محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

ایسر از دو کارت گرافیک رده بالا PREDATOR RTX 4090 و RX 7900 رونمایی کرد

استیو، از کانال یوتیوب GamersNexus، به دفتر مرکزی ایسر دعوت شده بود و در حین برگزاری تور با دو کارت گرافیک که هنوز به‌طور رسمی معرفی نشدن روبه‌رو شد. این دوتا کارت از پردازنده‌های دو برند انویدیا و AMD استفاده می‌کنن، تا این شرکت بتونه کارت گرافیک PREDATOR RTX 4090 و RX 7900 رو وارد بازار سخت‌افزار کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

ایسر داره با طراحی بر اساس دوتا سری کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 و AMD Radeon RX 7900، سعی می‌کنه کارت گرافیک‌های بالارده تولید و وارد بازار کنه. شرکت یه نمونه اولیه عجیب‌وغریب برای کارت گرافیک RTX 4090 ساخته که یه خنک‌کننده مایع داخلی بدون رادیاتور جداگانه داره.

رادیاتور این کارت ۲۲.۴ سانتی‌متر عرض داره و روی هر طرفش دوتا فن و دوتا پمپ وصل شدن. بالاش یه صفحه سرد (Cold Plate) قرار داره و یه ناحیه مسطح بیرون زده داره که شبیه کاریه که EVGA با طراحی خنک‌کننده مایعش انجام می‌داد. یه صفحه مسی روی پردازنده گرافیکی و حافظه VRAM هست؛ رادیاتور هم بخش مدار VRM روی هر طرف GPU رو پوشش می‌ده.

کار روی کارت گرافیک RTX 4090 Predator توسط ایسر خبر تازه‌ای نبود و انتظار معرفی این کارت رو داشتیم. اما استیو از کارت دیگه‌ای هم گفت که اسم اون تاحالا آورده نشده بود. این کارت گرافیک براساس پردازنده AMD Radeon RX 7000 تولید شده. خب، بدون شک این یه مدل RX 7900 با رده بالاست، ولی چیزی که عجیبه اینه که AMD تا حالا فقط دو مدل از این دست کارت‌ها رو روانه بازار کرده بود، یعنی RX 7600، که به طور واضح نیازی به این نوع خنک‌کننده‌ها ندارن.

پس اینجا یه نکته مهمی که باید بهش توجه کنیم، اینه که طراحی نهایی هنوز ممکنه تغییر کنه. این یه طراحی بزرگ سه شیار و سه فنه که به رنگ مشکی و نقره‌ای تولید شده. این کارت با دو کانکتور ۸ پین تغذیه میشه، ولی جا برای اتصال سومی هم وجود داره. اینکه فضایی برای اتصال سوم وجود داره، یعنی طراحی ایسر برای رقابت با دیگر پرچمدارهای RX 7900 XTX تنظیم نشده، یا شاید ممکنه مدل ۷۹۰۰ XT رو در آینده عرضه کنن.

ایسر از دو کارت گرافیک رده بالا PREDATOR RTX 4090 و RX 7900 رونمایی کرد

ایسر تا الان رسماً عرضه این کارت‌ گرافیک‌ها رو تایید نکرده، ولی این نمونه اولیه به وضوح نشون می‌ده که ایسر واقعاً مصممه که وارد بخش کارت‌های گرافیکی رده بالا بشه. علاوه بر این، این دو مدل اولین کارت گرافیک‌هایی هستن که ایسر به نمایش گذاشته.

استیو میگه، چون ایسر و EVGA از فناوری‌های خنک‌کننده مشابهی استفاده می‌کنن، ممکنه ایسر به خوبی جای خالی EVGA رو پر کنه. تنها تفاوتش اینه که ایسر الان با همه سه تامین‌کننده‌ی پردازنده‌های گرافیکی کار می‌کنه، در حالی که EVGA هیچ وقت با اینتل یا AMD برای ساخت کارت گرافیک سفارشی خودش کار نکرده.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×