محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کاهش قیمت کارت گرافیک RTX 3070 به زیر ۵۰۰ دلار!

دو کارت گرافیک RTX 3070 و RTX 3060 Ti از زمان معرفی و عرضه توسط انویدیا، به شدت محبوب بودن و متاسفانه گیمرها به دلیل تقاضای بالای کارت‌ها، عمدتا توسط ماینرها، اون‌ها موفق به خرید این کارت نشدن. حالا پس از گذشت دو سال و نیم از عرضه این کارت، گویا این کارت روی دست انویدیا باد کرده و قیمت اونو بالاخره کاهش داده!

قیمت پایه این کارت زمان عرضه، ۵۰۰ دلار بود و به نسبت عملکردی که ارائه می‌داد، قیمت خیلی خوبی داشت! مدل‌های شرکای انویدیا، چون از کولر و امکانات بیشتری بهره می‌بردن، قیمت بالاتری داشتن، مثلا کارت گرافیک ZOTAC GAMING RTX 3070 Twin Edge قیمت ۶۵۰ یورویی داشت، ۱۰۰ یورو بیشتر از مدل پایه؛ حالا بنا به گزارش Videocardz، شما همین کارت رو می‌تونید با قیمت ۴۵۰ یورو خریداری کنید! این یعنی ۲۰۰ یوروکاهش قیمت و پایین‌تر از قیمت پایه انویدیا!

البته این اتفاق، برای بازار اروپاست. در بازار آمریکا، کارت گرافیک RTX 3070 از جمله همون مدل Twin Edge از زوتک همچنان با قیمت اصلی به فروش می‌رسن، و تنها دو مدل Dual OC از ایسوس، و مدل Ventus از msi کاهش قیمت داشتن.

Asus DUAL OC V2 RTX 3070 و MSI VENTUS 2X OC RTX 3070 با قیمت ۵۰۰ و ۴۶۵ دلار، ارزون‌ترن مدل‌های کارت گرافیک RTX 3070 هستن، که در ایران از ۱۴ تا ۳۰ میلیون تومان قیمت دارن.

ممکنه که این تغییرات قیمت به تازگی اعمال شده باشه، و یا منطقه‌ای باشه. در هر صورت، زمان می‌بره تا قیمت‌ها جا بیفتن، مخصوصا در ایران که چون واردات از بازارهای دیگه انجام میشه، قیمت‌ها دیرتر به روز میشن.

این کاهش قیمت‌ها یک دلیل اصلی دارن: انبارهای تولیدکننده‌ها پر شدن، و باید با کاهش قیمت و تخفیف اون‌ها رو به فروش برسونن تا محصولات جدید به انبارشون اضافه کنن. شرکت AMD چند ماهه که داره این کار رو انجام میده، و کارت هم‌رده RX 6800 چند وقتیه با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسه، که کمی از RTX 3070 قوی‌تره و ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی بیشتری داره. در هر حال، این کاهش قیمت‌ها به نفع ما مصرف‌کننده‌هاست، چون می‌تونیم کارت‌های قدرتمند رو با قیمت بهتری تهیه کنیم.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×