محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

Mac Pro با پردازنده M2 Ultra جدید فوق‌العاده سریع است و نسخه قدیمی اینتلی را نابود می‌کند

اگه بعد از رویداد WWDC 2023 اپل منتظر بنچمارک‌های منتشر شده از مک پرو هستید الان می‌تونید بعضی از اون‌ها رو ببینید و با نسخه قبلی مقایسه کنید. با توجه به این بنچمارک‌های منتشر شده M2 Ultra کاملاً همه چیزهایی را که قبلاً در Mac Pro آمده بود رو پشت سر گذاشته و با یک عملکرد غیرقابل انتظار برگشته. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید. 


قبل از اینکه شروع کنیم درباره Mac pro جدید با پردازنده M2 Ultra صحبت کنیم اجازه بدید بگم که نسخه قبلی مک پرو که با بهترین کانفیگ عرضه شده بود، با قیمت ۱۳۰۰۰ دلار در دسترس بود  و همچنین تراشه Intel Xeon با ۲۸ هسته داشت. این پردازنده در زمان عرضه بسیار قدرتمند بود و بدون شک هنوز هم هست. مگر اینکه شما اون رو در برابر سیلیکون اپل قرار بدید. این پردازنده در بنچمارک گیک بنچ امتیاز تک هسته‌ای Geekbench 1378 و امتیاز چند هسته‌ای ۱۰۳۹۰ رو به دست آورد.

Mac Pro با پردازنده M2 Ultra جدید

بنچمارک‌های اولیه برای M2 Ultra Mac Studio جدید امتیازاتی رو نشون دادن که به سختی قابل باور هستن. یعنی امتیاز تک هسته‌ای ۲۷۹۴ و امتیاز چند هسته‌ای ۲۱۴۵۳.

این یعنی بسته به گردش کار، خریداران M2 Ultra Mac Pro جدید می تونن انتظار داشته باشن که سرعت اون تقریباً دو برابر سریع‌تر از بهترین Mac Pro باشه.

البته اینجا یه هشدار وجود داره. Mac Studio دارای همون تراشه با همون عملکرده و ۳۰۰۰ دلار ارزان‌تره. اگر به ظرفیت توسعه مک پرو نیاز ندارید، بدون شک مک استودیو انتخاب بهتری محسوب میشه. حالا هم با توجه به اینکه Mac Pro دیگه از کارت‌های GPU یا حافظه قابل ارتقا پشتیبانی نمی‌کنه، این تصمیم ممکنه آسون‌تر از همیشه باشه. با این حال هنوز هم این کامپیوتر قیمت زیادی داره و خارج از ایران هم افراد با کاربری‌های خاص اون رو انتخاب می‌کنن.

شما فکر می‌کنید Mac Pro با پردازنده M2 Ultra با چه قیمتی وارد بازار ما میشه؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×