محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

گیگابایت کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT را با حافظه ۱۶ گیگابایتی معرفی می‌کند

گیگابایت قراره کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT رو با حافظه ۱۶ گیگابایتی معرفی کنه. حافظه ۱۶ گیگابایت در این رده از پردازنده‌های گرافیکی بین شرکت‌های تولیدکننده یعنی انویدیا و AMD محبوب شده. هرچند عجیبه چون گیمرها زیاد نسبت به این نسخه توجه نشون ندادن. البته که این مدل جدید AMD تفاوت‌هایی با کارت RTX 4060 Ti  نسخه ۱۶ گیگابایت داره. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید. 


عرضه کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT 16 GB توسط گیگابایت

بر اساس گزارش‌های منتشر شده گیگابایت قصد داره کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT رو با حافظه ۱۶ گیگابایتی معرفی کنه. بر اساس شواهد، این برند دو کارت Radeon RX 7600 XT رو لیست کرده که هر دو دارای ۱۶ گیگابایت حافظه هستن:

  • Radeon RX 7600 XT GAMING OC با ۱۶ گیگابایت حافظه
  • Radeon RX 7600 XT GAMING با ۱۶ گیگابایت حافظه
عرضه کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT 16 GB توسط گیگابایت

این یعنی نسخه XT با دو برابر حافظه نسبت به مدل RX 7600 عرضه خواهد شد. یک تنظیمات ۱۶ گیگابایتی در این رده قیمتی که توسط کارت RTX 4060 Ti  نسخه ۱۶ گیگابایتی انویدیا هم عرضه شده، در بین شرکت‌های همکار محبوب شد. اما این مدل‌ها بین گیمرها هیچ محبوبیتی نداره چون حافظه ۱۶ گیگابایتی در عمل تاثیر خیلی زیادی نداره. 

باید توجه داشت که SKU انویدیا با محدودیت‌هایی در زمینه باس (۱۲۸ بیت) و ۸ خط PCIe مواجه بود. اما برعکس، RX 7600 XT احتمالاً با این مشکلات روبه‌رو نمیشه. اگه AMD برای GPU Navi 32 رو انتخاب کنه (در غیر این‌صورت به ۲۰۴۸ هسته محدود میشه)، این باعث افزایش پهنای باند با یک حافظه باس دو برابر (۲۵۶ بیت) و یک رابط ۱۶ خط PCIe میشه. هرچند AMD ممکنه برای تفاوت محصول و جلوگیری از تأثیر بر فروش RX 7700 XT، از باس ۱۲۸ بیتی استفاده کنه، اما یک تنظیمات ۱۶ گیگابایت با باس ۲۵۶ بیتی در رنج قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار ممکنه موفقیت زیادی داشته باشه.

زمان عرضه کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT 16 GB توسط گیگابایت

گزارشات حاکی از اینه که AMD قصد داره کارت Radeon RX 7600 XT رو در آخر ژانویه‌ معرفی کنه و احتمالاً اون رو بین عرضه RTX 4070 Ti SUPER و RTX 4080 SUPER در تاریخی حدود ۲۴ ژانویه قرار بده. باید به‌یاد داشته باشیم که این تاریخ عرضه تایید نشده‌ست و ممکنه تغییر کنه. اما اگه اینطور شد، این اولین تأیید برای پیکربندی حافظه جدید RX 7600 XT محسوب میشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۲ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×