محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

نوآوری‌های MSI در زمینه کولر کارت گرافیک در کامپیوتکس ۲۰۲۳

MSI توی نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ تونسته طراحی‌های جدیدی برای کولرهای کارت گرافیکش به نمایش بذاره و ادعا کنه که بهبود زیادی رو تجربه کردن. به هر حال MSI میگه کولرهای آینده‌شون قابلیت‌های بهتری نسبت به رقبا دارن. در ادامه این مطلب از بنچفا به سه نوآوری ام اس آی به اسم DBFs ، DynaVC و Fusion Chill می‌پردازیم.

همه می‌دونیم که سازنده‌های کارت گرافیک همیشه سعی می‌کنن کولرهای قوی‌تر و با صدای کمتر طراحی کنن. مثلاً می‌تونیم به کولر MSI Suprim اشاره کنیم که بهترین تکنولوژی‌ها رو نسبت به طراحی مرجع انویدیا و رقبا داره. اما MSI به عنوان یک تولید کننده کارت گرافیک تلاش می‌کنه کولرهایی با قابلیت خنک‌کنندگی بهتر رو تولید کنه.

یکی از اجزایی که MSI بهش توجه کرده، پره‌های حرارت گیر یا FINهاست. این کمپانی یه نوع جدید از پره‌های حرارت گیر به اسم Dynamic Bimetallic Fins به نمایش گذاشته که هر پره از دو تا پلاک آلومینیومی و یه هسته مسی تشکیل شده. اینجوری ضخامت و سطح پره‌ها برای بهتر دفع کردن گرما بیشتر شده.

نوآوری‌های MSI در زمینه کولر کارت گرافیک در کامپیوتکس 2023

توی تصویر بالا کولر جدیدی رو می‌بینید که از DBFs استفاده می‌کنه. به گفته MSI، دمای پردازنده گرافیک با استفاده از این فناوری تا ۵ درجه کمتر می‌شه. به طور واضح چنین پیشرفتی برای کارت‌های قدرتمند مثل GeForce RTX 5090 یا Radeon RX 8900 XTX که قراره در آینده معرفی بشن خیلی مهمه.

طراحی فناوری Fusion Chill در کولر کارت گرافیک

Fusion Chill هم یه طراحی دیگه از MSI برای کولر کارت گرافیکه. این سیستم AIO محسوب میشه که به رادیاتور یا فن بیرونی نیاز نداره و تمام قطعات خنک کننده مایع روی خود کارت گرافیک قرار دارن. برای این کار MSI یه پمپ-بلاک ساخته که خیلی نازکه و یه پلیت ویژه طراحی کرده که با قسمت‌های داغ کارت در ارتباطه. اینجوری نیازی به لوله، رادیاتور و فن خارجی نیست.

طراحی فناوری Fusion Chill در کولر کارت گرافیک

کولر Fusion Chill از MSI واقعاً جالبه. این کولر یه رادیاتور با طراحی ویژه داره که توش مخزن کولانت رو هم جا داده. جالبه که MSI میگه حجم کولانت این کولر ۱۵ درصد بیشتر از یه کولر AIO ۲۴۰ میلی‌متریه و اگه بهش دو فن با فشار هوای بالا به نام TorX هم اضافه کنیم، وضعیت خیلی خوبی پیش میاد. به گفته MSI، کارت‌های گرافیک سری SUPRIM از این کولر جدید استفاده خواهند کرد.

 GeForce RTX 4090 MSI

یکی دیگه از محصولاتی که MSI به نمایش گذاشته، یه کارت گرافیک GeForce RTX 4090 با یه کولر خیلی بزرگه. این کولر ۴.۲ شکاف توسعه رو اشغال می‌کنه و عملاً به ۵ شکاف توسعه آزاد نیاز داره. با توجه به وجود قطعات مسی در زیر هیت‌سینک، به نظر میاد که این کارت از طراحی جدید Dynamic Bimetallic Fin استفاده کرده باشه تا بهتر گرما رو دفع کنه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×