محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

انویدیا پس از اپل تبدیل به دومین مشتری بزرگ TSMC شد

انویدیا (NVIDIA) به دومین مشتری ارزشمند TSMC تبدیل شد. این شرکت بزرگ، در رتبه دوم منابع درآمدی غول تایوان یعنی TSMC قرار گرفت. رتبه اول برای شرکت اپل محفوظ باقی مونده. همونطور که احتمالا می‌دونید، تراشه‌های اپل همگی توسط TSMC تولید می‌شن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


NVIDIA و AI Frenzy یک برنامه بسیار پرسود برای TSMC بود. چون غول صنعت نیمه هادی درآمد هنگفتی رو از این معامله گزارش کرده. در ادامه به ارزش و ارقام این معامله می‌پردازیم.

انویدیا دومین مشتری اصلی TSMC شد

انویدیا دومین مشتری اصلی TSMC شد

سال مالی ۲۰۲۳ یک جدول زمانی برای پیشرفت تیم سبز بود. با ظهور هیاهوی هوش مصنوعی که تقاضای زیادی برای شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی این شرکت و سایر محصولات ارائه داد، انویدیا تبدیل به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فناوری جهان شد. در همین راستا تقویت زنجیره تامین منجر به افزایش همکاری NVIDIA با TSMC در زمینه اقتصادی و فناوری شد.

بر اساس گزارش حسابرسی شده از درآمد سال مالی ۲۰۲۳ TSMC، شرکت انویدیا به دومین مشتری بزرگ TSMC تبدیل شده و طبق گزارش‌ها، سفارش‌هایی به ارزش ۷.۷۳ میلیارد دلار داده که ۱۱ درصد از کل درآمد شرکت رو شامل می‌شه با توجه به حجم پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی فروخته شده توسط انویدیا در سال‌های گذشته، ( البته یک گلوگاه عرضه را برای TSMC ایجاد کرده بود) این اعداد اصلاً تعجب‌آور نیستن. با این حال، علیرغم رشد سریع، اپل همچنان مشتری اصلی TSMC باقی موند و ۱۷.۵۲ میلیارد دلار و ۲۵ درصد از کل درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۳ رو به خود اختصاص داد.

غول تایوانی شرکت TSMC

درآمد مالی TSMC در سال ۲۰۲۳؛ انویدیا در رتبه دوم

شرکت‌های دیگری مانند MediaTek ،AMD ،Qualcomm ،Broadcom ،Sony و Marvell مسئول بقیه رشد مالی TSMC در سال جاری بودن. با این حال انویدیا و اپل تونستن سهمی دو رقمی به دست بیارن. هر دو شرکت روابط بااهمیتی با غول تایوانی برقرار کردن. با این اوصاف به نظر می‌رسه، درآمد TSMC به زودی از این هم بالاتر خواهد رفت.

انویدیا در سال گذشته گام‌های بزرگی در تثبیت حضور خودش در زنجیره تامین جهانی برداشته، چون این شرکت همچنین با Samsung Foundry و IFS برای تنوع بخشیدن به منابع خودش ارتباط برقرار کرده. با وجود این، به نظر می‌رسه که تیم سبز می‌خواد در درازمدت به TSMC بپیونده و این نشون می‌ده که این شرکت می‌تونه نقش بزرگی در رشد غول تایوان در آینده ایفا کنه و در صورت ادامه روند با سرعت فعلی، احتمالاً از اپل پیشی بگیره.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×