محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

Colorfire کارت گرافیک Mint GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X را معرفی کرد

شرکت Colorful با برند Colorfire که منحصر به سری AMD Radeon بود با سری NVIDIA Turing برای مجموعه کوچکی از محصولات سفارشی و «رنگارنگ» برگشته. سری جدید محصولات این برند به نام‌های «Vitality» و «Cool Mint» از سری کارت‌ گرافیک‌هایی با رنگ‌های جذاب صورتی و رنگ نعنایی هستن. این کارت گرافیک‌ها براساس پردازنده‌های گرافیکی نسل‌های قبل و میان رده مثل RTX 2060/GTX 1650/1660 یا جدیدتر RTX 3060 (Ti)/3050 تولید و وارد بازار می‌شن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

در اواخر سال ۲۰۲۱، برند Colorfire خط تولید خودش رو برای معماری NVIDIA Ampere معرفی کرد که آخرین به روزرسانی اون‌ها محسوب می‌شد. به نظر می‌رسه که در روز گذشته یک محصول جدید با مدل RTX 3060 Ti اما با حافظه GDDR6X از این شرکت معرفی شده.

با توجه به نتایج بررسی سریع این کارت به نظر می‌رسه که RTX 3060 Ti GDDR6 “Cool Mint” تی‌دی‌پی (TDP) بالاتری نسبت به مدل GDDR6 داره. (۲۲۵W vs. 200W). همچنین کانکتورهای برق بیشتری (۲x 8pin در مقابل ۱×۸-pin) داره. از طرفی هیچ تغییری در سرعت کلاک وجود نداره، چون هر دو مدل از کلاک پیش‌فرض NVIDIA استفاده می‌کنن.

مشخصات کارت گرافیک Mint GeForce RTX 3060 Ti GDDR6X از برند Colorfire

معرفی مدل جدید RTX 3060 Ti GDDR6X تقریبا همزمان شد با شایعاتی درباره توقف احتمالی سری ۳۰۶۰ Ti. به گفته Board Channels،  اس‌کی‌یوها (SKU) قراره ظرف چند ماه دیگه حذف بشن، در حالی که تولید GPUها قبلا متوقف شده. اگر این شایعه صحت داشته باشه، شرکای هیئت مدیره سهام کافی برای ادامه فروش کارت گرافیک در سه ماهه دوم و سوم رو خواهند داشت.

با توجه به اینکه Colorfire به تازگی یک مدل جدید GDDR6X معرفی کرده، ممکنه به این معنی باشه که این توقف روی تمام SKUهای ۳۰۶۰ Ti تأثیر نمیذاره، بلکه فقط روی SKUهای اصلی GDDR6 تأثیر می‌ذاره. البته این فقط یک حدسه و باید ببینیم طی روزهای آینده چه خبری در این باره منتشر میشه. 

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×