محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژی

برنامه اپل برای WWDC 2023 به طور کامل افشا شد!

دوشنبه ۱۵ خرداد ماه، ۵ ژوئن ۲۰۲۳، «کنفرانس جهانی برنامه‌نویسان» اپل برگزار میشه. اپل در این کنفرانس هر سال نگاهی به نرم‌افزارها، سیستم‌عامل‌ها و برخی سخت‌افزارها داره و حالا انگار برنامه کامل این شرکت برای این کنفرانس لو رفته! با بنچفا برای نگاهی به برنامه این شرکت همراه باشید، اگر هم نمی‌خواید چیزی از مراسم دو روز آینده رو از دست بدید، بهتره که این مطلب رو نخونید!


به نقل از دیجیاتو، یک منبع چینی به برنامه اپل برای این کنفرانس دست پیدا کرده، برنامه‌ای که تا حدودی با اطلاعات قبلی که داشتیم همخونی داره، اما ممکنه برخی اطلاعات اشتباه و صرفا شایعه باشن. طبق این خبر، اپل قراره هدست واقعیت مجازی، مک بوک ایر ۱۵ اینچی و یک مک بوک پرو جدید معرفی کنه.

طبق برنامه منتشر شده، اپل در ابتدای این کنفرانس از iOS 17 رونمایی می‌کنه، که تنها از گوشی‌های iPhone X به بعد منتشر میشه و گویا خبری از پشتیبانی بیشتر از iPhone 8 و iPhone 8 Plus نیست. اپل همینطوری با اضافه نکردن قابلیت‌های مختلف به این گوشی‌ها بهشون کم‌لطفی کرده بود، اما حالا قراره کلا پشتیبانی‌شون رو متوقف کنه. بعد از اون هم نسخه جدید و به‌روز دستیار صوتی سیری مبتنی بر هوش مصنوعی خواهیم بود. اگه براتون سوال شد، باید بگم که بله سیری یک هوش مصنوعی نبود و صرفا از الگوریتم‌های از پیش تعریف شده استفاده می‌کرد، برای همین هم انقدر بی‌مصرف و بدردنخور بود!

بعدش هم قراره Carplay 2.0 معرفی بشه، و امیدواریم که پشتیبانی اون از ماشین‌های مختلف بیشتر بشه؛ بالاخره همه دنیا از پراید و ۲۰۶ استفاده نمی‌کنن که مانیتور نداره، بعضی‌ها هم لندکروز دارن و این قابلیت به دردشون می‌خوره. مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل هم قراره معرفی بشه که این بزرگ‌ترین مک بوک ایر تاریخ خواهد بود، که کمی نام‌گذاریش عجیبه. چطور می‌تونه ۱۵ اینچ باشه ولی مک بوک ایر نام بگیره؟ به هرحال، این مک بوک قراره ۱.۴ کیلوگرم وزن داشته باشه، برای مقایسه بهتر و قابل فهم‌تر با دنیای پیسی گیمینگ، باید بدونید که وزن کارت گرافیک ROG STRIX RTX 4090، دو و نیم کیلوگرمه، یعنی یه کارت گرافیک از کل این لپتاپ بزرگ‌تره. همچنین این لپتاپ ۱۴ میلی‌متر ضخامت، و قیمت ۱۶۰۰ دلاری داره، ۴۰۰ دلار کمتر از ROG STRIX RTX 4090.

کارت گرافیک ROG STRIX RTX 4090 ایسوس روی ترازو – منبع: Tom’s Hardware

اپل قراره در این رویداد از نسخه جدید MacOS با نام Skyline رونمایی کنه، چیزی که از قبل می‌دونستیم، به همراه watchOS 10. بعدش هم تیم کوک روی صحنه میاد تا از هدست واقعیت مجازی اپل با قیمت ۲۹۰۰ دلار صحبت کنه. در آخر هم کنفرانس با معرفی نسخه جدید مک بوک پرو با قیمت ۶۰۰۰ دلار یا ۳۶۰ میلیون تومان!!! به پایان می‌رسه. احتمالا این مک بوک از نسخه قوی‌تری از پردازنده M2 Max استفاده می‌کنه، و یا اپل از پردازنده M2 Ultra رونمایی می‌کنه. سری قبل، اپل دو پردازنده M1 Max رو با معماری UltraFusion به هم متصل کرد و نتیجه پردازنده فوق‌العاده قدرتمندتر M1 Ultra شد که در Mac Studio قرار گرفت.

خانواده پردازنده‌های سری M1 اپل

این رویداد دوشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۸:۳۰ شب به وقت تهران شروع میشه. اطلاعاتی که گفتیم، تنها در حد شایعه هستن اما شایعه‌ای به این حد بزرگ و با جزئیاتی که برخی رو قبلا می‌دونستیم، احتمال واقعیت بالایی داره. فعلا فقط باید وایسیم و ببینیم اپل چه می‌کنه و این رویداد چطور پیش میره.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×