محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت‌ گرافیک RTX 4090 Verto و RTX 4070 Blower Edition توسط PNY معرفی شد

شرکت PNY تو غرفه‌ی خودش در نمایشگاه Computex 2023 که روز گذشته آخرین روز برگزاری آن بود، چند تا کارت گرافیک جدید و جالب به نمایش گذاشته. به‌جز کارت‌ گرافیک مناسب ورک استیشن مثل RTX 6000 و RTX 4000 SFF، دوتا کارت گرافیک دیگه هم تو غرفه این شرکت وجود داشت که توجه بازدیدکننده‌هارو به خودشون جلب کردن. این کارت گرافیک‌ها شامل RTX 4090 Verto و RTX 4070 Blower Edition می‌شدن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

چند روزه از شروع نمایشگاه Computex 2023 می‌گذره و شرکت‌های مختلف هنوز هم در حال رونمایی از محصولات جدیدشون هستن. شرکت PNY هم اومده و محصولات جدید و جالبش رو تو نمایشگاه کامپیوتکس نشون داده. از همه‌ این محصولات جدید، دوتا کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Verto و GeForce RTX 4070 Blower Edition مهم‌تریناشون هستن.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Verto

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Verto

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Verto، یه محصول مشترک از شرکت PNY و کولر مستره. مثل خیلی شرکتای دیگه که کارت گرافیک تولید می‌کنن، این دوتا شرکت هم سعی کردن با همکاری هم یه کارت گرافیک جدید و نوآورانه بسازن. کولر مستر مسئول سیستم خنک‌کننده‌ی این کارت گرافیک بوده و شرکت PNY هم کارشون این بوده که بقیه بخش‌های داخلی و طراحی کارت گرافیک رو برعهده بگیرن.

با توجه به گزارش‌هایی که از این کارت اومده باید بگیم که این کارت گرافیک یکی از بزرگ‌ترین کارتای RTX 4090 تو بازاره تا به امروزه. این کارت ۴.۵-Slot داره و خیلی راحت می‌تونه همه‌ی شیارهای PCI از کیس mATX رو اشغال کنه. ابعاد کارت گرافیک RTX 4090 Verto 310 در ۱۴۲ در ۸۹ میلی‌متره و از بقیه‌ کارت گرافیک‌های بازار بزرگ‌تره.
شرکت PNY هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ سرعت کلاک این کارت گرافیک رو اعلام نکرده. همچنین گفته شده که این کارت گرافیک در حال حاضر در نسخه اولیه یا Prototype تولید شده و ممکنه نسخه تجاریش با ظاهری متفاوت عرضه بشه. برای خنک کردن این کارت گرافیک از یه سیستم خنک کننده با دو تا فن جداگونه استفاده شده و ما شاهد حضور فن‌های ۱۲۰ میلی‌متری Mobius 120P ARGB 30th Anniversary Edition در این نسخه هستیم. این کارت گرافیک همچنین از یه کانکتور ۱۶ پین ۱۲VHPWR استفاده می‌کنه. یه پورت HDMI 2.1 و سه تا خروجی DisplayPort 1.4a هم جزو راه‌های ارتباطی این کارت گرافیک هستن.

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Blower Edition

کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Blower Edition

تا الان تنها یه تعداد محدود از کارت گرافیک‌های سری RTX 40 انویدیا فن‌های دمنده معرفی شده و تنها شرکتی به اسم Leadtek این محصولات رو تولید و عرضه می‌کنه. این شرکت دو تا کارت گرافیک با نام‌های WinFast RTX 4070 AI Blower 12G و GeForce RTX 4070 Ti 12GB Hyper Brain رو با فن‌های دمنده به بازار عرضه کرده. البته Leadtek یه شرکت جهانیه ولی محصولاتش به صورت محدود تو بازارهای جهانی عرضه می‌شن. به همین خاطر میشه گفت که PNY با کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Blower Edition به‌راحتی می‌تونه بازار این کارت گرافیک‌ها رو به دست بیاره.

کارت گرافیک RTX 4070 Blower Edition تو فرم استاندارد Dual-Slot طراحی و با ابعاد ۲۷۸.۴ در ۱۱۹.۴ در ۴۰ میلی‌متر ساخته شده که به‌راحتی می‌تونید اون رو تو کیس‌های مختلف استفاده کنید. این کارت گرافیک یه فن ۸۲ میلی‌متری داره و با اون کار خنک کردن پردازنده گرافیکی و بقیه قطعات رو انجام میده.

PNY اعلام کرده که نویز صوتی این کارت گرافیک به ۳۲ دسی‌بل می‌رسه. هنوز اطلاعات دقیقی درباره سرعت کلاک این کارت گرافیک در دسترس نیست ولی حضور سه پورت DisplayPort 1.4a و همچنین یه پورت HDMI تایید شده.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×