محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

تصاویر پردازنده گرافیکی AD106-350 استفاده شده در RTX 4060 Ti افشا شد

رقابت انویدیا و AMD تو بازار کارت گرافیک هر روز داغ‌تر می‌شود. هر دوی این شرکت‌ها بعد از ارائه کارت گرافیک پرچم‌دار خود، قصد دارن که در بازار کارت گرافیک‌های میان‌رده با هم رقابت کنن. یک افشاگر اطلاعات تصاویری از یک پردازنده گرافیکی به نام AD106-350 منتشر کرده که احتمالاً در کارت گرافیک RTX 4060 Ti به کار برده می‌شه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

به طور خلاصه، انویدیا و AMD دارن کارت گرافیک جدید خودشون رو بر اساس دو تکنولوژی RDNA 3 و Ada Lovelace عرضه می‌کند. هنوز قیمت دقیق این کارت گرافیک‎‌ها مشخص نشده، ولی برای اینکه بازارشون رو حفظ کنن، احتمالاً قیمتشون زیر ۵۰۰ دلار خواهد بود. با توجه به شرایط کنونی بازار، امیدواریم قیمت اخیلی بالا نره و معقول باشه.

مشخصات کارت گرافیک RTX 4060 Ti


یکی از افشاگرهای معروف به نام MEGAsizeGPU، تصاویری از پردازنده گرافیکی AD106-350 رو منتشر کرده. این فرد قبلاً مشخصات و بسته‌بندی کارت گرافیک RTX 4060 Ti رو هم منتشر کرده بود.

مشخصات کارت گرافیک RTX 4060 Ti

حالا کارت گرافیک RTX 4060 Ti با استفاده از پردازنده گرافیکی AD106-350 عرضه خواهد شد. این پردازنده یک نسخه ضعیف‌تر از نسخه پرچم داره که ۴۳۵۲ هسته CUDA داره. برای کارت گرافیک RTX 4060 Ti تا ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 به همراه باس حافظه ۱۲۸ بیتی برای اتصال به پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده. البته کارت گرافیک RTX 3060 Ti دارای باس حافظه ۲۵۶ بیتیه.

همچنین کارت گرافیک RTX 4060 Ti محدود به رابط PCIe Gen4 که به‌طور معمول در کارت‌ گرافیک‌های رده‌پایین استفاده میشه. این موضوع ممکنه باعث مشکل در عملکرد بازی با گرافیک بالا بشه. درنهایت باید بدونید که انویدیا قراره کارت گرافیک RTX 4060 Ti رو در ماه آینده عرضه کنه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×