محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی هااخبار سخت افزار

کارت‌های گرافیک 3080 Tiگیگابایت موقع اجرای Diablo 4 می‌سوزن!

شیطان از راه به‌درشون کرده!!

چند روز پیش بلیزارد، بتای اولیه بازی Diablo 4 رو در اختیار برخی بازیکنان قرار داد. نقدهای مثبتی از این بازی بوده اما مهم‌ترین نکته گزارش شده، سوختن کارت گرافیک کاربران بوده! گزارش‌های متعددی از این اتفاق در ردیت و فروم‌های مختلف ثبت شده اما بیشتر کارت‌هایی که سوختن، کارت ۳۰۸۰ Ti بوده، و بیشتر اون‌ها هم کارت‌های ساخت گیگابایت بودن.

کاربری در ردیت گزارشی ثبت کرده که در کات‌سینی در بازی که در یک کلیسا اتفاق می‌افته، مانیتورهاش خاموش شدن و مجبور به ری‌استارت پیسی شده. بعد ری استارت هم مادربرد ارور کد ۹۷ داده و کاربر فهمیده که کارت ۳۰۸۰Ti گیگابایت مدل Vision OC به رحمت خدا رفته و خراب شده! در کامنت‌ها هم کاربری دیگه گزارش خرابی همین مدل کارت رو داده.

تصویری از 3080Ti Vision OC از گیگابایت، نصب شده در یک کیس
۳۰۸۰Ti Vision OC از گیگابایت، نصب شده در یک کیس

یک نفر دیگه با همین مشکل روی همین کارت، گفته زمانی که این اتفاق افتاد، فن‌های ۳۰۸۰ Ti گیگابایت روی ۱۰۰% توانشون کار می‌کردن و پس از مدتی مثل کاربر قبلی مانیتورهاشون خاموش شده و کارتشون پس از تنها ۱۵ ماه کار خراب شده!

تمام گزارش‌ها مربوط به مدل‌های گیگابایت نیستن و گزارش‌های از خرابی کارت‌های EVGA هم ثبت شده. فقط کارت‌های ۳۰۸۰Ti هم قربانی این اتفاق نیستن، و کاربران کارت‌های RTX 3080 و Radeon RX 6900 XT هم خبر از خرابی کارت‌هاشون موقع تجربه این بازی بودن.

کاربری گفته که یک تیکت پشتیبانی در سایت بلیزارد ثبت کرده و بلیزارد در جواب بهش گفته که چون این نسخه بتا بوده، بلیزارد هیچ مسئولیتی در قبال خرابی کارت‌ها نداره و کاربران باید دنبال راهی دیگه برای تعمیر کارت‌هاشون باشن.

این اولین بار نیست که همچین اتفاقی برای کارت‌های گرافیک می‌افته.  زمانی که بتای بازی New World منتشر شد باعث خرابی چندین کارت RTX 3090 شرکت EVGA شد. همه فکر می‌کردن این مشکلی از بازی برای محدود نکردن فریم‌ریت در کات‌سین و منوهاست، اما EVGA تایید کرد که این مشکل به‌خاطر مشکل مدار ماسفت در کارت‌ها بوده و سریعا کارت‌هایی که مشکل داشتن رو تعویض کرد. اما هنوز مشخص نیست علت خرابی کارت‌ها در بازی Diablo 4 چیه و باید منتظر جواب گیگابایت و شرکت‌های دیگه باشیم.

بتای این بازی از فردا ۲۴ مارس در دسترس قرار می‌گیره، اما پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که از رفع شدن این مشکل بزرگ در بازی مطمئن نشدید، سراغ اون نرید!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×