محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژی

احتمال خرابکاری در آتش سوزی در کارخانه TSMC آریزونا!

هفته پیش شرکت TSMC به خبرنگاران تایوانی گفت که توی کارخونه نیمه‌هادی آریزونا توی منطقه‌ فینیکس آتیش‌سوزی رخ داده، ولی خبر خوب اینه که فقط یه سطل زباله‌ سوخته و حریق خیلی زود خاموش شد. TSMC رسماً این خبر رو تایید کرده و نسبت به اون واکنش نشون داده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

در حین این حادثه یک کارگر از دود سیاهی که از بخشی از این کارخانه کاملاً تازه تاسیس بلند می‌شد عکس گرفت، کارمند سپس اقدام به اشتراک‌گذاری عکس‌های خود به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی کرد. یک تیم آتش نشانی محلی بلافاصله پس از تخلیه کارگران از منطقه تحت خطر، آتش را خاموش کردند و تحقیقات اولیه انجام شده توسط امدادگران اورژانس نشان داد که آتش از یک کانال زباله/پسماند سرچشمه گرفته.

بر اساس مقاله این روزنامه هنوز علت اصلی مشخص نشده است. اما کارخانه آریزونا تنها مکان TSMC نبود که میزبان یک حادثه غیرمنتظره در این هفته قرار گرفت، گزارش‌های روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) حاکی از اینه که یک آتش‌سوزی دیگه در عصر/شب (قبل) در یکی از تأسیسات شرکت در شمال تایوان رخ داده. در این حادثه هم با واکنش به موقع آتش نشان‌ها که بلافاصله پس از ساعت ۹ شب وضعیت را تحت کنترل گرفتن ، هیچ آسیب یا تلفات جانی گزارش نشد. TSMC معتقده که آتش در حدود ساعت ۱۹:۳۰ شروع شده.

این حادثه‌های پشت سر هم تو دو جای مختلف، باعث شدن که همه در مورد این سلسله حوادث مشکوک بشن. به همین دلیل TSMC اعلام کرده که داره تحقیقاتی درباره این حادثه تو منطقه ژونان انجام میده.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×