محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژی

انویدیا در کامپیوتکس: با کمک هوش مصنوعی به‌طور طبیعی در بازی صحبت کنید

انویدیا داره فکر می‌کنه چطور می‌تونه ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT رو ببره تو دنیای بازی‌های ویدیویی. حالا این شرکت توی رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۳، یه چیز جدید به نام ACE رو رونمایی کرده. با این فناوری می‌تونید با شخصیت‌های بازی به‌طور مستقیم صحبت کنید و هوش مصنوعی بهتون جواب بده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

انویدیا تو رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۳ نشون داد که داره نگاهی به آینده بازی‌های ویدیویی می‌اندازه. تو ویدیوی پخش شده در این بخش توسط انویدیا، تو بازی به جای انتخاب گزینه‌های معمولی روی صفحه، با صدای خودتون صحبت می‌کنید و پاسخ رو از هوش مصنوعی دریافت می‎‌کنید.

انویدیا درباره این فناوری توضیحاتی داد و به انعطاف‌پذیری اون که یکی از ویژگی‌های مهم ACE محسوب میشه اشاره کرد. در همین راستا شخصیت‌ها می‌تونن با توجه به پس‌زمینه‌های مختلفی که توسط توسعه‌دهنده‌ها براشون طراحی شده، به حرفای شما جواب بدن.


درباره پلتفرم انویدیا ACE چی می‌دونیم؟

خب، ACE خودش یه مدل هوش مصنوعی برای تولید متن نیست. این پلتفرم می‌تونه با استفاده از هوش مصنوعی حرکات شخصیت‌های انیمیشنی رو تغییر بده و با پاسخ‌هاشون هماهنگ کنه. انویدیا میگه سیستمشون طوری طراحی شده که به شخصیت‌های داخل بازی اجازه میده با هم حرف بزنن و برای شروع گفتگو لازم نیست هربار بازیکن اقدام کنه.

این دمو با همکاری شرکت Convai ساخته شده و از موتور Unreal Engine 5 استفاده می‌کنه. هدفشون نمایش ابزارهای پلتفرم ACE بود که شامل ابزارهای NeMO برای استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ، Riva برای تبدیل گفتار به متن و متن به گفتار و غیره هستن.

پلتفرم ACE هنوز در حال توسعه‌ست و انویدیا هنوز اعلام نکرده که کی این پلتفرم رو به‌طور عمومی عرضه می‌کنن. متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی درباره این فناوری در دسترس نیست، اما این شرکت میگه بخش عمده پردازش‌ها روی فضای ابری انجام میشه، پس احتمالاً نیازی به سخت‌افزارهای خاصی برای استفاده از این قابلیت نداریم.

شما درباره این فناوری چه فکری می‌کنید؟ به‌نظرتون می‌تونه توی بازی تاثیر جذابی داشته باشه؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×