محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژیمقالات

راه حل جدید انویدیا برای حل مشکل کندی اینترنت!

در آخرین نسخه درایورهای گیم ردی انویدیا یعنی نسخه R531، تکنولوژی جدید این شرکت یعنی VSR برای کارت‌های سری ۳۰ و ۴۰ اضافه شد. اما این تکنولوژی چطوری کار می‌کنه و چطوری می‌تونیم از اون استفاده کنیم؟

طرز کار VSR یا ویدئو سوپر رزولوشن

این تکنولوژی شباهت زیادی به DLSS که چندسال پیش توسط این شرکت معرفی شد داره. DLSS با استفاده از هوش مصنوعی، بازی‌ها رو در رزولوشن پایین‌تری رندر میکنه و اون رو به اندازه خروجی تصویر دلخواه شما، آپسکیل می‌کنه. این‌طوری فشار روی کارت‌گرافیک کم میشه و خروجی بهتر و روون‌تری از سیستمتون دریافت می‌کنید.
تکنولوژی VSR هم همین‌طور کار می‌کنه. این تکنولوژی با استفاده از همون هوش مصنوعی که مبتنی بر هسته‌های تنسور هستن استفاده می‌کنه و ویدیوها و لایواستریم‌هایی که شما در مرورگرتون مشاهده می‌کنید رو براتون آپسکیل می‌کنه.

چطوری ویدئو سوپر رزولوشن رو فعال کنیم؟

همونطور که گفتیم، این تکنولوژی فعلا تنها به کارت‌های سری ۳۰ و ۴۰ انویدیا اضافه شده. با توجه به اینکه VSR از هسته‌های تنسور استفاده می‌کنه و کارت‌های سری ۲۰ هم هسته تنسور دارن، احتمال داره در آینده این تکنولوژی به این کارت‌ها هم راه پیدا کنه.
برای فعال کردن این تکنولوژی، باید آخرین نسخه درایورهای گیم ردی انویدیا رو نصب کنید. بعد از اون، وارد کنترل پنل انویدیا بشید و در بخش Video، وارد سربرگ Adjust video image settings بشید و گزینه Super resolution رو فعال کنید. توجه داشته باشید که استفاده از VSR به مرورگرتون هم مربوطه و فعلا تنها آخرین نسخه مرورگرهای مایکروسافت اج و گوگل کروم از اون پشتیبانی می‌کنن.مراحل فعال سازی VSR

نظر شما درمورد این تکنولوژی چیه؟ آیا از اون استفاده کردید؟ تجربه کاربری‌تون رو با ما در کامنت‌ها به اشتراک بذارید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×