محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژی

ویندوز ۱۲ با به‌روزرسانی‌های سریع‌تر، ادغام‌های هوش مصنوعی و موارد دیگر عرضه می‌شود

بعضی از اخبار مربوط به ویندوز ۱۲ تایید شده. با چند اشاره به مواردی که انتظار می‌ره می‌دونیم که توی نسخه بعدی مایکروسافت قراره تغییرات زیادی رو شاهد باشیم. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

یکی از احتمالات اینه که ویندوز ۱۲ می‌تونه توی آپدیت‌ها بسیار سریع‌تر از ویندوز ۱۱ باشه. همچنین، گفته می‌شه که سیستم‌عاملی با قطعاتی متمرکز و ماژولاره و روی چندین پارتیشن متفاوت در دسترس عموم قرار می‌گیره. قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۲ باعث میشه که این سیستم‌عامل روی دستگاه‌های ضعیف راحت‌تر مدیریت بشن و به کاربران قابلیت سازگاری با اپ‌های مختلف رو برای به‌روزرسانی بی‌دردسر ارائه میدن.

مایکروسافت در سال‌های اخیر سعی کرده که پلتفرم ویندوز رو مدرن‌تر کنه، از جمله تلاش برای ساخت یک نسخه کاملا جداگانه (ویندوز ۱۰ ایکس) برای کاربرانی که نیازی به همه ویژگی‌های قدیمی ویندوز ندارن. زمانی که جهان به کار و تحصیلات و مطالعه هدایت شد، مایکروسافت تصمیم گرفت این پروژه رو کنار بذاره و این ایده‌ها رو در ویندوز ۱۱ پیاده‌سازی و برنامه‌ها و ویژگی‌های فرعی رو حذف کنه.

آخرین تلاش قبل از ویندوز ۱۱ چیزی به نام «Windows Core OS» بود. ایده این بود که یک سیستم‌عامل سبک و کم حجم ایجاد بشه که به عنوان پایه‌ای برای ویندوز ماژولار مورد استفاده قرار بگیره و با ویژگی‌های دقیق موردنیاز برای فرم فاکتور دستگاه‌های هدف، مثل تبلت، لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی، بهینه بشه.
این ایده با چالش‌های فنی بسیاری مواجه شد، بنابراین انتخاب مایکروسافت برای رسیدن به این هدف، به شکلی تدریجی‌تر و در قالب ویندوز ۱۱ بیان شد. با این حال، «Zac Bowden» از ویندوز سنترال گزارش داده:

شرکت ردموند، جانشین ویندوز ۱۱ به نام ویندوز ۱۲، با توجه به بسیاری از اصول Core OS در حال ساخت است. این پروژه بخشی از پروژه‌ای به نام “CorePC” است.

ویندوز ۱۱ در بیشتر تغییراتی که بهش اضافه شده، روی رابط کاربری و تجربه کاربران تمرکز داشته. به گفته‌ گزارش «Zac Bowden»، ویندوز ۱۲ به گونه‌ای طراحی شده که به چندین «بخش‌» تقسیم بشه و در اقسام مختلفی از درایو ذخیره‌سازی قرار بگیره. این به گفته‌ی این گزارش، مدیریت و به‌روزرسانی ویندوز رو برای مایکروسافت آسون‌تر و تجربه‌ای بهتر برای کاربران ویندوز ایجاد می‌کنه.

یکی از پیامدهای معماری مختلف سیستم عامل، اینه که به‌دلیل جداسازی فایل‌های سیستمی از فایل‌های کاربر و برنامه‌های شخص ثالث، امنیت اون کمی ساده‌تر میشه. در عین حال، به‌روزرسانی سیستم عامل سریع‌تر میشه و احتمالاً دیگه نیاز به راه‌اندازی مجدد سیستم برای تکمیل به‌روزرسانی نیست. (نویسنده: بالاخره)
این رویکرد همچنین به شرکت مایکروسافت این امکان رو می‌ده که اندازه و فضایی که ویندوز برای دستگاه‌های کند و ضعیف داره رو کاهش بده. همچنین طبق گزارش‌ها یک نسخه از ویندوز ۱۲ برای دستگاه‌های آموزشی که تنها با آفیس، اج، برنامه‌های اندروید و برنامه‌های وب کار می‌کنند، طراحی می‌شود که البته ممکن است نام این ویندوز متفاوت باشه یا پسوند بگیره.

ویندوز 12

برای دستگاه‌هایی که نیاز به سازگاری با برنامه‌های قدیمی دارن، گزارش شده که ویندوز ۱۲ یک لایه سازگاری به نام “نئون” داره تا به کاربران در انتقال به سیستم عامل جدید کمک کنه. شایعاتی هم درباره نسخه‌ای از CorePC/ویندوز ۱۲ بدون ویژگی‌های قدیمی و بهینه‌سازی شده برای سیلیکون‌های آینده از شرکت‌های اینتل، ای‌ام‌دی، انویدیا و کوالکام وجود داره که روی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز زیادی کرده. این قابلیت‌ها در محیط ویندوز می‌تونه خیلی کاربردی باشه و کلاً دنیای ویندوز رو متحول کنه.

این پروژه CorePC هنوز در مراحل اولیه خودش قرار داره، بنابراین قبل از تصمیم‌گیری برای ارائه به کاربران، ممکنه که تغییرات زیادی بکنه. برنامه اینه که این مفهوم با ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ معرفی بشه. البته اگر مایکروسافت در این زمان با مشکلات مختلفی روبه‌رو بشه ممکنه زمان عرضه ویندوز ۱۲ به تاخیر بیفته.

در این مدت، مایکروسافت قابلیت های ویندوز ۱۱ رو افزایش داده تا بتونه اون‌ها رو به صورت «به‌روزرسانی‌های ماهانه» به جای بخشی از به‌روزرسانی‌های سالانه ارائه بده. ما در ابتدای این ماه اولین به‌روزرسانی از این سری تغییرات رو دیدیم. منظورم به‌روزرسانی‌های مربوط به بارد و اضافه شدن گزینه چت به ویندوزه. به زودی به نظر می‌رسه به‌روزرسانی بعدی هم عرضه میشن، چون که شرکت مایکروسافت در حال تلاش برای اضافه کردن قابلیت‌ها و ادغام‌های بیشتری با استفاده از هوش مصنوعی توی ویندوز و برنامه‌هایی مثل Teams، Edge و مجموعه Microsoft 365ـه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×