محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کورسیر از ماژول‌های حافظه DOMINATOR Titanium DDR5 رونمایی کرد

کورسیر تو نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ ماژول‌های حافظه رم فوق سریع خودشو به نمایش گذاشت. این‌ها حافظه‌های جدید رم پرچم‌دارن که خصوصیات جالبی دارن، مثلاً حرارت گیر مسی. این ماژول‌ها اسمشون DOMINATOR Titanium DDR5ـه و سرعت اون‌ها بسیار زیاده و به ۸۲۶۶ مگاترنسفر بر ثانیه می‌رسه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


قبلاً سری DOMINATOR Platinuim بالارده‌ترین حافظه رم کورسیر بود، اما حالا این کمپانی برای سال ۲۰۲۳ سری جدید DOMINATOR Titanium رو طراحی کرده. این ماژول‌ها فرکانس‌های ۸۰۰۰ و ۸۲۶۶ مگاهرتز و ظرفیت‌های تا ۱۹۲ گیگابایت دارن (که شامل ۴ ماژول ۴۸ گیگابایتیه).

به مناسبت عرضه این محصول، کورسیر قراره ۵۰۰ بسته ویژه با تاخیر پایین‌تر و سرعت بالاتر عرضه کنه. ویژگی خاص این نسخه اینه که طلایی-سفیده و شماره داره، همچنین تراشه‌های حافظه‌اش توی کارخونه دست‌چین شده. برای همین اورکلاکرها می‌تونن با خیال راحت این رم‌ها رو برای اورکلاک استفاده کنن و سرعت اون‌ها رو از چیز یکه هست افزایش بدن.

کورسیر تو طراحی ماژول‌های حافظه رم سری DOMINATOR Titanium DDR5، از یه حرارت گیر آلومینیومی با ضخامت ۲ میلی‌متر استفاده کرده. این حرارت گیرها کارشون اینه که گرمای تراشه‌های حافظه رو جذب کنن. برای اینکه گرما بهتر از بین بره، این حرارت گیرهای آلومینیومی به یه حرارت گیر مسی که روی بالای ماژول‌ها هست، وصل شدن. همچنین این حرارت گیر مسی یه نورپردازی RGB LED هم داره که خودش یه جذابیت دیگه به این ماژول‌های رم فضایی اضافه کرده.

از قابلیت‌های جذاب این ماژول‌ها، اینه که قسمت بالای اون‌ها جدا میشه و قابل شخصی‌سازیه. کورسیر روی صفحه این محصول دو مدل سری مختلف نشون میده که در دو رنگ مختلف تولید میشن و به خود ماژول متصل میشن، یک مدل با نورپردازی RGB که به صورت عادی به شما تحویل داده میشه، و یک مدل هم از ورقه‌های مسی استفاده می‌کنه، که ممکنه روی بهبود دما تاثیر داشته باشه و فعلا کورسیر چیزی نگفته. احتمالا در آینده کورسیر روی سری‌های بیشتر برای این محصول کار می‌کنه، همچنین گفته که شما می‌تونید اون‌ها رو با پرینتر سه بعدی تولید کنید! این خبر خیلی خوبیه چون باعث میشه شخصی‌سازی سیستم‌ها بهتر بشه و هرکسی با توجه به سلیقه خودش رمش رو شخصی‌سازی کنه.

این سری‌ها از تکنولوژی دو فاز DHX کورسیر بهره می‌برن. در این تکنولوژی، کورسیر PCB رم رو از متریال مخصوصی تولید می‌کنه که هم به خنک کردن بهتر چیپ‌های حافظه کمک می‌کنه، و هم PCB خنک میشه تا سرعت افت نکنه.


کورسیر قیمتی برای اون‌ها اعلام نکرده، اما گفته که با گارانتی مادام‌العمر عرضه خواهد شد. فکر می‌کنید رم‌های کورسیر  DOMINATOR Titanium DDR5 پس از ورود به ایران با چه برچسب قیمتی دیده میشه؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×