محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزارکارت گرافیک

گیگابایت اطلاعات کارت‌های جدید انویدیا RTX رو لو داد!

4070 12GB و 4060 8GB در راه هستن!

ظاهرا گیگابایت با اشتباهی فاحش، اطلاعات دو کارت جدید انویدیا رو لو داده. از اونجا که این اطلاعات از شرکت بزرگی لو رفته، احتمال صحت این اخبار بالاست. طبق اطلاعاتی که در پچ نوت‌های نسخه جدید اپ کنترل سنتر گیگابایت، که اپلیکیشنی برای کنترل و مانیتور دستگاه‌های گیگابایته، ساپورت از دو کارت گرافیک RTX 4070 Aero OC 12 GB و RTX 4060 Gaming OC 8 GB اضافه شده. دو کارتی که ما هیچ اطلاعاتی درموردشون نداریم و انویدیا هم حرفی از زمان عرضه اون‌ها نزده.

پچ‌نوت‌های Gigabyte Control Center
پچ‌نوت‌های Gigabyte Control Center

گیگابایت سریعا این اشتباهش رو تصریح کرده و دیگه خبری از خط هایلایت شده در تصویر بالا در پچ‌نوت‌های نسخه جدید کنترل سنتر نیست، اما همین لیک اطلاعات کمی از دو کارت جدید انویدیا که احتمالا به زودی راهی بازار میشن به ما داد.

کارت RTX 4070 که گفته شده ۱۲ گیگابایت حافظه داره، احتمالا از حافظه GDDR6X بهره می‌بره و از لحاظ حافظه، با RTX 4070Ti برابری می‌کنه. این حافظه نسبت به RTX 3070 4 گیگابایت بیشتر و همچنین سریع‌تر خواهد بود.

کارت RTX 4060 هم قراره ۸ گیگابایت حافظه داشته باشه که نسبت به نسل قبلی همین کارت یعنی RTX 3060، ۴ گیگابایت کمتره. این تغییر باعث میشه این کارت رو کمی برای رزولوشن‌های بالا مثل ۴K نامناسب کنه، اما باید منتظر بمونیم و ببینیم این کارت با بهبودهایی که انویدیا با سری ADA Lovelace اضافه کرده چطور عمل می‌کنه. در هرحال چون ما اطلاعات کافی از این دو کارت نداریم، باید منتظر اطلاعات بیشتر از سوی انویدیا باشیم.

تصویری از کارت‌های gaming OC گیگابایت برای سری 30 انویدیا
تصویری از کارت‌های gaming OC گیگابایت برای سری ۳۰ انویدیا

قیمت‌های سری ۴۰ کارت‌های انویدیا، بزرگ‌ترین مشکل این کارت‌ها در هنگام عرضه بود. حالا باید ببینیم که این شرکت با عرضه این دو کارت میان‌رده، چه قیمتی برای اون‌ها در نظر می‌گیره و در نهایت بازار کارت‌های گرافیک، به چه سمتی پیش میره!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×