محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

اینتل مدل هوش مصنوعی Aurora genAI را معرفی کرد

اینتل از مدل هوش مصنوعی خودش به نام Aurora genAI رونمایی کرد. این مدل برای استفاده در کاربردهای علمی طراحی شده و با معرفی ابررایانه Aurora، به تیمی قوی تبدیل میشه. Aurora genAI با توانایی ۲ اکزافلاپس، رو میشه یه موجود زنده دونست. همین سیستم قدرتمند قراره برای تغذیه مدل هوش مصنوعی Aurora genAI استفاده بشه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

این مدل جدید برای پردازش متن عمومی، مقالات علمی، داده‌های علمی و کدهای مرتبط با زمینه‌های تخصصی آموزش دیده. در واقع، Aurora genAI یک مدل هوش مصنوعی متمرکز بر علمه و کاربردهای مفیدی در زمینه‌های زیر داره:

۱. زیست‌شناسی سیستم‌ها (Systems Biology)
۲. تحقیقات سرطان (Cancer Research)
۳. علوم آب و هوا (Climate Science)
۴. کیهان‌شناسی (Cosmology)
۵. شیمی و مواد پلیمری (Polymer Chemistry & Materials)
۶. علوم پایه (Science)

اینتل مدل هوش مصنوعی Aurora genAI را معرفی کرد

مدل هوش مصنوعی Aurora genAI از دو مؤلفه اصلی به نام‌های Megatron و DeepSpeed بهره می‌بره. حجم هدف برای این مدل جدید یک تریلیون پارامتره. برای مقایسه، مدل ChatGPT، که نسخه‌های عمومی و رایگان آن حدود ۱۷۵ میلیون پارامتر داره که در مقابل مدل اینتل حدود ۵.۷ برابر کمتره.

همونطور که گفتم این مدل هوش مصنوعی مولد برای علم در زمینه‌های مختلف مثل متون عمومی، کدها، مقالات علمی و داده‌های علمی با ساختار مشخص از حوزه‌هایی مثل زیست‌شناسی، شیمی، علم مواد، فیزیک، پزشکی و منابع دیگه آموزش دیده.

مدل‌هایی که با حدود ۱ تریلیون پارامتر ساخته شدن، در کاربردهای مختلف علمی مثل طراحی مولکول و مواد، ساختن دانش از میلیون‌ها منبع برای پیشنهاد آزمایش‌های جدید و جالب در زیست‌شناسی سیستم‌ها، شیمی پلیمرها و مواد انرژی، علم آب و هوا و کیهان‌شناسی استفاده خواهند شد. این مدل همچنین برای سرعت بخشیدن به شناسایی فرآیندهای مرتبط با سرطان و بیماری‌های دیگه و پیشنهاد اهداف برای طراحی داروها کاربردیه.

با توجه به چیزایی که تا حالا از مدل‌های هوش مصنوعی عمومی و رایگان دیدیم، انتظار داریم این مدل قدرتمند خیلی سریع به تحقیقات علمی کمک کنه. حتما تو آیندهخبرهای خوبی از حل و فصل مسائل پیچیده‌ علمی در کمترین زمان ممکن با وجود مدل هوش مصنوعی Aurora genAI بشنویم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×