محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

اطلاعات معماری گرافیک ARC Battlemage اینتل افشا شد

گزارش‌های جدیدی نشون می‌ده که شرکت اینتل در تلاش برای رقابت با شرکت‌های AMD و Nvidia در حوزه کارت‌ گرافیک قرار داره و به طور جدی به توسعه نسل جدید کارت‌ گرافیک‌های خودش می‌پردازه. براساس این اطلاعات، انتظار می‌ره که پرچمدار بعدی اینتل به اسم ARC Battlemage، با عملکردی مشابه با RTX 4070 Ti شرکت Nvidia عرضه بشه. تا انتهای این خبر با بنچفا همراه باشید.

اطلاعات جدیدی درباره معماری گرافیکی نسل بعدی اینتل به نام Battlemage به‌تازگی توسط یک یک افشاکننده اطلاعات منتشر شده. این اطلاعات شامل جزئیات قابل توجهی درباره مشخصات فنی پرچمدار آینده این شرکت میشه و بر اساس اون، امکان پیش‌بینی عملکرد آینده کارت‌ گرافیک‌های اینتل وجود داره.

باید در ابتدا به این نکته اشاره کرد که بر اساس اطلاعات فعلی، می‌دونیم که اینتل در نظر داره در سه ماهه اول یا دوم سال ۲۰۲۴، محصولات با معماری گرافیکی Battlemage خودش رو به بازار عرضه کنه.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، شرکت اینتل قصد داره که نسخه بهبود یافته و به‌روزرسانی شده کارت‌ گرافیک‌های سری ARC Alchemist رو در سال جاری به بازار عرضه کنه. این بهبود‌ها امکان رقابت جذاب در بین گرافیک‌های میان‌رده و پایین‌رده رو برای علاقه‌مندان به ویدئوگیم فراهم می‌کنه.

اطلاعات معماری گرافیکی ARC Battlemage اینتل

با استفاده از معماری ARC Battlemage، اینتل قصد داره که به سمت استفاده از تکنولوژی لیتوگرافی ۴ نانومتری شرکت TSMC حرکت کنه و سرعت کلاک بیشتری نسبت به نسخه‌های پیشین، یعنی بیشتر از ۳ گیگاهرتز، را در اختیار کاربران خودش قرار بده. به عنوان مثال، کارت گرافیک ARC A770 با کلاک پایه ۲۱۰۰ مگاهرتز در وب‌سایت رسمی اینتل لیست شده.

همچنین، به دلیل افزایش تعداد هسته‌ها، پرچمدار ARC Battlemage قراره با ۶۴ هسته Xe تولید بشه که نسبت به کارت گرافیک ARC A770 افزایش ۲ برابری تعداد هسته‌ها را نشون می‌ده.

یکی از ویژگی‌های دیگه پرچمدار بعدی گرافیک اینتل با نام ARC Battlemage، داشتن حافظه کش سطح دوم (L2) با ظرفیت ۴۸ مگابایت و باس حافظه ۲۵۶ بیتیه. باس حافظه ۲۵۶ بیتی، نشون می‌ده که پرچمدار این سری گرافیکی احتمالاً با ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 یا GDDR6X به بازار عرضه میشه.

یکی دیگه از ویژگی‌های مهم این کارت گرافیک، ابعاد تراشه پردازشی اونه که به نظر می‌رسه با پردازنده AD103 انویدیا که در کارت‌های RTX 4080 مورد استفاده قرار گرفته، مشابهه.

گفته می‌شه که معماری گرافیکی ARC Battlemage اینتل با داشتن هسته‌های بهبودیافته Xe، عملکرد بسیار خوبی در رهگیری پرتوی نور (Ray Tracing) و بارهای کاری مرتبط با یادگیری ماشین ارائه می‌کنه. این همراه با افزایش ۲ برابری تعداد هسته‌های پردازشی و سرعت کلاک پردازنده گرافیکی، مشخص‌کننده نیت اینتل برای ارائه کارت‌ گرافیک‌های قدرتمند در بازاره. در صورتی که این اطلاعات تأیید بشه به طور رسمی، محصولات جدید اینتل با بعضی از کارت‌ گرافیک‌های انویدیا و AMD رقابت می‌کنه، اما انتظار نمیره که با کارت‌های غولی مثل RTX 4090 رقابت کنه. به هر حال پرچمدار جدید این شرکت، احتمالاً عملکردی مشابه با RTX 4070 Ti داره.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×