محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژی

شارژر iXCharger با یک ترابایت حافظه از اطلاعات شما بک‌آپ می‌گیرد

توی نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳، یه شارژر جدید با توان ۶۵ وات معرفی شد. این شارژر یه حافظه داخلی یک ترابایتی هم داره و وقتی به لپتاپ، تبلت یا گوشی وصل میشه، خودکار از اطلاعات کاربر یه بکاپ تهیه می‌کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

سه شرکت استارتاپ، فیهانگ، وینپاور و سیلانا سمیکانداکتور، یه ایده جالب راجع‌به شارژرهای Type-C مطرح کردن. اونها اولین شارژری به اسم iXCharger رو معرفی کردن که هم توان شارژ کردن داره و هم دارای یه حافظه داخلی یک ترابایتیه که از اطلاعات کاربران به صورت خودکار بکاپ می‌گیره.

شارژر iXCharger با یک ترابایت حافظه در Computex 2023 رونمایی شد

iXCharger، شارژر سبک‌وزن ۶۵ واتی می‌تونه انواع لپتاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند با پورت یو اس بی Type-C رو شارژ کنه. iXCharger همچنین قابلیت پشتیبان‌گیری از داده‌های کاربران روی سیستم‌عامل‌های مختلف رو داره و مثل یه درایو ذخیره‌سازی قابل حمل کار می‌کنه.

این شارژر با سیستم‌عامل‌های iOS، اندروید، ویندوز، کروم و macOS هم سازگاری داره و از فناوری نسل سوم GaN استفاده می‌کنه. همچنین با یک پک حاوی تعداد زیادی دوشاخه ارائه می‌شه تا در همه نقاط جهان بتونید از اون استفاده کنید.

فعلا نمی‌دونیم دقیقاً از چه نوع حافظه‌ای برای پشتیبان‌گیری اطلاعات توی iXCharger استفاده شده و اینم معلوم نیست که آیا این شارژر از نسل‌های بعدی درگاه Type-C برای انتقال داده‌ها پشتیبانی می‌کنه یا نه.

در آخر هم باید به این نکته اشاره کنیم که توان شارژ دستگاه‌های مختلف و همچنین میزان تولید گرما در iXCharger بهینه شده. این شارژر در ظرفیت‌های مختلف، از ۳۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت، با قیمتی بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار، تابستون امسال وارد بازار میشه.

فکر می‌کنید این شارژر با داشتن یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی می‌تونه شارژر مفید و کاربردی باشه؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×