محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

تبدیل رم کارت گرافیک RTX 3070 به ۱۶ گیگابایت به صورت دستی!

به‌تازگی یه شرکت چینی یه کارت گرافیک با مدل RTX 3070 با حافظه ویدئویی ۱۶ گیگابایتی عرضه کرده. همزمان یه کاربر دیگه هم کارت گرافیک RTX 3070 رو با گزینه‌ انتخابی بین ۱۶ یا ۸ گیگابایت حافظه دیزاین کرده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


کارت گرافیک GeForce RTX 3070 با ۱۶ گیگابایت حافظه در Computex 2023

خبرها از نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ می‌گن که یک شرکت چینی به اسم Gxore، که عضو شرکای رسمی انویدیا نیست، یه نسخه‌ RTX 3070 با ۱۶ گیگابایت حافظه ویدئویی عرضه کرده. البته ممکنه RTX 3070 16GB یه محصول جدید باشه که تو آینده معرفی می‌شه.

راهکار جدید برای تبدیل کارت گرافیک RTX 3070 به 16 گیگابایتی به صورت دستی

هر چند RTX 3070 هنوز رسماً نسخه‌ای با حافظه ۱۶ گیگابایتی نداره، ولی یه کاربر نشون داده که اضافه کردن ۸ گیگابایت حافظه بهش کار غیرممکنی نیست.

چیزی که واقعاً عجیبه، اینه که تیمی از برزیل اخیراً یه RTX 3070 رو ماد کرده و سویچ فیزیکی بهش اضافه کرده که می‌تونی باهاش یا ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه ویدئویی رو انتخاب و برای مقایسه بهتر ازش استفاده کنی.

نتایج بررسی‌ها نشون میدن که اضافه کردن ۱۶ گیگابایت حافظه ویدئویی به RTX 3070 تاثیر زیادی روی افزایش فریم در بازی‌ها نداره. با این حال، در بازی‌هایی مثل The Last of Us که خیلی به حافظه ویدئویی احتیاج دارن، عملکرد بهتری ارائه می‌کنه.

این سناریو رو تصور کنید: شما یه فروشنده‌ی کوچیک سخت‌افزار هستین و می‌خواین برند خودتون رو داشته باشید و دنیا معرفی کنید. یه راه خیلی جالب برای این کار، ارائه‌ی یه محصوله که هیچکس تا الان معرفی نکرده و حتی بیشتر از اون، یه محصول منحصربه‌فردیه که تازه اخبار مربوط به اون تو دنیای مجازی پخش شده و خیلی‌ها می‌گن دوست دارن اون رو داشته باشن.

یه چیزی مثل GeForce RTX 3070 با ۱۶ گیگابایت حافظه ویدیویی. چنین محصولی وجود نداره و NVIDIA احتمالاً هیچوقت اینو به طور رسمی تایید نمی‌کنه. به همین خاطر، درایورهای رسمی روی این کارت نصب نمی‌شن و هیچ فروشنده‌ی بزرگی که تراشه‌های GPU‌شون رو مستقیماً از NVIDIA می‌خرن، این امتیاز رو از دست میدن که این کارت گرافیک رو بسازن.

ولی با این حال، فروشنده‌های کوچیک‌تر مثل GXore تو تایوان احتمالاً در هر صورت پردازنده‌های گرافیکیشون رو مستقیماً از NVIDIA نمی‌خرن. به جاش، میتونن تراشه‌ها رو از فروشنده‌های دیگه بخرن یا حتی از پردازنده‌های گرافیکی RTX 3070 دستکاری شده استفاده کنن. به هر حال، به نظر میاد که GXore احتمالاً کارت GeForce RTX 3070 رو با ۱۶ گیگابایت رم وارد بازار می‌کنه. البته بعید می‌دونیم این کالا وارد بازار ایران بشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×