محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی ها

کنسول دستی ایسوس ROG Ally معرفی شد؛ همراه با APU رایزن و RTX 4090 اکسترنال


تصمیم شرکت ایسوس برای معرفی کنسول دستی ROG Ally در یکی از روزهای ماه آوریل باعث شد که خیلی از افراد فکر کنن که این محصول هم یکی از شوخی‌های سالانه این شرکت بوده. اما به تازگی ایسوس اعلام کرده که واقعاً این کنسول به بازار عرضه میشه و خبری از دروغ آوریل نیست. تا انتهای این خبر با بنچفا همراه باشید.

ROG Ally یک کنسول دستی ویندوزی محسوب میشه که به طور پیش‌فرض از کتابخانه بازی‌های Game Pass پشتیبانی می‌کنه و درواقع با آن باندل می‌شه. برخلاف بعضی ادعاها، این کنسول یک کنسول استریمی نیست و به عنوان یک کامپیوتر گیمینگ کامل و واقعی عمل می‌کنه. یعنی دقیقاً همون شکلی که کنسول دستی Steam Deck کار می‌کنه. با این حال، ایسوس هنوز اطلاعات بیشتری راجع به این محصول منتشر نکرده و باید صبر کرد تا به زودی اطلاعات بیشتری از این کنسول منتشر بشه تا بتونیم نظر واقعیمون رو درباره این کنسول جدید بدیم.

کنسول دستی ROG Ally

یکی از اولین کنسول‌های دستی شرکت ایسوس قرار است با یک APU سفارشی از شرکت AMD تجهیز شود که به صورت اختصاصی برای این کنسول توسعه داده شده است. ایسوس هنوز تأیید نکرده که این کنسول از چه مدل پردازنده‌ای استفاده می‌کند، اما آن را به عنوان «سریع‌ترین APU تا به حال» توصیف کرده است. در این راستا، یوتیوبر Dave2D توانسته به یک دستگاه از این کنسول دسترسی پیدا کند و اطلاعاتی درباره APU استفاده شده در آن را به دست آورد. بر اساس این اطلاعات، APU استفاده شده در این کنسول بر پایه معماری‌های Zen 4 و RDNA 3 ساخته شده است. احتمالاً APU استفاده شده در این کنسول یک نسخه سفارشی از APUهای سری Phoenix شرکت AMD است.

پشتیبانی کنسول دستی ROG Ally از کارت گرافیک اکسترنال RTX 4090

یکی از ویژگی‌های جذاب کنسول دستی ROG Ally ایسوس، قابلیت پشتیبانی از کارت گرافیک اکسترنال ROG XG Mobile است. این کارت گرافیک اکسترنال به صورت اختصاصی برای لپ‌تاپ / تبلت گیمینگ ROG Flow طراحی شده و یک درگاه مخصوص به خودش داره. با این حال، کنسول دستی ROG Ally از این کارت‌ گرافیک اکسترنال پشتیبانی می‌کنه. برای اینکه از کارت گرافیک RTX 4090 استفاده کنید، می‌تونید این کنسول را با ROG XG Mobile RTX 4090 تهیه کنید، اما قیمت آن تا ۲۰۰۰ دلار می‌رسه که هزینه زیادی محسوب میشه.

شرکت ایسوس در کنسول دستی ROG Ally از یک نمایشگر Full HD استفاده کرده که طبق گفته Dave2D، یک نمایشگر ۱۶:۹ با وضوح ۱۰۸۰p داره و بیشینه روشنایی اون به ۵۰۰ نیت میرسه. در مقایسه با کنسول Steam Deck، نمایشگر این کنسول نه تنها بیشترین روشنایی بیشتری (۱۰۰ نیت) داره، بلکه نرخ نوسازی اون هم به ۱۲۰ هرتز (به جای ۶۰ هرتز) و زمان تأخیر پنل آن ۵ میلی‌ثانیه‌ست.

پشتیبانی کنسول دستی ROG Ally از کارت گرافیک اکسترنال RTX 4090

این کنسول دستی دارای یک سیستم خنک کننده کامل با دو فن خنک کننده‌ست و به‌طور کلی، خنک‌کننده‌ اون نسبت به Steam Deck، به طور آروم‌تر و با صدای کم‌تری کار می‌کنه. بیشینه نویز خنک‌کننده‌، به گفته Dave2D، بیست دسی‌بله، در حالی که خنک‌کننده Steam Deck، تحت فشار تا ۳۷ دسی‌بل نویز تولید می‌کنه.

شرکت ایسوس هنوز به صورت رسمی زمان عرضه و مشخصات فنی کنسول دستی ROG Ally رو تأیید نکرده. این شرکت همچنین نگفته که کنسول چه زمانی عرضه میشه، اما بر اساس اطلاعاتی که در اختیار Dave2D قرار داده شده، این کنسول در سطح جهانی عرضه میشه و قیمت اون هم «رقابتی» محاسبه میشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×