محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت کارت گرافیک‌های RX 6950 XT و RX 6800 XT در پاسخ به عرضه RTX 4070 کاهش یافت

شرکای تجاری AMD، قیمت دو تا کارت گرافیک محبوب، Radeon RX 6950 XT و Radeon RX 6800 XT رو پس از عرضه کارت گرافیک جدید GeForce RTX 4070 انویدیا کاهش دادن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

یه کارت گرافیک محبوب از ASRock به اسم Phantom Gaming Radeon RX 6950 XT، این روزا پرچمدار RDNA 2 تیم قرمزه. این کارت با پردازشگر Navi 21 کامل و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 آماده کاره. دمای این کارت به خاطر سیستم خنک کننده سه فنه، فریم فلزی قوی و سینی پشتی فلزی، در یک حد مشخص کاملاً کنترل شده. تو فروشگاه Newegg، الان فقط ۶۲۹.۹۹ دلاره و با یه کد تخفیف، می‌تونید به ۶۰۹.۹۹ دلار هم برسونیدش.

قیمت کارت گرافیک‌ RX 6950 XT و RX 6800 XT در پاسخ به عرضه RTX 4070 کاهش یافت

شرکت AMD در دو نسل گذشته، برای کارت گرافیک‌هاش، به ارائه پهنای باند حافظه بیشتر و قیمت کمتر نسبت به رقبا، توجه زیادی کرده. آخرین تلاش این شرکت هم مطلبی بود که چندی پیش منتشر کرد و عنوانش بود «VRAM بیشتر بهتر است». حالا کارت گرافیک ۱۶ گیگابایتی این شرکت، ارزون‌تر از کارت گرافیک جدید ۱۲ گیگابایتی انویدیاست و قیمت کمتری داره. البته فرق بین دو کارت گرافیک RTX 4070 و RX 6950 XT فقط به پهنای باند حافظه و قیمت کمتر خلاصه نمیشه و بستگی به قدرت پردازشگر، توان حرارتی، بهینگی مصرف انرژی و نوع بازی هم داره. ولی به طور کلی، اگه کاربر بخواد VRAM بیشتری داشته باشه، پرچمدار نسل قبل تیم قرمز با قیمت پائین‌تر، انتخاب بهتریه.

به گزارش Toms Hardware، گفته شده بود که شرکای تجاری شرکت AMD، تصمیم گرفتن برای فروش بهتر کارت‌ گرافیک‌های RX 6800 و RX 6800 XT، ۳۰ تا ۵۰ دلار تخفیف در نظر بگیرن. حالا AMD اعلام کرده که قیمت این دو کارت گرافیک در فروشگاه‌ها به طور میانگین ۱۱۰ دلار کاهش یافته. به این ترتیب، مشتریان می‌تونن کارت‌ گرافیک RX 6800 و RX 6800 XT رو به ترتیب با قیمت‌های ۴۶۹ و ۵۳۹ دلار بخرن.

AMD همچنین گفته که می‌تونید کارت گرافیک پرچمدار نسل قبلش، یعنی RX 6950XT رو با تنها ۹ دلار بیشتر از قیمت کارت گرافیک RTX 4070 بخرید. با توجه به بنچمارک‌های منتشر شده می‌دونیم که خرید RX 6950XT نسبت به خرید RTX 4070 ارزش بیشتری داره.

بر اساس گزارش‌ها، کارت گرافیک Gigabyte RX 6800 Gaming در حال حاضر با قیمت ۴۷۰ دلار در وب‌سایت Newegg به فروش می‌رسه. همچنین شما می‌تونید کارت گرافیک ASRock RX 6800 XT Phantom Gaming D رو با پرداخت ۵۴۰ دلار از همین وب‌سایت خریداری کنید. همچنین با پرداخت ۶۱۰ دلار می‌تونید صاحب کارت گرافیک ASRock RX 6950 XT Phantom Gaming بشید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×