محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژی

ایلان ماسک ۱۰۰۰ پردازنده گرافیکی برای پروژه هوش مصنوعی توییتر خرید!

به توجه به گزارش‌ها، ایلان ماسک، یکی از افراد بدنام تکنولوژی که به خاطر ایده‌های عجیب و گفتارهای بدردنخورش مشهوره، ۱۰۰۰ تا پردازنده گرافیکی برای پروژه هوش مصنوعی توییتر خریده. این کار بعد از این اتفاق افتادکه توییتر دو تا محقق سابق DeepMind رو استخدام کرد و اثبات کرد که داره به یه طرح بلندپرواز برای ساختن هوش مصنوعی مولد که میشه بهش با داده‌های بزرگ آموزش داد، فکر می‌کنه. اهداف دقیق این طرح هنوز مشخص نیست، ولی شایعه شده که می‌خوان با هوش مصنوعی جستجوی توییتر یا تبلیغات تجاریشون رو بهبود بدن.

پردازنده‌های گرافیکی یا GPUها، می‌تونن خیلی محاسبات رو همزمان انجام بدن. همین ویژگی‌شون، اونا رو به یک ابزار خیلی مفید برای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی که به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارن، تبدیل می‌کنه. GPUها می‌تونن با پردازش حجم بالایی از داده، مدل‌های یادگیری عمیق رو سریع‌تر آموزش بدن. این مورد این پردازنده‌ها رو به یک جزء حیاتی در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی تبدیل می‌کنه.

ایلان ماسک 100000 پردازنده گرافیکی برای پروژه هوش مصنوعی توییتر خرید

با توجه به گزارش‌های قبلی، ماسک درباره شرکت OpenAI حرف زده بود و به خاطر اختلاف نظر با هم‌بنیان‌گذاراش، این سازمان رو ترک کرده بود. ایلان ماسک قبلا قول داده بود که تقریبا ۱ میلیارد دلار به OpenAI اهدا کنه، ولی بعد از جدایی، اهدای پول هم متوقف شد و OpenAI به دنیال یک سرمایه‌گذار دیگه رفت. حالا می‌دونیم که مایکروسافت یک میلیارد دلار در این سازمان سرمایه‌گذاری کرد.

توییتر می‌تونه از هوش مصنوعی به چندین روش استفاده کنه. مثلاً بهترین کاربردش اینه که با استفاده از هوش مصنوعی، جستجوی توییت‌ها بهتر بشه. اینطوری کاربرها می‌تونن راحت‌تر محتوایی که می‌خوان رو پیدا کنن. همچنین توییتر می‌تونه با هوش مصنوعی، نیازها و ترجیحات کاربرها رو بهتر بفهمه و به شرکت اجازه بده که توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده بیشتری ارائه بده. هوش مصنوعی هم می‌تونه به توییتر کمک کنه تا تبلیغات رو به‌راحتی برای تبلیغ‌کنندگان نشون بده و تجارت تبلیغاتیش رو گسترش بده.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×