محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

MSI از حافظه‌های SPATIUM M570 PCIe 5.0 رونمایی کرد

تا 10.000 مگابایت بر ثانیه!

MSI به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حیطه تکنولوژی، همیشه از محصولات جدید و به‌روزش پشتیبانی می‌کنه. این شرکت محصولات متنوع و زیادی مثل مانیتور و مادربرد و خیلی چیزای دیگه تولید می‌کنه اما مهم‌ترین و پرفروش‌ترین محصول این شرکت، کارت‌های گرافیکشه. MSI مهارت زیادی در تولید کارت گرافیک باکیفیت و خوش ساخت داره و حتی ما در سیستم‌های تستمون از کارت‌های این شرکت استفاده می‌کنیم. این شرکت چندسالیه که حافظه‌های SSD هم تولید می‌کنه و این حافظه‌ها عملکرد خیلی خوبی هم دارن. حالا MSI از خط جدید حافظه‌های NVMe SSD جدیدش یعنی SPATIUM M570 PCIe 5.0 NVMe M.2 HS رونمایی کرد.

تصویری از SSD جدید شرکت MSI، حافظه‌های SPATIUM M570 PCIe 5.0 NVMe M.2 HS
SSD جدید شرکت MSI، حافظه‌های SPATIUM M570 PCIe 5.0 NVMe M.2 HS

این حافظه‌ها از جدیدترین اینترفیس ممکن با حافظه‌های فلش ۳D NAND کنترل شده توسط PCIe 5.0 بهره می‌برن که باعث شده ۱.۵ برابر حافظه‌های قبلی این شرکت سرعت داشته باشن. SPATIUM M570 از DRAM و کش SLC هم برای بهتر کردن عملکرد بهره می‌بره. تمام این‌ها باعث شده این حافظه بتونه به سرعت نوشتن و خوندن ترکیبی ۱۰.۰۰۰ مگابایت بر ثانیه برسه. MSI گفته که این حافظه‌ها از طول عمر و TBW (ترابایت‌های نوشته شده، واحد اندازه‌گیری طول عمر SSDهاست) بالایی بهره می‌برن.

MSI این حافظه‌ها رو در دو مدل ۱ و ۲ ترابایت در سایز ۲۲۸۰ با هیت‌سینک آلومینیومی برنزی‌رنگ عرضه می‌کنه. خنک‌کننده خوب برای حافظه‌های SSD با این سرعت ضروری هستن تا شاهد افت عملکرد و یا خاموش شدن اجباری سیستم نباشیم.

هنوز اطلاعی از زمان عرضه این حافظه‌ها به بازار و قیمت اون‌ها در دست نیست و باید منتظر خبرهای بیشتر توسط MSI باشیم. درهرحال، بیشتر شدن عرضه حافظه‌های PCIe 5.0 باعث اشباع شدن بازار و پایین اومدن قیمت اون‌ها بشه. درهرحال، چون این حافظه‌ها جدید هستن و هزینه ساخت اون‌ها بیشتره، قیمت بالایی هم دارن. برای تست عملکرد این حافظه‌ها منتظر رسیدن اون‌ها به دست بنچفا باشید.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×