محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار

پشتیبانی مادربرد ایسوس از 192 گیگابایت رم DDR5 روی پلتفرم AM5 !

دیگه لازم نیست اپلیکیشنی رو ببندید!

AMD بالاخره نسخه جدید AGESA با ساپورت از حافظه‌های رم ۲۴ و ۴۸ گیگابایت (DDR5) رو در اختیار تولیدکننده‌های مادربرد و توسعه‌دهنده‌های رم گذاشت. این کانفیگ حافظه به شما این اجازه رو میده که بتونید با نصب ۴ ماژول رم، ۱۹۲ گیگابایت حافظه روی سیستمتون داشته باشید! حالا ایسوس با انتشار تصویری از این انجام این کار، بتای بایوس جدیدی منتشر کرده.

سوکت AM5 مادربرد ایسوس سری ROG با پشتیبانی از DDR5
سوکت AMD AM5، روی یک مادربرد ایسوس سری ROG

آپدیت بایوس AMD برای DDR5 با تاخیر نسبت به اینتل!

نزدیک به یک ماه از عرضه این رم‌ها توسط کورسیر و کروشال و جی‌اسکیل به بازار می‌گذره و درحالیه که مادربردهای پلتفرم اینتل به سرعت برای ساپورت از اون‌ها آپدیت بایوس دریافت کردن، کاربران AMD شاهد عدم وجود چنین آپدیتی بودن. دلیل این‌کار، این بود که AMD در حال توسعه نسخه جدید AGESA با پشتیبانی کلی بهتر از رم بود. حالا که نسخه جدید این میکروکد به دست توسعه‌دهنده‌ها رسیده، اون‌ها می‌تونن ساپورت از اون رو به مادربردها اضافه کنن. اولین شرکتی که دست به کار شده، شرکت ایسوسه که اسکرین‌شاتی از پردازنده ۷۹۵۰X روی مادربرد ROG STRIX X670E-E در کنار ۱۹۲گیگابایت حافظه رم DDR5 منتشر کرده که سیستم به خوبی بوت شده، و تونسته اپ CPU-Z و تسک منیجر رو بدون مشکل باز کنه و ما شاهد عملکردش هستیم. در کنار این، این رم‌ها از سرعت ۵۲۰۰مگاهرتز بهره می‌برن، درحالیکه تا قبل از این روی پلتفرم AM5 هنگام استفاده از ۴ ماژول رم، سرعت حافظه روی ۳۶۰۰ مگاهرتز باقی می‌موند تا سیستم با مشکل روبرو نشه. این یعنی حتی اگه قصد استفاده از این ماژول‌های رم جدید رو ندارید، همچنان این خبر خوبی برای شماست!

تصویری که ایسوس از نصب ۱۹۲ گیگابایت رم با پردازنده ۷۹۵۰X منتشر کرده

این میکروکد همچنان درحال آزمایش و خطا توسط شرکت‌هاست و ممکنه چندماه تا عرضه عمومی نسخه جدیدی از بایوس که شامل این تغییرات بشه طول بکشه، با این حال ایسوس بتای این نسخه رو به طور محدود برای برخی از مادربردهای سری ROG منتشر کرده،. اما به هرحال، این خبری خوب برای کاربران ای‌ام‌دی و به خصوص ایسوسه، چون احتمالا اون‌ها سریع‌تر از بقیه به این تکنولوژی می‌رسن.

نظر شما چیه؟ چقدر حافظه رم روی سیستمتون دارید؟ آیا شما از مادربردهای ایسوس استفاده می‌کنید؟

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×