محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

مشکل درایور کارت گرافیک، این‌بار هم در انویدیا و هم در AMD!

هفته پیش بود که انویدیا درایور ورژن R531 رو منتشر کرد. این ورژن بهینه‌سازی‌های مختلفی رو به همراه داشت و همچنین تکنولوژی وی اس آر رو به کارت‌های سری ۳۰ و ۴۰ آورد. اما این آپدیت مشکل برای درایور کارت گرافیک ها به وجود آورد!

حالا برخی کاربران میگن که این ورژن مصرف پردازنده رو حتی زمانی که هیچ بازی و اپی در حال اجرا نیست، بالا می‌بره. الیته این تنها مشکل این درایور نیست و برخی کاربران میگن اپ‌های ادوبی با این درایورها مشکل دارن و از شما می‌خوان به درایور قبلی دانگرید کنید تا با مشکلی روبرو نشید!

انویدیا وجود این باگ رو تایید کرده و یک هات‌فیکس برای اون منتشر کرده. البته مشخص نیست که تمام این مشکلات رفع شدن یا نه اما طبق گفته انویدیا مشکلات مصرف پردازنده و برخی مشکلات جزئی حل شدن.

از طرف دیگه هم ای‌ام‌دی با مشکلات مخصوص خودش دست و پنجه نرم می‌کنه، اما انگار مشکل تیم قرمز شدیدتر از مشکل تیم سبزه! برخی کاربران ای‌ام‌دی گزارش کردن که بعد  از نصب ورژن درایورهای آدرنالین ۲۳.۲.۱ با مشکل کوراپت شدن ویندوز مواجه شدن! مشکل جایی بدتر میشه که این مشکل حتی در نسخه جدیدتر درایورها یعنی آدرنالین ۲۳.۲.۲ هم دیده شده!

یکی از سخنگوهای ای‌ام‌دی در گفتگویی به رسانه PCworld گفته:

«ما در حال بررسی کامل این موضوع هستیم اما بررسی‌های ما تا الان به ما نشون میده که این مشکل تنها در حالت خیلی دور از انتظاری رخ میده که هنگام آپدیت اپلیکیشن ای‌ام‌دی: آدرنالین ادیشن، ویندوز هم اقدام به نصب آپدیت کنه. پیشنهاد می‌کنیم اگه کسی قصد آپدیت درایورها رو داره، نصب خودکار آپدیت ویندوز رو خاموش کنه تا با این مشکل روبرو نشه. ما دنبال حل این مشکل برای تمام کاربران هستیم و از همه درخواست داریم اگه به مشکلی برخوردن اون رو از طریق Bug report tool به ما اعلام کنه.»

تا زمانی که ای‌ام‌دی این مشکل درایور کارت گرافیک رو رفع کنه، از کاربران خواسته فعلا موقع نصب درایور از گزینه Factory reset استفاده نکنن. درسته که این مشکل برای درایورهای ای‌ام‌دیه، اما تا حدودی هم تقصیر آپدیت‌های ویندوزه که ما همه باهاشون مشکل داریم!

شما این درایورها رو نصب کردید؟ به مشکلاتی که اشاره شد برخوردید یا نه؟

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×