محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی ها

فیفا از بین ما رفت، EA Sports FC جایگزینش شد!

یک سال پس از قطع رابطه رسمی کمپانی EA با فیفا، این کمپانی از محصول جایگزین بازی خاطره‌انگیز و به یاد موندنی فیفا رونمایی کرد؛ EA Sports FC. فیفا هم به سراغ کمپانی دیگه‌ای برای شبیه‌سازی فوتبال رفت، اما آیا این دو بازی می‌تونن جایگزین عنوان موفق فیفا بشن؟ تا آخر این مطلب با بنچفا همراه باشید.

EA که در این مرحله دیگه از جدایی فیفا مطمئن شده، از لوگوی بازی جدیدش رونمایی کرد و گفت که نمایی از تجربه‌ای جدید از فوتبال داره که قراره طرفداران زیادی رو از تمام دنیا از طریق کنسول و موبایل و ارتباطات آنلاین و محصولات esport داره. بله درست خوندید، EA در این اعلامیه هیچ اشاره‌ای به پیسی نکرد!

لوگوی EA Sports FC، نام همین بازیه که به شکل یک مثلث در اومده. EA گفته که این مثلث رو از تاکتیک‌های مثلثی شکل فوتبال و همچنین علامت نشون‌دهنده بازیکن در بازی الهام گرفته. این شرکت از زمان معرفی این عنوان تبلیغات این عنوان جدید و قرارداد بستن با لیگ‌ها و کمپانی‌ها رو شروع کرده، و گفته که در July، که احتمالا تا اون موقع بازی تا حد زیادی آماده میشه، اطلاعات جدیدی درمورد اون ارائه میده.

فیفا هم دست روی دست نذاشته و سراغ یک کمپانی به نام Altered State Machine رفته و یک بازی موبایلی به نام AI League ساخته، که شما صرفا نقش سرمربی رو در بازی دارید. این بازی فعلا برای اندروید منتشر شده و قراره برای iOS هم عرضه بشه. از اسم بازی می‌تونید بفهمید فیفا چه افت شدیدی رو توی بازی‌ها تجربه کرده!

اما چرا اینطوری شد؟

مشکلات این دو کمپانی از سال ۲۰۲۱ شروع شد، که فیفا از EA خواست هر ۴ سال یک بار مبلغ ۱ میلیارد دلار ناقابل برای گواهی استفاده از نام فیفا و جام جهانی به فیفا پرداخت کنه. EA این درخواست رو رد کرد و گفت که شرایط فیفا قصد تحمیل کردن خواسته‌هاش رو به بازی‌های شبیه‌سازی داره و این‌طوری محیط این بازی‌ها رو خراب می‌کنه.

بعد از جدایی، EA گفت که بدون محدودیت‌های فیفا، می‌تونه بازی‌های جذاب و فان زیادی رو به جز حالت ۱۱ به ۱۱ معرفی کنه، که فیفا مجبورش کرده بود. همچنین می‌تونه استریم بازی‌های واقعی رو به محیط بازی اضافه کنه، یا با شرکت‌ها مستقیما قرارداد ببنده. این کمپانی همچنین قرارداد جدیدی هم با Nike بست، که نشون‌دهنده محدودیت‌های فیفا برای اون‌ها بود.

درسته که EA ارتباطش با فیفا رو از دست داده، اما لیگ‌هایی که قبلا با اون‌ها قرارداد داشت، مثل Premier League انگلیس و La Liga اسپانیا همچنان با این شرکت قرارداد دارن و در بازی EA Sports FC باقی می‌مونن.

فیفا هم گفته که به دنبال شرکت‌های دیگه‌ای برای تولید بازی‌های شبیه سازیه، اما مشخص نیست کی می‌تونه جای EA رو پر کنه. تنها رقیب EA در این زمینه، کونامی هم همچنان بعد از عرضه ناموفق eFootball نتونسته جایگاهش رو پیدا کنه، همچنین باید دید که آیا این شرکت زیر بار محدودیت‌های فیفا و قراردادهای بزرگش میره یا نه!

نظر شما چیه؟ به نظر شما EA کار درست رو کرد یا نه؟ برای بازی EA Sports FC آماده‌اید؟

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×