محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار

تصاویر اولیه از پردازنده EPYC 9684X با ۹۶ هسته و حافظه کش ۳D منتشر شد

تنها برای فروش در چین

یک خرده‌فروش چینی تصاویری از اولین پردازنده سری Genoa-X شرکت AMD منتشر کرده. این پردازنده غول‌پیکر، مدل EPYC 9684X و با ۱۱۵۲ مگابایت کش تجهیز شده. برای اولین بار، تصاویری از این پردازنده EPYC 9684X رو منتشر کردن که ممکنه یک پردازنده با سوکت SP5 باشه. اما اطلاعات بیشتری درباره‌ این تراشه موجود نیست و نمی‌شه تایید کرد که از کش ۳D استفاده کرده باشه. اگه تایید شد، این اولین محصول از سری Genoa-X با این فناوری خواهد بود. تا آخر این مطلب با بنچفا همراه باشید.

تصاویر اولیه از پردازنده EPYX 9684X با ۹۶ هسته و حافظه کش ۳D

این پردازنده ۹۶ هسته‌ای با ۱۱۵۲ مگابایت کش L3 تنها یک عدد ازش برای فروش در سایت Goofish دیده شده. به احتمال زیاد این پردازنده از آزمایشگاه یکی از شرکای AMD خارج و به بازار سیاه چین فروخته شده. البته شرکای AMD اجازه فروششو ندارن، اما در کل هیچ کدوم از اینتل و AMD تلاش خاصی برای حذف این آگهی‌ها نمی‌کنن. همچنین بارکد پردازنده روی تصویر پوشش داده نشده و AMD اگه بخواد می‌تونه راحت این پردازنده رو پیدا کنه.

تصاویر اولیه از پردازنده EPYX 9684X با ۹۶ هسته و حافظه کش ۳D

پردازنده‌های جدید EPYC Genoa-X Zen 4 از شرکت AMD جایگزین پردازنده‌های EPYC Milan-X Zen 3 می‌شوند. این پردازنده‌ها به‌طور خاص برای پردازش‌های محاسباتی، دیتابیس و سرورها توسعه داده شدن و با تکنولوژی ۳D V-Cache کش L3 بسیار بزرگی دارن که عملکرد بسیار خوبی در این پردازش‌ها به ارمغان میاره. شرکت AMD قراره امسال این پردازنده‌ها رو به صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه کنه، اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه اونن‌ها اعلام نشده.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×