محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

MSI با یک خنک‌کننده رده بالا برای Gen5 NVMe SSD از راه می‌رسد

درایوهای SSD Spatium M580 Gen5 MSI به‌زودی با طراحی‌های Frozr Liquid & Frozr+ Air-cooled با حداکثر سرعت ۱۴ گیگابایت بر ثانیه در دسترس قرار می‌گیرن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


تولید اولین کولینگ هیبریدی مایع و کاملاً یکپارچه توسط MSI

MSI از اولین کولینگ هیبریدی مایع و کاملاً یکپارچه برای درایوهای SSD Gen5 NVMe، به‌زودی برای سری Spatium M580 رونمایی می‌کنه!
سال گذشته در کامپیوتکس ۲۰۲۳، شاهد سری M5 رده‌بالا M570 و M580 Gen5 SSD با سرعت ۱۲ گیگابایت بر ثانیه بودیم. این طراحی در انواع Frozr غیرفعال و فعال با خنک‌کننده با هیت‌سینک بزرگ عرضه شدن. حتی Spatium M570 PRO اگه به عملکرد و نتایج بنچمارک اون توجه کنید متوجه می‌شید که از نظر عملکرد حرارتی شگفت‌انگیزه. در حال حاضر، MSI با یک روش جدید منحصربه‌فرد مرزهای خنک‌کنندگی رو در فضای SSD جابه‌جا می‌کنه.

می‌تونید بررسی SSD های پرطرفدار و محبوب رو در بنچفا بخونید.

درایو SSD Spatium M580 Gen5 MSI

MSI یک خنک‌کننده مایع و هیبریدی برای Gen5 NVMe SSD تولید خواهد کرد

MSI Spatium M580 FROZR Liquid Gen5 SSD فصل بعدی سری خنک‌کننده‌های Spatium و Frozr محسوب میشه. این طراحی کولینگ جدید ذخیره‌سازی برای علاقه‌مندان طراحی شده‌ و برای سرعت‌های سریع‌تر درایوهای NVMe که اواخر امسال عرضه می‌شن، آماده و تولید شده. طراحی Frozr Liquid یک فناوری حرارتی SSD هیبریدی محسوب میشه که می‌تونه به‌عنوان یک روش غیرفعال، فعال و خنک‌کننده مایع عمل کنه. SSD به یک هیت‌سینک استاندارد متصله که دارای یک پایه انتقال حرارت میشه که مستقیماً با کنترلر SSD و فلاش NAND در تماسه.

این گرما به یک رادیاتور مخصوص ساخته شده با لوله‌های خوب منتقل می‌شه که هوای حاصل از طراحی انحصاری فن دمنده MSI رو هدایت می‌کنه. این فن در کنار پمپ آب قرار می‌گیره که اندازه کوچک و در عین حال مؤثری داره. طبق گفته MSI، درایو اسپاتیوم M580 Frozr Liquid در ظرفیت‌های ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و ۴ ترابایت با سرعت خواندن ۱۴ گیگابایت‌برثانیه و نوشتن ۱۲ گیگابایت بر ثانیه عرضه می‌شه. با درس گرفتن از اجرای هیت‌سینک گذشته، این سیستم به گونه‌ای طراحی خواهد شد که با بسیاری از مادربردها بدون مشکل نصب سازگار باشده.

درایو SSD Spatium M580 Gen5 MSI


علاوه‌بر نوع خنک‌کننده مایع، سری Spatium M580 در نوع خنک‌کننده استاندارد Frozr+ هم عرضه میشه که دارای فن Torx 5.0 خواهد بود. این فن ۲۳ درصد جریان هوای بیشتری رو در مقایسه با طراحی‌های سنتی فن ارائه می‌کنه و هیت سینک بزرگ رو خنک می‌کنه که دارای لوله ۶ میلی‌متری برای دفع بهتر گرماست. این لوله حرارتی همچنین درون سطح انتقال حرارت قرار می‌گیره و با طراحی Core Pipe خودش با کنترلر و NAND Flash تماس مستقیم برقرار می‌کنه.

 اولین کولینگ هیبریدی مایع و کاملاً یکپارچه برای درایوهای SSD Gen5 NVMe

MSI همچنین محفظه جدید Spatum NVMe M.2 خودش رو به نمایش گذاشت که دارای رابط USB 3.2 Gen 2×2 Type-C و با سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه‌ست. این SSDهای M.2 (2242/2260/2280) رو پشتیبانی می‌کنه و گواهی IP68 داره. یکی از تصمیمات عالی MSI اضافه کردن طراحی Q-latch اون برای این محفظه‌ست که ایمن‌سازی SSD رو بسیار آسون‌تر می‌کنه.

MSI چارچوب زمانی مشخصی برای زمان عرضه این دو محصول جدید نداره، اما Spatium M580 Gen5 Frozr Liquid و Frozr+ قطعاتی هستن که باید منتظر اون باشیم چون Gen5 و بازار SSD با طراحی‌های خنک‌کننده جدید و قابلیت‌های سریع‌تر به تکامل خودش ادامه می‌ده.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×