محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

مشخصات پردازنده‌های Intel Core Ultra 200 Arrow Lake لو رفت

سری پردازنده‌های دسکتاپ Intel Core Ultra 200 Arrow Lake شامل ۵ مدل پردازنده هستن:

  • Core Ultra 9 285K
  • Core Ultra 7 265K
  • Core Ultra 5 245K

همینطور که به زمان معرفی پردازنده‌های جدید Intel Core Ultra 200 “Arrow Lake” نزدیک می‌شیم، خبرهایی در مورد مشخصات نهایی این پردازنده‌ها منتشر شده. تو اولین سری پردازنده‌های آنلاک (با پسوند K) فقط پنج مدل عرضه می‌شن. طبق خبرهایی که قبلاً اومده بود، اینتل عرضه این پردازنده‌ها رو یک هفته عقب انداخته و به جای ۱۷ اکتبر، ۲۴ اکتبر معرفی می‌شن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

خبر از طرف سایت Benchlife منتشر شده و مشخصات نهایی این پنج پردازنده‌ای که قراره ماه دیگه معرفی بشن رو لو داده: Intel Core Ultra 9 285K، Core Ultra 7 265K، Core Ultra 7 265KF، Core Ultra 5 245K، و Core Ultra 5 245KF. برای Core Ultra 9 285K نسخه KF وجود نداره، به همین خاطر فقط ۵ تا پردازنده داریم، نه ۶ تا.

تقریباً همه مشخصات شایعه شده در مورد این پردازنده‌های سری ۲ درست از آب دراومدن، جز چند تغییر جزئی تو فرکانس‌ها، توان مصرفی (TDP) و حافظه کش بعضی از مدل‌ها. بیایید ببینیم هر کدوم از این چیپ‌ها چی دارن برای عرضه.

پردازنده Intel Core Ultra 9 285K – تعداد هسته: ۲۴ هسته / ۲۴ رشته

پردازنده Core Ultra 9 285K پرچمدار سری Arrow Lake خواهد بود. این چیپ ۸ هسته قدرتمند (P-Cores) داره که بر اساس معماری Lion Cove ساخته شدن و ۱۶ هسته کم‌مصرف (E-Cores) که بر اساس معماری Skymont طراحی شدن. این پردازنده ۲۴ رشته پردازشی داره و ۳۶ مگابایت کش L3 و ۴۰ مگابایت کش L2، در مجموع ۷۶ مگابایت کش. فرکانس پایه روی هسته‌های P معادل ۳.۷ گیگاهرتز و روی هسته‌های E معادل ۳.۲ گیگاهرتز هست. حداکثر فرکانس بوست برای هسته‌های P تا ۵.۷ گیگاهرتز و برای هسته‌های E تا ۴.۶ گیگاهرتز می‌رسه. توان مصرفی این چیپ تو حالت پایه ۱۲۵ وات و در حالت حداکثری (MTP) به ۲۵۰ وات می‌رسه.

مشخصات:

• Core Ultra 9 285K: ۲۴ هسته / ۲۴ رشته / ۳.۷-۵.۷ گیگاهرتز / ۳۶ مگابایت L3 / ۴۰ مگابایت L2 / ۱۲۵-۲۵۰ وات

پردازنده Intel Core Ultra 7 265K – تعداد ۲۰ هسته / ۲۰ رشته

پردازنده Core Ultra 7 265K دومین چیپ پرقدرت این خانواده است و شامل ۸ هسته قدرتمند (P-Cores) و ۱۲ هسته کم‌مصرف (E-Cores) که مجموعاً ۲۰ هسته و ۲۰ رشته پردازشی داره. این چیپ ۳۰ مگابایت کش L3 و ۳۶ مگابایت کش L2 داره که جمعاً ۶۶ مگابایت می‌شه. فرکانس پایه هسته‌های P برابر با ۳.۹ گیگاهرتز و هسته‌های E برابر با ۳.۳ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس بوست برای هسته‌های P به ۵.۵ گیگاهرتز و برای هسته‌های E به ۴.۶ گیگاهرتز می‌رسه. این پردازنده هم مثل قبلی توان مصرفی ۱۲۵ وات پایه و ۲۵۰ وات حداکثری داره.

پردازنده Intel Core Ultra 5 245K – تعداد ۱۴ هسته / ۱۴ رشته

در نهایت به پردازنده Intel Core Ultra 5 245K می‌رسیم که یه سری تنظیمات رو روی اون انجام دادن. این پردازنده ۶ هسته قدرتمند (P-Cores) و ۸ هسته کم‌مصرف (E-Cores) داره که جمعاً ۱۴ هسته و ۱۴ رشته پردازشی می‌شه. این چیپ ۲۴ مگابایت کش L3 و ۲۶ مگابایت کش L2 داره که در مجموع ۵۰ مگابایت حافظه کش هست. فرکانس پایه برای هسته‌های P برابر با ۴.۲ گیگاهرتز و برای هسته‌های E برابر با ۳.۶ گیگاهرتز تنظیم شده و حداکثر فرکانس بوست برای هسته‌های P تا ۵.۲ گیگاهرتز و برای هسته‌های E تا ۴.۶ گیگاهرتز می‌رسه.

فقط مدل‌های ۲۶۵K و ۲۴۵K نسخه “KF” دارن و همون‌طور که قبلاً گزارش شده بود، سازندگان مادربورد از تنظیمات پیش‌فرض اینتل در BIOS جدید خودشون استفاده خواهند کرد.

این پست براتون مفید بود؟ خوشحال می‌شیم نظرتون رو بدونیم!

روی ستاره‌ها بزنید تا به این مطلب امتیاز بدید!

میانگین امتیاز این مطلب ۱ / ۵. تعداد امتیازات ۲

نظری برای این مطلب ثبت نشده! شما اولین نفری هستید که رای می‌دید!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×