محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار تکنولوژی

درآمد مدیرعامل انویدیا، جنسن هوانگ ۲ و نیم میلیون دلار کاهش یافت!

جزئیات دریافتی مدیران شرکت انویدیا اعلام شد، و در این لیست دیده میشه که مدیرعامل انویدیا، نسبت به سال قبل مالی ۲ و نیم میلیون دلار کمتره! برعکس مدیر عامل اپل، تیم کوک که داوطلبانه حاضر شد ۴۰% از حقوقش کم بشه، این اتفاق برای مدیر عامل انویدیا به خاطر این بود که انویدیا به هدف فروشش نرسیده بود. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

طبق گزارشات، مزد جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا در سال مالی ۲۰۲۳ که ۲۹ ژانویه به پایان رسید، برابر با ۲۱.۳۵۶ میلیون دلار بود، همین سخت خوندنش نشون میده که پول زیادیه، و ۹۴ برابر بیشتر از درآمد کارمندان انویدیاست، اما از مزد سال گذشته‌ش ۱۰% کمتره.

بخش زیادی از درآمد مدیرعامل شرکت‌های سهامی مثل انویدیا، AMD، اینتل یا اپل از طرف سهامدارانه؛ سهامداران با توجه به میزان درآمد و انتظاراتی که از شرکت داشتن، درآمد مدیرعامل رو مشخص می‌کنن. درآمد ثابت جنسن هوانگ در سال گذشته مالی ۹۹۶,۲۱۶ دلار بود، اما ۲۱.۳۵۶ میلیون دلار از طریق سهامداران پاداش گرفت. ۶۹۳,۷۱۰ دلار هم پرداختی انویدیا برای باقی هزینه‌های جنسن هوانگ بودن، مثل امنیت و بیمه و حمل و نقل.

تمام شرکت‌های تکنولوژی بزرگ دنیا تغییرات فعلی بازار رو حس کردن، و تاثیر منفی روی درآمدشون داشته. بیشترین تاثیر هم روی کارت گرافیک های گرون قیمت انویدیا بوده، که فروش ضعیفی داشتن و فروش کلی کارت گرافیک به پایین‌ترین حد خودش از سال ۲۰۰۵ رسیده! درآمد کلی انویدیا در سال مالی ۲۰۲۳، ۵.۳۸۲ میلیارد دلار بوده. بخش زیادی از درآمد شرکت‌های انویدیا، AMD و اینتل صرف تحقیقات و بررسی میشه، و سفارشات پردازنده و کارت گرافیک هم هزینه بالایی داره. این شرکت‌ها کارمندان خیلی زیادی هم دارن، که چون کارهای تخصصی انجام میدن، درآمدن نسبتا بالایی نسبت به کارمندان معمولی می‌گیرن.

انویدیا در بیانیه‌ای نوشت:

«سال مالی ۲۰۲۳ سال چالش‌برانگیز بود، با بادهای مخالف اقتصاد کلان، اصلاحات موجودی کانال، کووید-۱۹ و تغییر معماری محصول که بر چندین کسب‌وکار ما تأثیر گذاشت.»

نتیجه این بود که درآمد مالی ۲۰۲۳ شرکت کمتر از “اهداف از پیش تعیین شده کمیته جبران خسارت برای جبران خسارت اجرایی بود.”

درآمد باقی مدیران انویدیا از سال گذشته بیشتر شده، اما اگه شرکت طبق برنامه‌ها فروش داشت و فروش در بازار جهانی کاهش پیدا نمی‌کرد، می‌تونستن درآمد بیشتری داشته باشن. در بین تمام مدیران انویدیا، جنسن هوانگ تنها فردیه که درآمد کمتری نسبت به سال قبل داشته، اما برای کسی که بالای ۲۶ میلیارد دلار دارایی داره، ۲.۵ میلیون دلار تفاوتی ایجاد نمی‌کنه!

درحالی‌که درآمد جنسن هوانگ به دلیل نرسیدن به اهداف مالی کاهش پیدا کرده، تیم کوک، مدیر عامل اپل داوطلبانه درخواست کاهش ۴۰ درصدی درآمدش رو به نفع سهامداران این شرکت کاهش داد، و این اتفاق در حالی افتاد که دارایی تیم کوک خیلی کمتر از جنسن هوانگه و همچنین گفته که پس از مرگش، تمام داراییش به خیریه‌ها داده میشه.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×