محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده های vPro اینتل برای نسل سیزدهمی Raptor Lake با ویژگی‌های امنیتی ارتقایافته معرفی شدند

اینتل هر سال با ارائه پردازنده‌های جدید برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپتاپ، نسخه بهبود یافته‌ای از پردازنده‌های vPro را معرفی می‌کنه. این پردازنده‌ها ویژگی‌های جدیدی برای امنیت سخت‌افزاری دارن و همینطور با گسترش بدافزارها و باج‌افزارها، اینتل هم به تجهیز پردازنده‌های خودش با ویژگی‌های جدیدی برای امنیت مشغوله تا به کاربران یه سطح جدیدی از امنیت رو ارائه بدن. تا انتهای این خبر با بنچفا همراه باشید.

مثل سال‌های گذشته، اینتل با معرفی پردازنده‌های جدیدش در سال جاری نیز سری vPro را به بازار عرضه کرد. اما این بار، این پردازنده‌ها با امکانات امنیتی بیشتری در قالب سخت افزارهای جدید، در مقابل حملات و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و سیستم‌های کاربران محافظت می‌کنن.

این شرکت همچنین اعلام کرده که برای پلتفرم جدید vPro فناوری رمزگذاری حافظه‌ی جدیدی را در نظر گرفته‌ که امنیت بخش مجازی‌سازی رو به سطح بالاتری می‌بره. همچنین برای بهبود امنیت در استفاده از دستگاه‌های راه دور، راهکارهای جدیدی ارائه شده. اینتل به کاربران بخش تجاری و حرفه‌ای خود نیز قول داده که جدیدترین فناوری‌ها و قابلیت‌های امنیتی را در این محصولات به کار بگیرن تا از حفره‌های امنیتی در اینترنت محافظت کنن.

پردازنده‌های جدید vPro نسل ۱۳ اینتل

همونطور که گفتیم اینتل پردازنده‌های جدید vPro نسل ۱۳ را معرفی کرده. این پردازنده‌ها به امنیت بیشتری مجهز شدن که به کاربران اینتل امکان تشخیص حملات باج‌افزاری را با ۹۳ درصد دقت بیشتر ارائه میدن. اینتل به کاربران حرفه‌ای خودش قول داده که قابلیت‌های امنیتی پیشرفته‌ای رو در این پردازنده‌ها قرار داده. این پردازنده‌ها به کاربران امکان ارتقای سیستم با کمترین هزینه در آینده رو هم فراهم می‌کنن. همچنین با پشتیبانی از فناوری جدیدی، به کاربران این امکان رو میده که به سادگی از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ مهاجرت کنن.

پردازنده‌های جدید vPro نسل ۱۳ اینتل

اینتل داره تلاش می‌کنه که ما که پردازنده‌های قدیمی‌ این شرکت رو داریم، با پردازنده‌های جدید نسل سیزدهمی‌ اون‌ها آشنا بشیم. به خاطر به‌روزرسانی‌هایی که در امنیت سیستمشون انجام دادن، پردازنده‌های نسل سیزدهمی در حدود ۷۰ درصد کمتر از پردازنده‌های نسل قبلی‌ یعنی Comet Lake، در معرض حملات قرار می‌گیرن. اینتل همچنین اعلام کرده که پردازنده‌های نسب سیزدهمی اون‌ها نسبت به نسل پردازنده‌های یازدهمی Rocket Lake، دو برابر در عملکرد بهتر هستن و نسبت به پردازنده‌های رقیب اینتل، یعنی AMD، حدود ۴۰ درصد بهترن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×