محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژی

قیمت ASUS ROG ALLY در ۱۱ می اعلام خواهد شد

ایسوس در ۱ آوریل ۲۰۲۳، از ROG ALLY رونمایی کرد. یک پیسی قدرتمند به شکل یک کنسول دستی! همه فکر می‌کردن که این محصول دروغ آوریل یا همون دروغ ۱۳ خودمونه، و حتی ما هم اونو در لیست دروغ‌های آوریل امسال قرار دادیم! اما ایسوس اعلام کرد که این محصول واقعیه و در حال ساخت اونه.

امروز AMD در مراسمی از APUهای سری Z1 رونمایی کرد، که ایسوس در ROG ALLY از اون استفاده کرده. AMD این APU رو در دو مدل Z1 و Z1 Extreme رو معرفی کرد که از معماری پردازنده Zen 4 و معماری گرافیکی RDNA 3 بهره می‌برن. این شرکت گفته که ایسوس قراره در ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) از قیمت، موجودی و زمان عرضه این محصول رو اعلام کنه.

AMD Ryzen Z1 اولین پردازنده این سریه. این پردازنده ۶ هسته و ۱۲ ترد پردازشی، ۴ هسته گرافیکی داره و مجموعا ۲۲ مگابایت حافظه کش داره، که خیلی کمتر از مقداریه که روی پردازنده‌ها و کارت گرافیک های امروزی می‌بینیم. Z1 طبق ادعای AMD تا ۲.۸ ترافلاپس قدرت گرافیکی FP32 داره، که در مقایسه‌های این شرکت ۷ برابر کنسول پرتابل ۶ ساله نینتندو سوییچه.

AMD Ryzen Z1 Extreme خیلی جالب‌تره! این پردازنده ۸ هسته و ۱۶ ترد داره، و ۱۲ هسته گرافیکی و ۲۴ مگابایت حافظه کش و تا ۸.۶ ترافلاپس توان گرافیکی FP32 داره! این تقریبا دو برابر توان گرافیکی کنسول Playstation 4 Pro‍ه! برای همچنین پردازنده کوچیکی که قراره در یک کنسول دستی قرار بگیره واقعا خیلی خوبه.

مدیر ارشد بازاریابی فنی پردازنده AMD ( بله این یه مقام واقعی و مهم در شرکت‌های تولیدکننده پردازنده‌ست) گفته که پردازنده‌های سری Z1 در واقع همون پردازنده‌های کلاس لپتاپ Ryzen 7 7840U هستن، و شباهت زیادی در مشخصات به هم دارن، اما در این سری، مصرف برق و چیزهای دیگه متفاوت هستن تا این پردازنده در یک کنسول دستی جا بشه. در مقایسه با Steam Deck، پردازنده Z1 جدیدتر، قدرتمندتر و بهینه‌تره و احتمالا به همین خاطره که می‌تونه تو این بدنه کوچیک که ظرفیت باتری کمتری داره جا بشه.

منبع: Videocardz

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×