محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی ها

پس از مدت‌ها، سال عرضه GTA 6 اعلام شد!

کمپانی Take-Two، صاحب استودیو راکستار که سازنده بازی‌های محبوبی مثل سری GTA، سری Red Dead و عناوینی مثل Bully بوده، امروز جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران این شرکت داشت و درباره درآمدهای این شرکت صحبت کرد. همه چیز عادی بود، تا زمانی که صحبت به آینده این شرکت رسید، صحبت‌هایی که توجه‌های زیادی رو به خودش جلب کرد…

«ما انتظار داریم که در سال مالی ۲۰۲۵ با عرضه چند عنوان پیشگامانه که به نظر ما استانداردهای دنیای گیم رو جابجا می‌کنه به سود بالایی برسیم، و با اون‌ها بیش از ۸ میلیارد دلار در رزرو خالص و بیش از ۱ میلیارد دلار در جریان نقد عملیاتی تعدیل‌شده داشته باشیم. ما انتظار داریم با ارائه سطوح بالاتری از نتایج عملیاتی در سال مالی ۲۰۲۶ و پس از آن، این حرکت را حفظ کنیم.»

۸ میلیارد دلار رزرو خالص با «چند عنوان»؟ این رقم خیلی بزرگیه! قطعا این شرکت برای عرضه GTA 6 و چند عنوان بزرگ دیگه آماده‌ست که ادعا کرده به چنین درآمدی می‌رسه. ۸ میلیارد دلار برای هیچ استودیو بازیسازی، البته به جز خود راکستار، رقم کوچیکی نیست!

این شرکت تا الآن هیچ صحبتی درباره عنوان GTA 6 نداشته، به جز چند لیک و خبر ریز و درشت و یک لیک بزرگ که تصاویر زیادی از مرحله پیش‌تولید و تست این بازی لو رفت که نشون‌دهنده یک دنیای بزرگ با کلی جزئیات و کیفیت بالایی برای یک نمونه تست بود. چیزی که Take-Two با این پیش‌بینی اعلام کرده، قطعا با انتشار بازی مورد انتظار GTA 6 بوده. هیچ فرانچایز دیگه‌ای در تاریخ گیم نتونسته و نمی‌تونه درآمد این چنینی داشته باشه، به جز سری Grand Theft Auto که این شرکت هر بار با انتشارش پول پارو می‌کنه.

منظور از سال مالی ۲۰۲۵، ۱ آوریل ۲۰۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۵‍ه. با این اوصاف، احتمالا تاریخ عرضه بازی GTA 6 قبل از تعطیلات سال نوی میلادی سال ۲۰۲۴ خواهد بود، اواخر تابستون یا پاییز سال ۱۴۰۲، دقیقا ده سال پس از عرضه GTA 5، که ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۳ عرضه شد. علت این پیشبینی، اینه که با این تاریخ عرضه، بخش زیادی از فروش بازی GTA 6 در سال ۲۰۲۴ یا ۱۴۰۳ خواهد بود، که اینطوری کمپانی Take-Two به اهداف ۸ میلیارد دلاری برای سال مالی سال ۲۰۲۵ می‌رسه. با تقویم عرضه‌ای که فعلا اعلام شده، عرضه بزرگی در طول تعطیلات ۲۰۲۴ نخواهیم داشت و سال فعلی میلادی، پر از بازی‌های جذابه که تا الآن عرضه شدن و یا در چند ماه آینده عرضه میشن، مثل Star Wars Jedi Survivor با عرضه پرحاشیه‌ش، The Legend of Zelda Tears of The Kingdom و بازی‌های دیگه‌ای مثل Final Fantasy XVI که همگی تنها یکی دو ماه از همدیگه فاصله دارن.

با توجه به گسترش و بزرگ شدن جامعه گیمینگ در چند سال اخیر، بازی مورد انتظار GTA 6 احتمالا رکورددار سریع‌ترین فروش بازی در دنیا میشه و رکورد ۱ میلیارد دلار فروش GTA 5 در سه روز ابتدای عرضه رو می‌زنه. بازی GTA 5 در طی ۱۰ سال گذشته، برای سه نسل از کنسول‌های خانگی عرضه شده، بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای کمپانی Take-Two درآمد داشته، درآمدی که هیچ بازی و فرانچایزی برای هیچ استودیویی نداشته. تا امروز، این بازی حدودا ۱۸۰ میلیون نسخه فروش داشته. تنها بازی در کل دنیا که فروش بیشتری از اون داشته، عنوان Minecraft‍ه، که قیمت خیلی پایین‌تری از GTA 5 داره.

با توجه به زمانی که صحنه‌هایی از بازی GTA 6 لو رفتن، زمان زیادی از شروع توسعه این بازی توسط راکستار می‌گذره. احتمال اینکه این بازی تاخیر بخوره و به تعطیلات ۲۰۲۴ نرسه زیاده، اما با توجه به زمان صرف شده توسط این شرکت و همچنین اینکه هنوز چند ماه تا تعطیلات وقت داریم، احتمالا این بازی به موقع آماده و عرضه میشه. احتمال اینکه استودیویی به بزرگی راکستار از پس این بازی به موقع بر نیاد و یا مثل Cyberpunk 2077 عرضه ضعیف و پر باگی داشته باشه، خیلی کمه. این احتمال هم وجود داره که توسعه و تولید این بازی تا الآن تموم شده، و این شرکت داره روی توسعه نسخه آنلاین این بازی کار می‌کنه تا همزمان و با کلی محتوای اختصاصی آماده عرضه بشه. فعلا حرفی که بشه به اون اعتماد کرد نداریم، و باید منتظر معرفی رسمی GTA 6 توسط استودیو راکستار باشیم.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×