محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

اینتل قابلیت‌های هوش مصنوعی نسل ۱۴ را یک روز قبل از Computex 2023 رونمایی کرد

اینتل قبل از شروع نمایشگاه Computex، درباره هوش مصنوعی پردازنده ۱۶ هسته‌ای Meteor Lake صحبت کرد. این پردازنده می‌تونه با هوش مصنوعی ویدیوها رو ویرایش کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

اینتل کمتر از یک روز مونده به شروع نمایشگاه ۲۰۲۳ Computex قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازنده‌های Meteor Lake رو به نمایش گذاشت. یکی از ویژگی‌های اصلی این پردازنده‌ها هم اینه که می‌تونن ویدیوها رو در لحظه و Real Time ویرایش و فیلتر کنن.

اینتل قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازنده‌های نسل چهاردهم را یک روز قبل از Computex 2023 رونمایی کرد

بر اساس خبرهایی که Videocardz اعلام کرده، قابلیت‌های جدید پردازنده‌های Meteor Lake شامل چند تا حرکت خیلی جذابه. مثلاً وقتی دارید ویدیو رو پخش می‌کنید، می‌تونید پس‌زمینه رو عوض کنید یا حتی با ویژگی تماس چشمی و حرکت تشخیصی توی ویدیوهای خلاصه شده بازی کنید. اینتل تو یه کنفرانس مطبوعاتی هم بهش تأکید کرده که تراشه‌های جدید Meteor Lake هم قابلیت مدیریت بهتر مصرف انرژی دارن و هم دارای پردازنده گرافیکی Arc و موتور جدید هوش مصنوعی هستن.

یه نکته جالب‌تر اینه که تراشه‌های Meteor Lake یه چیزی به اسم VPU یا واحد پردازش بصری هم دارن. این VPU با هدف بهبود عملکرد برنامه‌های هوش مصنوعی وارد بازار میشه. یعنی مستقیماً توی تراشه‌های میتیور لیک جا میگیره و به پردازش‌های هوش مصنوعی قدرت بیشتری می‌بخشه.
واحد VPU اینتل، که به بیان ساده‌تر میشه گفت پردازشگر بصری، خیلی سریع‌تر از CPU و GPUهای سنتی با هوش مصنوعی سازگاره. براساس گفته‌های خود اینتل، VPU باعث میشه در حین کاهش مصرف انرژی، تاری و بازنویسی پس‌زمینه توی ویدیوها بهتر و قشنگ‌تر بشه. اینتل قراره توی آخرین ماه سال میلادی امسال از پردازنده‌های جدید نسل ۱۴ خودش رونمایی کنه. تا به امروز با توجه به اخباری که از پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل منتشر شده، انتظارات کاربرها از این پردازنده‌ها خیلی بالا رفته. امیدواریم در زمان معرفی و تست و بنچمارک این پردازنده‌ها شاهد تحول بزرگی باشیم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×