محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

Lian Li از محصولات جدید و جذاب خودش در کامپیوتکس ۲۰۲۳ رونمایی کرد

شرکت Lian Li که با کیس‌های باکیفیت و جذابش جزو محبوب‌ترین برندها محسوب میشه، در جریان Computex 2023 از چند کیس جذاب و چند کولر پردازنده و همچنین چند فن صفحه‌نمایش دار رونمایی کرد! با بنچفا همراه باشید تا نگاهی به این محصولات داشته باشیم.


کیس LIAN LI O11 Vision و LIAN LI O11 D Evo RGB‍

اول از همه، بریم سراغ کیس Lian Li O11 Vision، که سمت چپ تصویر بالاست. این کیس شباهت زیادی با کیس O11D Evo داره، اما سقف این کیس با پنل شیشه‌ای جایگزین شده. همچنین ستون نگهدارنده سقف برداشته شده، تا شما نمای بهتری از کیستون داشته باشید. پنل پشتی هم قابل جابجاییه، و شما می‌تونید محل نصب مادربرد رو بالا و پایین ببرید، که به نصب رادیاتور و یا چیزهای دیگه کمک می‌کنه. همچنین محل نصب پاور برعکس اینکه کاملا در کیس باشه، کمی از کیس بیرون‌تره. دلیل این کار مشخص نیست، اما می‌تونه به مدیریت کابل کمک کنه. به هرحال شما این کیس‌ها رو طوری قرار نمی‌دید که پشتش مشخص باشه… مگه نه؟

از لحاظ ظاهری این کار خیلی جالبه و این کیس جذاب رو خاص‌تر هم می‌کنه، اما در استفاده می‌تونه مشکلات زیادی به وجود بیاره. تمپرد گلس خیلی حساسه، و به راحتی شکسته میشه؛ این نکته که در این کیس قراره سه قطعه شیشه مستقیم باهم در تماس باشن می‌تونه مشکلات زیادی رو به وجود بیاره، خصوصا در حمل و نقل، مگر اینکه لیَن‌لی این کیس رو مثل کیس‌های Odyssey X بسته‌بندی کنه، که شیشه‌ها از قبل روی کیس نصب نشدن. مشکل دیگه، اینه که هوای گرم به سمت بالا میره، و وجود فن در بالای کیس به جریان هوا خیلی کمک می‌کنه. وجود شیشه، باعث میشه شما یکی از راه‌های خارج کردن هوای گرم رو از دست بدید. این کیس با قیمت ۱۴۰ دلار برای هر دو رنگ مشکی و سفید در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ عرضه میشه.

محصول بعدی، کیس O11 D Evo RGB‍ه که در سمت راست تصویر بالاست. این کیس دقیقا کیس O11 D Evo‍ه، و تنها تفاوتش اینه که مدل RGB این کیسه و به خاطر نامش، دو نوار RGB در بالا و پایین کیس دیده میشه. همچنین ستون فلزی وسط کیس برداشته شده، تا شما دید بهتری به داخل کیس داشته باشید. کیس‌های سری O11 بدون فن به بازار عرضه میشن. پس اگه فکر کردید اون‌همه فن RGB هم بهتون میدن کاملا در اشتباه بودید. این کیس با ۱۷۰ دلار قیمت برای رنگ مشکی و ۱۸۰ دلار برای رنگ سفید، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ راهی بازار میشه.


کیس Lian Li O11 Dynamic Evo XL

لیست باز هم ادامه داره! کیس جدید سوم شرکت Lian Li، کیس O11 Dynamic Evo XL هستش. این کیس همونطور که از اسمش معلومه، مدل بزرگتری از کیس O11 D EVO محسوب میشه، که پیشرفت‌های زیادی نسبت به مدل پایه این کیس داشت. این کیس نیمه ماژولاره، و پنل نصب مادربرد بالا و پایین میره، و به جز اون هم کلی جای نصب رادیاتور در بالا و پایین کیس داره که برای کاستوم لوپ فوق‌العاده‌ست. یکی از قابلیت‌های جالب اون، اینه که مثل کیس O11 Evo شما می‌تونید کارت گرافیک رو با استند مخصوصش در کنار پنل نصب مادربرد نصب کنید. کیت انجام این کار تا جایی که می‌دونم وارد ایران نشد، اما قابلیت خیلی جالبیه. همچنین کیس O11 D EVO به صورت کامل می‌تونست بچرخه تا محفظه پاور به سمت چپ کیس بره و کیس برعکس بایسته، قابلیتی که در این کیس حفظ شده. این کیس در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ با قیمت ۲۳۵ دلار برای رنگ مشکی و ۲۴۵ دلار برای رنگ سفید عرضه میشه.


کیس جدید لیان لی مدل LIAN LI SUP 01

آخرین کیس Lian Li، تنها یه طرح بود که هنوز نهایی نشده و به تولید نرسیده. کیس Lian Li SUP 01 از طراحی معمولی خیلی از کیس‌ها بهره می‌بره، اما روش انجامش متفاوته. در این کیس، کارت گرافیک به صورت عمودی در جلوی کیس تصمی میشه، و یک خنک‌کننده مایع AIO هم پشت کیس قرار داره. این کیس عجیب به نظر می‌رسه، اما طراحی جالبیه. در این طرح، کارت گرافیک مستقیما از هوای تازه بیرون استفاده می‌کنه، که توسط فن‌های خودش تامین میشن، و هوای گرم رو از کنار به بیرون هدایت می‌کنه. اگه از طراحی‌های جدید هم بهره می‌بره، می‌تونه هوا رو به داخل هدایت کنه تا به قطعاتی مثل رم و SSD هم هوای خنک برسه. و اما خنک‌کننده پردازنده این کیس. شما در تصویر می‌تونید دو رادیاتور ببینید، داستان چیه؟ خب اگه چنل یوتوب گیمرز نکسوس رو دنبال کرده باشید، استیو چند ماه پیش بازدیدی از اتاق طراحی Lian Li داشت. اونجا طراح این شرکت (که مدیر کل Lian Li هم هست) داشت روی یه AIO جالب کار می‌کرد، که دو رادیاتور به هم دیزی چین شده بودن! این طرح هنوز نهایی نشده و این شرکت اونو در کامپیوتکس به نمایش نذاشت، اما احتمالا تصویری که می‌بینید، از همین کولره.

دلیل این طراحی، صرفا همینه که کارت گرافیک و پردازنده مجبور به اشتراک هوای یکسان و گرم شدن یکی برای خنک شدن یکی دیگه نباشن و هردو هوای خنک و تازه از بیرون کیس بگیرن. این طرح هنوز نهایی نشده، و احتمالا تا زمانی که بشه خیلی مونده و تغییرات زیادی خواهد داشت، اما به کلی طرح جالبیه. SUP 01 با قیمت ۱۴۵ دلار برای سه ماهه آخر سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده، و فقط در رنگ مشکی عرضه میشه. البته با توجه به اینکه این تنها یک کانسپت بود، ممکنه به تعویق بیفته.


فن کیس جدید لیان لی مدل TL LCD

محصول بعدی Lian Li، فن‌های جدید این شرکتن. این فن که TL LCD نام داره، همونطور که می‌بینید یه نمایشگر LCD داره که می‌تونه ویدیو براتون پخش کنه یا اطلاعات سیستم رو در اختیارتون بذاره. این فن ۲۸ میلی‌متر قطر داره، و تا ۲۱۰۰ دور بر دقیقه می‌چرخه. مثل باقی فن‌های این شرکت هم دیزی چین میشه و می‌تونید چندتا از اون رو به هم وصل کنید، البته اگه می‌تونید چندتا از این فن ۱۳۰ دلاری بخرید! اگه بشه اونو با بقیه فن‌های سری Uni fan دیزی چین کرد، خیلی خوب میشه. علت قیمت بالای اون، استفاده از مواد LCP‍ه که قیمت فن رو بالا می‌بره، اما کیفیت هم بالا میره و فن در طولانی مدت فرمش رو از دست نمیده.


خنک کننده های جدید لیان لی سری TRINITY

Lian Li از چند کولر AIO هم رونمایی کرد. این کولرها در ۴ مدل مختلف تولید شدن، مدل TRINITY، مدل TRINITY SL-INF، مدل TRINITY PERFORMANCE و مدل LCD. متاسفانه تصاویر خوبی از اون‌ها در دسترس نیست.

این کولرها از نسل هشتم پمپ‌های Asetek استفاده می‌کنن، که در کولرهای جدید زیادی استفاده میشن. مدل TRINITY و TRINITY SL-INF در دو مدل ۲۴۰ و ۳۶۰ میلی‌متری عرضه میشن، مدل LCD در دو مدل ۲۸۰ و ۳۶۰ میلی‌متری و مدل TRINITY PERFORMANCE که باید بیشتر راجع بهش صحبت کنیم، تنها در مدل ۳۶۰ میلی‌متری تولید میشه. مدل LCD یه نمایشگر ۲.۸۸ اینچی داره، که توانایی پخش ویدیو تا دو گیگابایت و یا سه دقیقه داره، و یا می‌تونه اطلاعات سیستم رو به شما نشون بده. مدل‌های دیگه ظاهری مثل مدل‌های قبلی GALAHAD دارن، اما کمی به‌روز شدن.

و اما مدل PERFORMANCE. این مدل یه رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری داره، اما برعکس بقیه که از تنها یک لایه فین خنک‌کننده برای هر لوله مسی، از دو لایه بهره می‌بره. با این‌کار، بدون اینکه اندازه رادیاتور بیشتر بشه، سطح خنک‌کننده بیشتر میشه و با عبور همون میزان هوا از رادیاتور، خنک‌کنندگی بهتر و بهینه‌تر میشه. پمپ تمام این کولرها نسل هشتم ASETEK‍ه، اما پمپ مدل PERFORMANCE می‌تونه ۴۲۰۰ دور در دقیقه بچرخه؛ مدل‌های دیگه ۳۲۰۰ دور در دقیقه سرعت دارن.


میز لیان لی مدل DK-07

و اما عجیب‌ترین و جالب‌ترین محصولی که Lian Li معرفی کرد: میز کیس DK-07.

ایده میزی که میزبان قطعات شما باشه جدید نیست. Lian Li قبلا هم همچین محصولی ساخته بود، و حالا اونو با ایده‌های جدید و بهبودهای زیادی بازطراحی کرده. این میز تماما از آلومینیوم و شیشه ساخته شده. ۱۷۸۰ میلی‌متر طول و ۷۵۵ میلی‌متر عرض داره، و ارتفاع اون بین ۶۸۹ تا ۱۱۷۵ میلی‌متر قابل تغییره و شما می‌تونید نشسته یا ایستاده از اون استفاده کنید؛ لیَن لی نگفته که تغییر ارتفاع با موتور انجام میشه یا دستیه، اما با توجه به اینکه ترکیب آلومینیوم و شیشه سبک نیست، باید موتو داشته باشه.

شیشه روی این کیس، ۸ میلی‌متر ضخامت داره و الکترونیکیه. شیشه‌های الکترونیکی یک سوییچ دارن که شما می‌تونید با فعال کردنش، اونو مات کنید. از این شیشه‌های بیشتر برای حفظ حریم خصوصی استفاده میشه، اما لیَن لی از اون برای قایم کردن قطعات سیستم شما استفاده می‌کنه. از ویژگی‌های این کیس، میشه به جای مخصوص برای نصب پایه مانیتور و نگهدارنده لیوان اشاره کرد، که این نگهدارنده به عنوان یک کولر برای نوشیدنی شما هم عمل می‌کنه! به همین برکت قسم Lian Li می‌تونست این محصولو به عنوان دروغ آوریل معرفی کنه و کلی بهش بخندیم، اما انگار واقعیه!

دسترسی به حافظه‌ها در چنین کیسی سخته، و برای همین محفظه نصب حافظه‌ها هات‌سواپ میشن و شما بدون نیاز به باز کردن کیس می‌تونید محفظه‌ها رو خارج کنید. این محصول کامل معرفی نشده و اطلاعات بیشتری از اون نداریم، و تا عرضه اون باید منتظر بمونیم، که زمان این اتفاق و قیمت اون مشخص نیست.


شرکت‌ها دارن تو کامپیوتکس ۲۰۲۳ که بعد از چندسال تعطیلی به خاطر کرونا دوباره برگزار شده، می‌ترکونن و کلی محصول جدید معرفی می‌کنن. نظر شما در مورد این محصولات Lian Li چیه؟

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×