محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی ها

بلیزارد گیم مود Hero mode در Overwatch 2 رو کنسل کرد!

زمانی که بلیزارد برای نخستین بار از Overwatch 2 رونمایی کرد، بخش مبارزه بازیکن با محیط یا PvE یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که این شرکت تصمیم گرفت این بازی رو به عنوان نسخه دوم این بازی عرضه کنه. حالا در جدیدترین پلنی که برای این بازی منتشر شده، می‌بینیم که گویا این شرکت توسعه بخش Hero mode رو کنسل کرده و یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این بازی نسبت به نسخه اول از بین رفته. در ادامه این خبر از اورواچ ۲، با بنچفا همراه باشید.

کنسل شدن Hero Mode

زمانی که Overwatch 2 در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، بلیزارد قول ماموریت‌های داستانی و ماموریت‌های قهرمان‌ها رو داد، که به بازیکنان این بازی قول ارائه داستان قهرمان‌ها و ماموریت‌های PvE برای مبارزه با ربات‌ها رو می‌داد. حالا بلیزارد اعلام کرده که دیگه برنامه‌ای برای توسعه این گیم‌مودها رو نداره و فقط روی قسمت رقابتی و Esport این بازی کار می‌کنه. این کار رو رایت گیمز با بازی League of Legends هم انجام داد و بیشتر روی قسمت رقابتی این بازی کار کرد و بازیکن‌های معمولی رو تا حدودی رها کرد. نتیجه این بود که بازیکن‌های این بازی از عملکرد رایت متنفر شدن! حتی کسانی که صرفا رقابتی و جدی بازی می‌کردن هم از این تغییر ناراحت بودن و در نهایت به حدی رسید که رایت گیمز تمصیم گرفت تیمی رو برای گیم‌مودهای معمولی و فان استخدام کنه.

overwatch 2 hero mode

در رودمپی که برای فصل پنج و شش Overwatch 2 منتشر شده، می‌بینیم که ماموریت‌های داستانی در فصل ششم به بازی اضافه میشه. اما هیچ خبری از Hero mode و یا مود جایگزینی برای اون نیست. در نتیجه، احتمالا این بازی شباهت بیشتری به نسخه اولش خواهد داشت. فقط برخی اوقات با رویدادهای خاص، PvE برای چند ماموریت کوتاه به بازی اضافه میشه.

مصاحبه Gamespot با بلیزارد

در مصاحبه‌ای با رسانه Gamespot، بلیزارد گفت که با شروع کار روی Hero mode و تست برخی مودها، سرعت کار تیم اورواچ ۲ برای ارائه محتوای multiplayer پایین اومده بود! که همه رو ناراضی می‌کرد. طبق صحبت‌های کارگردان بازی، آرون کلر، ممکن بود چندین سال طول بکشه تا گیم‌مودی که برنامه‌ش رو داشتن آماده عرضه کنن. اون هم درحالیکه منابع موجود تیم برای توسعه حالات دیگه بازی مصرف میشه. به خاطر همین بیش از یک ساله که برنامه‌هایی که موقع عرضه این بازی داشتن رو کنار گذاشتن. چون به این نتیجه رسیده بودن که با منابع فعلی چنین کاری ممکن نیست.

همونطور که کارگردان بازی گفته، محتوای بازی طی چندماه گذشته کاهش پیدا کرده بود، و حالا دلیلش مشخصه. اما چیزی که عجیبه، اینه که وقتی بلیزارد به این نتیجه رسید که توان انجام این کار رو نداره، چرا از همون اول تصمیم گرفت که «اورواچ ۲» رو عرضه کنه؟ وقتی که هیچ تفاوتی با نسخه قبلی نداره و دلیلی برای وجودش نبود! تنها اتفاق این بود که بازی رایگان شد و افراد بیشتری می‌تونن اونو بازی کنن. اما این اولین بار نبود که یه بازی چند سال پس از عرضه به صورت کلی رایگان میشه!

به هرحال پس از این همه خبر ناراحت‌کننده، این رودمپ اخبار خوبی هم داره. در فصل ۵، یک رویداد جدید به نام Questwatch در راهه، به همراه یه سینماتیک، گیم‌مورد creator workshop و یه سری بازی‌های دیگه. در فصل ۶ هم شاهد اولین ماموریت داستانی و یه قهرمان ساپورت جدید خواهیم بود. یه مپ جدید با نام Flashpoint، سیستم Hero Mastery که نشون‌دهنده میزان بازی هر بازیکن با هر قهرمانه. فصل ۷ هم قراره کلی محتوای جدید ببینیم، که به لطف کنسل شدن گیم‌مود Hero mode‍ه.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×