محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

مادربردهای AMD A620 با قیمت زیر ۱۰۰ دلار به بازار جهانی عرضه شدند

فروشگاه‌های خارجی چند روزیه که شروع به لیست کردن مادربوردهای A620 از تولیدکنندگان مختلف با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار کردن. مادربردهای جدید AMD می‌تونن دلیلی برای ارتقا به پلتفرم AM5 باشن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

مادربردهای B650 گزینه‌ خوبی برای کسایی هستن که نیازی به تمام ویژگی‌های یک چیپست پرچمدار مثل X670 یا X670E ندارن. با این حال، اخیراً تولیدکنندگان مادربورد شروع به ارائه مادربردهای B650 با قیمت ۱۲۵ دلار کردن. اما مادربردهای A620 برای کاربرانی مناسبن که بودجه خیلی کمی دارن. تولیدکننده‌های مختلف برای عرضه مادربوردهای AM5 در محدوده زیر ۱۰۰ دلار، باید یک سری ویژگی‌هارو محدود کنن، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که مجموعه ویژگی‌های A620 با کیفیت پایین‌تری شامل رابط‌های کمتر سرعت، گزینه‌های ارتباطی پایه‌ای‌تر و VRM محدودتر؛ شبیه به مادربردهای قبلی A520.

فروشگاه BuyIT لهستان و فروشگاه Edis Computers اسلواکیایی، مادربرد MSI Pro A620M-E رو به ترتیب با قیمت ۸۲٫۹ دلار و ۷۹٫۱۱ دلار (با توجه به تبدیل به دلار آمریکا) توی وب‌سایتشون قرار دادن. این قیمت‌ها ممکنه فعلاً قراردادی باشه، اما به دلیل شباهتی که باهم دارن بعید می‌دونیم. متاسفانه، هیچ کدوم از فروشگاه‌ها اطلاعات جزئی درباره MSI Pro A620M-E منتشر نکردن. از اطلاعاتی که موجوده می‌دونیم MSI Pro A620M-E یک مادربورد microATX با پورت HDMI و VGA است.

مادربرد A620 AMD

شایعات اولیه نشون می‌ده که ممکنه دو نوع طراحی A620 chipset وجود داشته باشه. یکی (Promontory 21) به گفته برخی نسخه لایت از B650 chipsetـه، در حالی که اون یکی (Promontory 22) به نظر می‌رسه طراحی جدید و قیمت کمتری داره. گفته شده که موج اولیه مادربرد‌های A620 از طراحی Promontory 21 استفاده کردن و پیشنهادات بعدی به طراحی Promontory 22 منتقل میشن.

در روز گذشته، شرکت AMD مدل‌های مختلف مادربردهای شرکت‌های همکار خود را معرفی کرد که از چیپست A620 پشتیبانی می‌کنن. این مادربردها، به جای استفاده از رابط گرون قیمت و نه چندان ضروری PCIe 5.0، با استفاده از PCIe Gen 4.0 به کار خودشون ادامه میدن. AMD باور داره که عدم پشتیبانی خیلی از مدل‌های کارت گرافیک و SSD از PCIe 5.0، توجیه می‌کنه که در مادربردهای ارزان قیمت، نیازی به استفاده از این نوع رابط وجود نداره که خب منطقی به‌نظر میاد.

در مورد پورت‌های USB 3.2 Gen 2×2 و USB 3.2 Gen 2 هم میشه به تفاوت‌هایی بین مادربردهای B650 و A620 اشاره کرد. پورت‌های USB 3.2 Gen 2×2 و USB 3.2 Gen 2 فقط در مادربردهای B650 وجود دارن و در مادربردهای A620 خبری از این پورت‌ها نیست. به جای اون‌ها، دو درگاه USB 3.1 Gen 2 و شش پورت USB 2.0 روی مادربردهای A620 قرار داده شدن.

در حال حاضر مادربردهای ASRock A620، MSI PRO A620M-E، ایسوس A620، گیگابایت A620، بایواستار A620 توی بازار جهانی موجود شدن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×