محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی هااخبار تکنولوژی

استیم دیگر از ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ پشتیبانی نمی‌کند

اگر یک ‌پی‌سی گیمر هستید و هنوز از نسخه قدیمی ویندوز یعنی نسخه ۷ و ویندوز ۸ استفاده می‌کنید، باید بدونید که Valve اعلام کرده که Steam از اول ژانویه ۲۰۲۴ دیگه از ویندوز ۷، ۸ یا ۸.۱ پشتیبانی نمی‌کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

با توجه به گفته پشتیبانی Steam در مورد این تغییر، این به دلیل تکیه Steam به نسخه تعبیه شده Google Chrome است که دیگه در نسخه قدیمی ویندوز کار نمی‌کنه. Valve همچنین گفته که نسخه‌های آینده Steam به ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی که فقط در ویندوز ۱۰ در دسترس هستند، تکیه می‌کنن. بنابراین اگه از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنید، بهتره که همین حالا به ویندوز رو نسخه‌های جدیدتر آپدیت کنید.

عدم پشتیبانی استیم از نسخه‌های قدیمی ویندوز از اول ژانویه

در ادامه می‌تونید نقل قول خود Valve در مورد برنامه‌ریزی اون‌ها برای عدم پشتیبانی از سیستم عامل‌های قدیمی ویندوز رو بخونید:

از ۱ ژانویه ۲۰۲۴، Steam به طور رسمی پشتیبانی خود را از سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۸.۱ متوقف خواهد کرد. پس از آن تاریخ، کلاینت استیم در این سیستم‌عامل‌ها قابل اجرا نخواهد بود. برای ادامه اجرای Steam و هر بازی و محصول دیگری که از طریق آن خریداری شده است، کاربران باید به یک نسخه بروزرسانی شده تر ویندوز به‌روزرسانی کنند.

خبر خوب اینه که به‌روزرسانی به ویندوز ۱۰ از نسخه قبلی نصب شده رایگانه. فراموش نکنیم که ویندوز ۱۱ قبلاً برای اکثر کاربران عرضه شده، اگرچه بعضی از کامپیوترها نیازهای سخت افزاری این ویندوز رو برآورده نمی‌کنن، که شامل ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و پشتیبانی از TPM 2.0 می‌شه. همچنین که در حال حاضر تعداد کاربران استیم که از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنند زیر ۳ درصد هستند.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×