محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

تکامل فناوری تراشه‌ها؛ طرح جدید شرکت ARM برای تولید چیپست‌های اختصاصی

بیشتر افراد ARM رو به عنوان یه شرکتی می‌شناسن که معماری تراشه‌ها رو طراحی می‌کنه. اما به‌نظر میاد که این کمپانی فقط این کار رو انجام نمیدن و در حال حاضر دارن روی ساختن تراشه‌های اختصاصی برای نشون دادن قدرت پردازشی خودشون کار می‌کنن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

ARM یه شرکت تکنولوژی انگلیسیه که تراشه‌های الکترونیکی طراحی می‌کنه. این تراشه‌ها برای دستگاه‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، خودروها، دستگاه‌های پزشکی و باقی دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شن. معماری تراشه‌های ARM در دنیا قابل قبوله و با سرعت بالا، مصرف کم انرژی، قابلیت پردازش خیلی خوبی ارائه می‌شه. تقریباً تمام تراشه‌های سیستم‌های دستگاه‌های هوشمند، از جمله آیفون و آیپد، بر اساس معماری ARM هستن.

طرح جدید شرکت ARM برای تولید چیپست‌های اختصاصی

حالا با توجه به گزارش‌هایی که منتشر شده، ARM داره تلاش می‌کنه تراشه اختصاصی خودش رو بسازه تا با رقبای خودش مثل اپل رقابت کنه و قدرت پردازشی معماری پردازنده‌های خودش رو نشون بده.

الان به نظر میاد که ARM نمی‌خواد چیپست‌های اختصاصی خودش رو به صورت عمومی عرضه کنه و شاید فقط برای استفاده درون سازمانی ازشون بهره ببره.

شایعات حاکی از اینه که ARM با بعضی از شرکای تجاری خودش مذاکره کرده و قصد داره چیپست برای گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ بسازه، ولی با مشکلات زیادی باید دست و پنجه نرم کنه تا به این هدف برسه.

آرم معماری تراشه‌های خیلی از برندهارو توی کارنامه خودش داره، حتی شرکت‌های گوشی‌سازی هم ازش استفاده می‌کنن. علاوه‌بر این آرم با شرکت‌های تراشه‌سازی بزرگی هم قرارداد داره. چند وقت پیش اینتل هم گفت با آرم همکاری می‌کنه و پردازنده‌هایی که بر اساس معماری آرم هستند، توی کارخونه‌های خودشون تولید می‌شن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×