محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی ها

عجایب قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن ادامه دارد؛ هزینه ۱ میلیارد دلاری ساخت بازی AAA

شورای رقابت و نظارت بر بازار بریتانیا (CMA) به خاطر نگرانی‌های مربوط به آینده گیمینگ ابری، تصمیم جالبی برای جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت گرفته. با این تصمیم، اطلاعات جالبی در مورد هزینه و روند ساخت بازی های AAA مانند Call of Duty به دست ما رسیده. با توجه به اسناد منتشر شده، هزینه هنگفتی برای تولید یک بازی بزرگ و AAA، صرف شده. به همین دلیل، تصمیم شورای رقابت و نظارت بر بازار برای صنعت گیمینگ، بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذاره. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


هزینه ساخت بازی AAA در سال ۲۰۲۳


شورای رقابت و نظارت بر بازار بریتانیا (CMA) با توجه به نگرانی‌هاش درباره آینده گیمینگ ابری، تصمیم گرفته خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت رو متوقف کنه. این تصمیم برای صنعت گیمینگ خیلی مهم و تأثیرگذاره.

این تصمیم باعث شد که اطلاعات جالبی در مورد هزینه و روند ساخت بازی‌های AAA مانند Call of Duty، برامون فاش بشه. بر اساس اسناد منتشر شده، ساخت یک بازی AAA بزرگ در سال ۲۰۲۳، بیشتر از ۱ میلیارد دلار هزینه داره! قبلاً تا ۵ سال پیش، هزینه ساخت بازی بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار بود. برای شروع ساخت یک بازی بزرگ، نیاز به حداقل ۲۰۰ میلیون دلار هست و همه روند ساخت تا ۶۶۰ میلیون دلار هزینه داره.

یکی از استودیوهای بزرگ، حتی به شورای رقابت و نظارت بریتانیا اطلاع داده که هزینه بازاریابی یک بازی مثل Call of Duty تا ۵۵۰ میلیون دلار هزینه داره. این یعنی ساخت یک بازی AAA می‌تونه بیشتر از ۱ میلیارد دلار هزینه داشته باشه و ریسک زیادی رو برای همه طرف‌های درگیر با خودش داشته باشه.

باید بگیم که ساخت بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، تقریباً ۳۱۳ میلیون دلار هزینه برای شرکت CD Projekt RED داشته که به یکی از گرون‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شده. البته با افزایش هزینه ساخت، درآمد شرکت‌ها از فروش بازی هم به شکل فزاینده‌ای بیشتر شده.

خب اینجوری باید بگیم که بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 سال گذشته یکی از بهترین بازی هایی بود که عرضه شده بود و خیلی پول هم برای سازنده‌ش درآورد. بازی GTA 5 هم از سال ۲۰۱۳ تا حالا پول زیادی برای شرکتی به نام Take-Two درآورده. این روزها هم بازی جدیدی به نام Hogwarts Legacy عرضه شده و تا دو هفته بعد از عرضه، نزدیک به ۱ میلیارد دلار فروش رو ثبت کرده بود.

متأسفانه با افزایش هزینه‌های ساخت بازی و همچنین طولانی شدن زمان ساخت، شاید شرکت‌های بزرگ مجبور بشن قیمت بازی‌ها رو بیشتر کنن تا بخشی از هزینه‌هاشون رو پس بگیرن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×