محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

ایسوس از کارت گرافیک RTX 4080 SUPER Noctua Edition رونمایی کرد

آخرین نسخه اضافه شده به سری RTX 40 یعنی کارت گرافیک GeForce RTX 4080 SUPER توسط ایسوس برای طرفداران Noctua معرفی شد. این کارت با اشغال کردن ۴ اسلات یکی از ضخیم‌ترین پردازنده‌های گرافیکی حال حاضر به‌حساب میاد. ایسوس یک بار دیگه با همکاری شرکت اتریشی Noctua کارت گرافیک RTX 4080 SUPER Noctua رو تولید کرد. این نسخه مطابق با طراحی برند ناکتوا رنگ قهوه‌ای نمادین خودش رو حفظ کرده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

عرضه کارت گرافیک RTX 4080 SUPER Noctua Edition توسط ایسوس

نسخه جدید RTX 4080 SUPER Noctua Edition که به‌تازگی رونمایی شده، شباهت زیادی به مدل اصلی داره و دو فن ۱۲۰ میلی‌متری Noctua NF-A12x25 PWN داره. پایه کارت بر اساس طرح TUF RTX 4080 SUPER ساخته شده و همون محفظه و هیت سینک رو حفظ کرده. اما ASUS قاب کارت رو با طراحی مخصوص ناکتوا برای طرفداران این برند به طور اختصاصی تولید و به بازار عرضه کرده.

RTX 4080 Noctua که به‌دلیل عملکرد بی‌صدا و ساکت خودش شناخته میشه، قبلاً به‌عنوان یکی از کم نویزترین طراحی های بازار شناخته شده بود و بدون نیاز به سه فن به این مهم دست یافت. Noctua توضیح می‌ده که فن‌های NF-A15x25 دارای پروانه فن پلیمری کریستال مایع کم رزونانس هستن که با هاب موتور و یاتاقان های پایدار تقویت شده.

ایسوس تایید کرده که این طراحی با حالت OC کارخانه‌ای ارائه میشه و سرعت کلاک ۲۶۴۰ مگاهرتز داره. این یعنی ۹۰ مگاهرتز بالاتر از مشخصات مرجع NVIDIA قرار می‌گیره. لازم به ذکره که در حالت پیش فرض، کارت با سرعت کلاک ۲۶۱۰ مگاهرتز ارسال میشه.

بررسی‌های کارت گرافیک RTX 4080 Noctua کارایی چشمگیر خنک‌کننده اون رو مشخص کرد، اگرچه طراحی ممکنه برای همه جذاب نباشه. متاسفانه در حال حاضر هم هیچ برنامه‌ای برای استفاده از باقی طرح‌های ناکتوا در کارت گرافیک‌های ایسوس وجود نداره.

زمان عرضه کارت گرافیک RTX 4080 SUPER Noctua Edition

RTX 4080 غیر SUPER Noctua در ماه مارس ۲۰۲۳ قیمت عرضه بسیار بالاتری نسبت به NVIDIA MSRP داشت که از ۱۶۴۹ دلار شروع می شد، بنابراین ۴۵۰ دلار گران‌تر بود. با چنین هزینه‌ای، می‌تونیم به راحتی RTX 4090 سریع‌تر رو انتخاب کنیم. در حالی که ASUS هنوز قیمت نسخه SUPER رو  تأیید نکرده، واضحه که ارزان نخواهد بود، در بهترین حالت ممکنه ۲۰۰ دلار ارزان‌تر باشه. یعنی همون کاری که انویدیا از نظر قیمتی با پردازنده گرافیکی خودش انجام داد.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×