محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

خنک کننده پردازنده Asus ROG RYUJIN III معرفی شد

شرکت ایسوس دیروز از نسل جدید کولر های مایع AIO ریوجین یا Ryujin با نام RYUJIN III رونمایی کرد. این کولر جانشین نسخه قبلی همین مدل، یعنی RYUJIN II محسوب میشه و پیشرفت‌های جالبی نسبت به اون داشته.

این کولر از نسل هشتم پمپ‌های Asetek استفاده می‌کنه، پمپی که در کولر Ryuo III هم استفاده میشه. این پمپ روی کاغذ نسبت به نسل قبل خیلی بهتر شده، اما باید برای نتایج بررسی اون منتظر بمونیم و ببینیم در واقعیت چطور عمل می‌کنه. همچنین رادیاتور RYUJIN III بزرگ‌تر شده، و از ۲۷ میلی متر به ۳۰ میلی متر افزایش پیدا کرده. این تغییر خیلی کوچیکیه، اما همین تغییر کوچیک می‌تونه تغییر زیادی در عملکرد کولر ایجاد کنه. ROG RYUJIN III در دو سایز ۲۴۰ و ۳۶۰ میلی متری موجوده، و دو مدل ساده و ARGB داره. هر دو مدل از نمایشگر روی پمپ بهره می‌برن و تنها تفاوت، در نورپردازی روی فن های رادیاتوره.

فن‌های این کولر همون فن هایی هستن که در RYUJIN II و Ryuo III استفاده شدن، اما قابلیت Daisy-Chain شدن با استفاده از آهنربا دارن. اینطوری هر سه فن به هم وصل میشن و یک کابل تمام اون‌ها رو کنترل می‌کنه.

حافظه نمایشگر این کولر نسبت به RYUJIN II دو برابر شده، و ۳۲ مگابایت حافظه داره. همچنان زیر این نمایشگر یک فن برای خنک کردن VRM وجود داره، و تفاوت زیادی در اون دیده نمیشه. کولر ROG RYUJIN III ایسوس روی سوکت ‌های AM4 و AM5 شرکت AMD، و LGA 1700, 1200, 115x شرکت اینتل قابل نصبه. کلد پلیت مسی این کولر با وجود اینکه نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده، اما دیگه از TR4 ساپورت نمی‌کنه.

ایسوس قیمت این محصول رو ۳۷۰ دلار برای سایز ۳۶۰ میلی متری مدل ARGB اعلام کرده، که قیمت خیلی بالایی برای یک AIO به حساب میاد! کولرهای بهتری نسبت به اون در بازار وجود دارن، اما نمایشگر اونو از بقیه متمایز می‌کنه. منتظر بررسی این کولر توسط تیم بنچفا باشید تا ببینیم ROG RYUJIN III ارزشش رو داره یا نه!

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×