محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

حداکثر فرکانس رم DDR5 با آپدیت بایوس جدید ایسوس!

برای حداکثر فرکانس رم های DDR5 آماده شوید! تا ۷۰۰۰MT/s با رم های جدید کورسیر

ایسوس در هشتم مارس ۲۰۲۳ با انتشار یک آپدیت بایوس برای مادربردهاش، پشتیبانی از رم های DDR5 با فرکانس‌های بالاتر رو ارتقا داده!

موقع انتخاب مادربرد برای پردازنده‎‌های نسل ۱۲ و ۱۳ اینتل، گزینه‌های مختلفی روبه‌روی شماست، مثلا می‌تونید از برند ایسوس، سری‌های ROG Maximus رو به عنوان پرچمدار، ROG Strix رو به عنوان سری‌های بالا‌رده، TUF Gaming و ProArt به عنوان میان‌رده و Prime رو به عنوان سری‌های اقتصادی انتخاب کنید. بین این سری‌ها، بعضی‌هاشون DDR4 و بعضی هم DDR5 هستن، مثلا می‌تونید هزینه زیادی نکنید و مادربردهای مقرون‌به‌صرفه DDR4 رو انتخاب کنید و یا با یک انتخاب آینده‌نگرانه، مادربردهایی که از حافظه‌های DDR5 پشتیبانی می‌کنن رو خریداری کنید.

آن‌دسته از افرادی که با انتخاب مادربردهای DDR5 به دنبال سرعت‌های بالاتر در فرکانس رم هستن، می‌تونن با آپدیت بایوسی که تازه منتشر شده، مادربردهاشون رو برای نسل جدید رم‌ها آماده‌تر کنن.

در این آپدیت، مادربردهای ایسوس می‌تونن تا ۱۹۲ گیگابایت حافظه DDR5 رو پشتیبانی کنن، همچنین در این آپدیت Corsair Vengeance DDR5 48GB در قالب کیت دوال (دوتا ۲۴ گیگ) با فرکانس ۷۰۰۰MT/s به لیست رم‌های پشتیبانی شده توسط مادربردهای ایسوس اضافه شده.

انتخاب DDR4 یا DDR5؟ قیمت مهم‌تره یا کارایی؟

مادربرد و رم‌های DDR5 نسبت به DDR4 قیمت بالاتری دارن و باید در نوع کاربری خودتون بررسی کنید و ببینید که آیا ارزش این اختلاف قیمت وجود داره یا نه؟ اینکه ارزش داشته باشه یا نه، بستگی داره به اینکه چه نوع استفاده‌ای از سیستمتون دارید و در اون نوع استفاده، آیا ارتقا به DDR5 می‌تونه مؤثر باشه؟ منتظر بررسی‌های بنچفا از رم‌های DDR5 باشید، با بررسی این رم‌ها در شرایط مختلف، انتخابشون رو برای شما آسون‌تر می‌کنیم :)

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×