بزرگ‌ترین مشکل این کارت گرافیک، پنل پشتی پلاستیکی اونه! پنل پشتی برای ثابت نگه داشتن کارت گرافیک در درگاه PCIe استفاده میشه، و برای اینکه از این سطح اضافه استفاده بشه، اونو از جنس فلز تولید می‌کنن تا برای انتقال و خروج گرما از اون استفاده بشه. بعضی شرکت‌ها مثل گیگابایت و MSI برای پایین آوردن هزینه، گاهی از پنل پشتی پلاستیکی اضافه می‌کنن که باعث میشه دمای کارت گرافیک در صورت نبود اون پایین‌تر باشه!

BENCHFA.COMMsi GeForce RTX 3050 VENTUS 2X 8G OC
قیمت۱۳ تا ۱۷ میلیون تومان
(مرداد ۱۴۰۲)
قدرت FP32۹.۲۵۲ ترافلاپس (این مدل)
واحدهای شیدر۲۵۶۰
حافظه گرافیکی۸GB GDDR6
خروجی صفحه نمایش۱x HDMI 2.1
۳x DisplayPort 1.4a
مصرف برق۱۶۰ وات
کانکتور برق۱x 6+2-pin
میزان پاور پیشنهادی>450 وات

۵. پیشنهاد خرید کارت گرافیک گیمینگ یا رندرینگ تا ۲۰ میلیون:

XFX Speedster MERC319 RX 6700 XT

یه کارت دیگه از سری RX 6000 شرکت AMD، اما این‌بار یه کارت قوی‌تر و بهتر. این کارت گرافیک تنها کارت گرافیک این لیسته که عملکرد خوبی در رزولوشن ۱۴۴۰p به نمایش می‌ذاره و برای اجرای روون این رزولوشن، به تکنولوژی‌های آپسکیل احتیاجی نداره. کارت‌های سری ۶۰۰۰ شرکت AMD از لیتوگرافی ۷ نانومتری

کارت گرافیک RX 6700 XT یکی از بهترین کارت‌های AMD از نظر نسبت قیمت به عملکرد بود. این کارت با ۴۰ واحد پردازش و مجموعا ۲۵۶۰ واحد شیدر، ۱۶۰ واحد جاگذاری تکسچر و ۴۰ هسته RT، میان‌رده باکیفیتی محسوب میشه. از نظر حافظه هم بهترین کارت گرافیک این لیسته، و ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 داره، با باس ۱۹۲ بیتی با پهنای باند ۳۸۴ گیگابایت بر ثانیه. این پهنای باند برای این میزان حافظه ممکنه کافی نباشه، اما باید با بازی‌های سنگین اونو تست کنیم تا به این نتیجه برسیم. کارت گرافیک RTX 4070 Ti هم همین میزان پهنای باند داره، و می‌تونه از پس رزولوشن ۴K هم بربیاد.

این کارت گرافیک از نسل اول هسته‌های RT شرکت AMD بهره می‌بره، که باعث شده عملکرد خیلی خوبی در ری تریسینگ نداشته باشه، اما با استفاده از تکنولوژی FSR می‌تونه فریم ریت خوبی به نمایش بذاره. TDP این کارت، ۲۳۰ واته و همونطور که گفتم، TDP اعلامی AMD بر خلاف انویدیا قابل اعتماد نیست و نشون‌دهنده میزان مصرف برق کارت نیست.

مدل انتخابی ما، XFX Speedster MERC319 RX 6700 XT‍ه، یه کارت دیگه از شرکت XFX. این مدل از ۳ فن بهره می‌بره که فن وسطی از فن‌های کناری بزرگ‌تره، و از ویژگی توقف فن در حالت بی استفاده بودن کارت برخورداره؛ این ویژگی به فن‌ها اجازه میده در زمانی که کار خاصی توسط کارت گرافیک انجام نمیشه و مصرف برقش پایینه، به طور کامل خاموش شن تا هم عمرشون بالا بره و هم اینکه صدایی تولید نکنن. در مجموع، این کارت ۳۲۳ میلی‌متر طول، ۱۳۲ میلی‌متر عرض و ۵۱ میلی‌متر ارتفاع داره.

باز هم تصویر خوبی از براکت این کارت نداریم D:

برق این کارت گرافیک توسط دو کانکتور ۶+۲ پین تامین میشه، و ۴ پورت خروجی تصویر داره. علت انتخاب این کارت هم قیمت خیلی خوبش نسبت به مدل‌های دیگه RX 6700 XT بود؛ این کارت از ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان در بازار ایران موجوده، و علاوه بر قیمت، طبق داده‌های وب‌سایت Techpowerup این مدل دمای پایین‌تری نسبت به برخی مدل‌ها ثبت کرده.

BENCHFA.COMXFX Speedster MERC319 RX 6700 XT
قیمت۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان
(مرداد ۱۴۰۲)
قدرت FP32۱۳.۴۲ ترافلاپس (این مدل)
واحدهای شیدر۲۵۶۰
حافظه گرافیکی۱۲GB GDDR6
خروجی صفحه نمایش۱x HDMI 2.1
۳x DisplayPort 1.4a
مصرف برق۱۶۰ وات
کانکتور برق۲x 6+2-pin
میزان پاور پیشنهادی>550 وات

نتیجه‌گیری: بهترین کارت گرافیک های محدوده قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان؟

ما در این مطلب به ۵ تا بهترین کارت گرافیک های موجود در بازار ایران، که ارزش خرید مناسبی دارن نگاهی انداختیم تا ببینیم چه عملکردی دارن و شما بتونید کارت گرافیک مناسب خودتون رو به راحتی خریداری کنید. درسته که این کارت گرافیک ها جدیدترین کارت‌ها نیستن و برخی برای سال‌ها پیش هستن، اما همچنان عملکرد خوبی در بازی‌ها و عملیات‌های دیگه به نمایش می‌ذارن.

انتخاب ما بر اساس قیمت بوده، نه هیچ چیز دیگه. دلیل اینکه می‌بینید در این لیست دو کارت از یک برند وجود داره صرفا به این خاطره که در زمان نوشتن این مطلب، اون کارت موجودی بیشتری داشته و قیمتش نسبت به باقی مدل‌ها بهتر بوده. اگه شما موقع خرید انتخاب بهتری پیدا کردید، می‌تونید اونو انتخاب کنید؛ البته حواستون باشه که گارانتی معتبری داشته باشه، چون ممکنه کارت با مشکل به شما تحویل داده بشه، مشکلی که به خاطر ترکیدن ارز دیجیتال خیلی بیشتر شد و خیلی‌ها تلاش کردن که کارت‌های دست دومشون رو به عنوان نو به فروش برسونن. بعدا مفصل درمورد اینکه چطوری بفهمید محصول دست دوم ارزش خریدن داره یا نه صحبت می‌کنیم.

این انتخاب‌ها برای تابستان سال ۱۴۰۲ بودن. کارت‌های جدید انویدیا و AMD هم معرفی شدن، اما قیمت بالایی در بازار ایران دارن؛ مثلا کارت گرافیک RTX 4060 قیمت ۳۰۰ دلاری داره، اما قیمت بالای ۲۰ تومن در بازار ایران داره! یعنی کارت گرافیک ۳۰۰ دلاری انویدیا در ایران ۴۰۰ دلار قیمت داره!

اگر برای خرید کارت گرافیک به مدلی غیر از این لیست شک دارید، مدلش رو داخل کامنت‌ها برامون بفرستید تا راهنماییتون کنیم. ممنون که با ما همراه بودید.❤️

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

‫۳ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×