محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده Ryzen 7 7800X3D به طور میانگین ۷ درصد از Core i9-13900K سریع‌تر است

شرکت AMD اطلاعات تازه‌ای درباره برتری پردازنده Ryzen 7 7800X3D نسبت به Core i9-13900K اینتل در بازی‌های رایانه‌ای منتشر کرده. در این حالت، بر اساس نتایج بنچمارک های داخلی، AMD به ادعا کرده که پردازنده ۷۸۰۰X3D تا ۳۰ درصد سریع‌تر از Core i9-13900K بوده. با این حال، میانگین این برتری کمتر از ۳۰ درصده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

AMD تعدادی نمودار درباره عملکرد پردازنده Ryzen 7 7800X3D منتشر کرده و بر اساس اون‌ها، این شرکت ادعا می‌کنه که پردازنده‌ی گفته شده در مقایسه با Core i9-13900K، در گیمینگ تا ۳۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کنه. با این حال، نتایج دست‌چین شده قابل اعتماد نیستن و تجربه گیمرها احتمالاً با این ادعاها تفاوت داره.

آخرین نتایج رسمی که در فایل ریویو کیت پردازنده Ryzen 7 7800X3D منتشر شده، برای راهنمایی رسانه‌ها آماده شده. با این حال، نتایج داخلی که اغلب حاوی اغراق و فریبه، هنوز در سطح اینترنت مشاهده میشه و خیلی‌ها به همون بسنده می‌کنن.

نمودار جدید مقایسه عملکرد پردازنده Ryzen 7 7800X3D و Core i9-13900K در بازی‌های مختلف رو نشان می‌د. اختلاف کارایی بیشترین میزان خودش رو در بازی Horizon Zero Dawn با وضوح تصویر ۱۰۸۰p با ۳۰ درصد نشون داده. با این حال، برتری ادعای AMD در این مورد به طور میانگین بسیار کمتره.

پردازنده Ryzen 7 7800X3D به طور میانگین 7 درصد از Core i9-13900K سریع‌تره

با توجه به نمودار منتشر شده، در ۲۱ بازی تست شده در وضوح تصویر ۱۰۸۰p، پردازنده Ryzen 7 7800X3D نسبت به پردازنده Core i9-13900K تنها به میزان ۶.۹ درصد در عملکرد برتری داشته.

پردازنده Ryzen 7 7800X3D جدیدترین پردازنده با فناوری حافظه کش ۳D V-Cacheـه که با استفاده از ۱۰۴ مگابایت حافظه کش سطح دوم و سوم، بهبود چشمگیری در کارایی دستگاه به ارمغان آورده. در حالی که نتایج بررسی‌های اولیه اشاره به عملکرد کُندتر پردازنده Ryzen 7 7800X3D در بنچمارک‌های نرم‌افزاری مثل Cinebench R23 دارن، اما در بازی‌ها بهتر عمل می‌کن.

توجه به نمودارهای مربوط به عملکرد پردازنده در بازی‌های مختلف در وضوح تصویر ۱۰۸۰p، حقیقت رو بهتر منعکس می‌کنه. در نتیجه، برتری پردازنده Ryzen 7 7800X3D در مقایسه با پردازنده Core i9-13900K برای تجربه گیمینگ، محدود به بازی‌های خاصی میشه.

یکی از مسایلی که ممکنه کارشنا‌س‌ها برای پردازنده Ryzen 7 7800X3D مطرح کنن، قیمت بالای اونه. این پردازنده با قیمت ۴۴۹ دلار از ششم آوریل به فروش می‌رسه که ۱۱۰ دلار گران‌تر از مدل Ryzen 7 7700Xـه. با این قیمت تقریباً میشه یک کیت رم ۳۲ گیگابایتی DDR5 با فرکانس ۶۰۰۰ مگاهرتز خرید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×