محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت کارت گرافیک Radeon RX 7600 احتمالاً ۳۴۹ یورو خواهد بود

یک رسانه فرانسوی به اسم Cowcotland ادعا کرده کارت گرافیک Radeon RX 7600 ساخت شرکت AMD حدوداً ۳۴۹ یورو قیمت‌گذاری میشه. وقتی این قیمت رو به دلار تبدیل کنیم و مالیات ۲۰ درصدی اضافه‌شده به بازار فرانسه رو حذف کنیم، به قیمت تقریبی ۳۰۰ تا ۳۳۰ یورو در آمریکا می‌رسیم. قبلاً برای این کارت گرافیک منتظر قیمت کمتری بودیم، ولی شرکت AMD قراره قیمت MSRP رو بعد از یه مدت تغییر بده و قیمت بدون شک ثابت نمی‌مونه.

کارت گرافیک بالارده RDNA 3، یعنی Radeon RX 7900 XTX، الان با قیمت حداقلی ۹۹۹ یورو در دسترسه. همچنین نسخه XT اونم با قیمت ۸۱۹ یورو موجوده. با این قیمت‌ها، هر یورویی معادل حدوداً ۶.۶ هسته میشه. اما کارت گرافیک Radeon RX 7600 با این قیمت، هر یورو از اون معادل ۵.۹ هسته میشه. همینطور حافظه کارت گرافیک RX 7900 XTX 20 گیگابایته و حجم و پهنای رابط حافظه‌اش، ۲.۵ برابر کارت گرافیک RX 7600 هستن.

ولی هنوزم یه مغازه‌دار تو سنگاپور، کارت گرافیک Radeon RX 7600 رو با قیمت تقریبی ۴۱۰ دلار، با مالیاتش یا ۳۸۰ دلار بدون مالیات، می‌فروشه. خلاصه که همچنان از انتظاراتمون بیشتره این قیمت‌ها.

شاید این قیمت برای کارت گرافیک Radeon RX 7600 در مقایسه با پرچمداران RDNA 3 کمی غیرمنطقی به نظر برسه، ولی در مقایسه با کارت‌ گرافیک‌های سری Radeon RX 6600 RDNA 2 منطقیه. قبلاً کارت‌ گرافیک‌های RX 6650 XT، RX 6600 XT و RX 6600 رو به ترتیب با قیمت‌های ۴۴۹، ۳۷۹ و ۳۳۹ یورو عرضه کرده بودن.

یادتون باشه که قبل از اعلام رسمی شرکت سازنده، قیمت کارت‌ گرافیک به هیچ وجه قطعی نیست و همیشه ممکنه تغییر کنه. همچنین، یه تخمین قیمت معتبر وقتیه که توسط چند منبع معتبر بهش اشاره شده باشه. در این حالت، تا الان فقط دو منبع قیمت این کارت‌های گرافیک رو حدس زدن و نه تنها تخمینشون به هم نزدیک نیست، بلکه حتی معلوم نیست که هردوی اون‌ها به یه محصول اشاره می‌کنن یا نه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×